Sevgi, görevini harfiyen yapan ebeveyinlerin evladını kucaklama sıcaklığıdır.

Zerre-i miskal kadar kemlik olmayan sevdalı gönüllerin paklığıdır.


Sevgi, herkesin göremediğini gören, gönül gözlerinin feridir.

Helal süt emmişlerin, asil ve yufka gönüllerde, en güzel yeridir.

 

Sevgi, topluma mal olmuş fikri güzellerin olaylara bakış açısıdır.

Pazısı güçlü, mert ve babayiğitlerin, er meydanına çıkışıdır.


Sevgi, bilgi heybeleri, rahmani bilgilerle dolu insanlara, gıpta etmektir.

Hal ve ahvalleri, yaman olanları gördüğünde, onlar için üzülmektir.

 

Sevginin ölçüsü yoktur. Yere göğe sığmaz ama gönüllere rahatça sığar.

Sevgiyle hemhal olan insanlar, kükremiş aslanı bile çok kolay boğar.

 

Sevginin sebebi yoktur sadece ve sadece anafikri ve mukaddimesi vardır.

Sevgi insanı en aydınlık günlere kavuşturan ve asla yakmayan hardır.

 

Sevgi, Muahhedi güldür. Bıkıp usanmadan gülün açılması için şakıyan bülbüldür.

Aklıselim düşünen insanları frenleyen ve dünya nimetlerini acılaştıran ölümdür.

 

Sevgi, kalbin ve ruhun maddi ve manevi yorgunluklarını giderir.

Canı gönülden sevdikleri için her türlü fedakârlığı ettirir.

 

Sevgi, işin kolayına kaçmadan seven ve sevilen gönülleri, her daim yanık eder.

Gönlün bellenmemiş tarlalarında bile insanı cezbeden Muhammedi güller biter.

 

Sevgi, dostları için şirin uykularından mihnetsizce ferağet etmektir.

Karanlık çıkmaz sokaklarda kaldığı zaman kendi kendine yetmektir.

 

Sevgi, asil gönüllere girebilmek için her türlü çaba ve gayreti göstermektir.

İnsanlığın paslanmaya yüz tutmuş körelmiş dehresini bir bilene biletmektir.

 

Sevgi, insanı sorgusuz sualsiz cennetlik eden en kutsal emanettir.

Emanete gözü gibi bakmak ise muhakkak uyulması gereken sünnettir.

 

Sevgi, masumiyettir ya göründüğü gibi ya da olduğu gibi görünmektir.

Yeri ve zamanı geldiğinde Allah rızası için doğruları söylemektir.

 

Sevgi, her şeye kadir olan, yerin göğün sahibinin affını safça dilemektir.

Fikri güzel, gönlü güzellerin gönüllerini ne pahasına olursa olsun incitmemektir.

 

Sevgi, nefsin şeytani heves ve arzularından insanı uzaklaştırın, en kestirme yoldur.

Sevgi yolcularının hedefi, din gününün sahibine ihlaslı kulluktur.

 

Sevgi, tam vaktinde mahirce budanmış gönül bahçelerine vefa büstlerini yapmaktır.

Barış ve kardeşiğin, sadakat ve muhabbetin altın zincirini nazik boynuna takmaktır.

 

Sevgi, dostça ve kardeşçe sarılıp kucaklaşmaktır. Neşe ve üzüntülerini paylaşmaktır.

Sevgi gösterilmesi gerekenlere sevgi, saygı duyulması gerekenlere de saygı, duymaktır.

 

Sevgi, karnını doyurduğun ekmeğin ununu tefekkür değirmeninde öğütmektir.

Doğru dürüstlüğün düdüğünü, barış ve kardeşliğin ulu dağlarında öttürmektir.

 

Sevgi, sosyal hayatta, tertemiz uyumlu giyinmek ve çok güzel kokmaktır.

Saçlarına düşen akları her gördükçe, üzülerek ölümü anmaktır.

 

Sevgi,  yaşanılan her kıssadan, kendine muhakkak bir pay çıkarmaktır.

Gönül köprülerin harçalarını iki üç kez mahirce karmaktır.

 

Sevgi, dostlarına rahmani yollarda hayırlı ve güzel işlerde kefil olmaktır.

Namus ve şeref abidesi güzel insanları fellik fellik arayıp bulmaktır.

12-13/ Nisan/ 2022

( Divan-ı Halil 36 başlıklı yazı sadeceo tarafından 13.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.