Sevgi, özlem ile sevdiğinin yollarında disiplinli bir asker gibi durmaktır.
Başağın buğday değirmende un ve . ekmek olup açları doyurmaktır.

Sevgi, şipşirin uykulara dalındağında, sevdiğini sayıklamaktır.
Bir anlık yokluğunda, onunla yaşanan, her anıyı sıcağı sıcağına hatırlamaktır.

Sevgi, sevda pınarlarından sevdiğine avuç avuç su içirmektir.
Zemherilerde destelerce birbirinden güzel rengârenk çiçekleri getirmektir.

Sevgi, gözlerin içine baktığında, ölesiye sevdiği yârini görmektir.
Sevdasını aşkın gergefinde, harikuledenin de fevkinde örmektir.

Sevgi, asumandaki en parlak yıldızı, sevdiğinin cemaline benzetmektir.
Yorgunluk gideren reyhanların kokusunu, derinden içine çekmektir.

Sevgi, en hayırlı, en güzel, en mutlu, gün ve geceler ile ay ve yıllardır.
Toplumda insana saygınlık kazandıran, şeref namus hayâ ve ardır.

Sevgi, insanı tedricen acı vermeden yakan, dumanı olmayan ateştir.
Bu yoldan sebepsiz dönen, kalleş oğlu kalleştir.

Sevgi, güven ve itimada giden, eşi benzeri olmayan en manidar yoldur.
Bu yolda yolcu olanlara, yerin göğün sahibinin af ve mağfireti boldur. 

Sevgi, kızgın kum çölünde yol alan bir seyyahın, matarasındaki buz misali suyudur.
İçine sırların atıldığı dipsiz bir kuyudur.

Sevgi, insanı Allah’a ulaştıran, yolların en meşakkatsiz olanıdır.
Bu yolda yolcu olanlar karşılıksız birbirlerinin hayranıdır.

Sevgi, şirin uykulara hasret bir sevdalının, mahmurluğunu gideren yeşil renktir.  
İnsanları, kumrular misali kardeşçe bir araya getiren ahenktir.

Sevgi, gurur ve kibri, çocuksu inadı, asla ve asla kabul etmez.
Çok güçlü lokomotiftir, vagonlarını kesinlikle geride bırakmaz.

Sevgi, her mısrası okundukça okunan şiirlerin, şah ve sultanıdır.
Mert ve babayiğitlerin, damarlarında dolaşan asil kanıdır.

Sevgi, zamanı ve mekânı aşan, insanı selamete kavuşturan tek silahtır.
Duyguları şahlandırır. Firak zincirlerini koparır. Visal yularını boyuna taktırır.

Sevgi, sevdiğin yüzüne her daim gülmek ve onu mutlu etmeye çalışmaktır.
Dibi görünen, suyu çok berrak olan bir pınar olup susamış gönüllere akmaktır.

Sevgi, el ele, kol kola, omuz omuza, yan yana aşk ve şevkle yürümektir.
Gözle görülen kemlikleri ve çirkinlikleri kökünden bitirmektir.

Sevgi, bazen birçok şeyi biliyor olmasına rağmen konuşmayıp susmaktır.
Sevdiğinin sıkıntı ve kederlerine, gam ve tasalarına, seve seve katlanmaktır.

Sevgi, en şiddetli fırtınalarda bile seni asla ve asla yolda bırakmaz.
Gönlünde sevgiyi konuk edeni, narların hiç biri yakmaz.

Sevgi, sevdiğinin sesiyle şipşirin uykulardan uyanmak ve emrine amade olmaktır.
O’na karşı her daim sevda kitaplarının konusu olan muhabbetlerle dolmaktır.

Sevgi, gözlerine baktığında, ona olan aşk ve sevdasını okuyabilmektir.
Aşkın ok ve yayıyla, her attığını tam hedefinden vurabilmektir.  
20/ Nisan/ 2022

( Divan-ı Halil 38 başlıklı yazı sadeceo tarafından 20.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.