Sevgi nefreti mi  doğurur yoksa nefret sevgiyi mi?Üzerine o kadar çok sözler söylenmiş kitaplar yazılmış ki...Tüm canlıların ortak ihtiyacı olan bir duygu bu.Tabiki seven,sevdiği kadar sevilir mi,seven terkeder mi,seven affeder mi,seven acı çeker mi çektirir mi gibi soruların yanıtsız kalması imkansız çünki sevgi  insana sorumluluk yükler ve bazen  bedeli de ağır olur.

Hepimizin yakından tanıdığı bir psikolog sürekli yeni içerikler paylaşıyor sosyal medyada;insanlığa,hayata,aşka,evliliğe dair konular.
"Sevilecek insan tipleri."
"Uzak durulması gereken kişiler."
"Asla evlenilmeyecek insanlar."
"Başarılı bir evliliğin sırları."
"Evlenecek kişinin nitelikleri."

Herkesin aşk anlayışı da yaşayışı da anlatışı da hatta algılayışı bile  farklıdır o yüzden şu cümleyi kurmaktan çekiniyorum:
"Evlilik için aşk şarttır ancak aşk için evlilik şart değildir."Yanlış anlaşılmaktan korkarım  bu evli bekar kim varsa aşık olsun demek değil.
 
Herşeyin sınırı olduğu gibi sevmenin  de bir sınırı olması gerekir,hiçbir şeyi  değerinden fazla sevmenin, aşırı bağlanmanın ve elde tutmak için yapılan baskıların sonucu,insanı yalnızlığa mahkum eder.

"Kusursuz dost arayan, dostsuz kalır."diyen  Mevlana bir kez daha haklılığını  ortaya koyuyor.

Bizim hayatımıza  egemen olan iki güç var,duygusal ve cinsel güç.Kadın  olsun erkek olsun bu iki doyumu sağlayabilen daha mutlu oluyor kimilerinde  bunların birisi daha ağır basar bu da ayrı konu.

Geçenlerde bir televizyon programında ismini  vermek istemeyen bir seyirci, telefonla bağlanıp psikolog bayandan yardım  istiyor:
"Eşimin başka birisiyle  ilişkisi var  ne yapmalıyım."
Öncelikle çok zor bir konu her kim olursa olsun aldatılmayı  hak etmez tabi suçu sahiplenmek de erdemlik işidir,bu gibi durumlarda hemen bahaneler devreye girer.

"Kocanı karşına alıp konuşacaksın,'çocuklarımız var bunu nasıl yaparsın,'diyeceksin."Çok basit bir öneri geliyor bu bana,adam herşeyi  ruhen bitirmiş zaten bakalım konuşacak mı,konuştu diyelim o sevgilisinden  vazgeçecek mi,ya da böyle bir ilişkiyi kabullenecek  mi? 

Sevmenin bedeli bazen çok ağır olur,kanlı bıçaklı ayrılanların bir zamanlar birbirlerini deli gibi sevdikleri unutulmamalı.

Ne aldat ne aldan,
Aptal sanmasınlar alınca alttan,
Çiğ  süt emmiştir her insan.
( Ne Aldat Ne Aldan başlıklı yazı berberce tarafından 18.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.