Sevgi ateşi sönse bile külü yeter herkesi ısıtmaya.
Canı gönülden, yüzlerce kez, binlerce kez şükretmek lazım sevgiyi veren Allah’a
 
Sevgi, kor ateştir ama bu nazik bedeni yakmaz, gönül sıcaklığı artıkça artar.
Öylesine ağırdır ki tarmaz tartamaz benim ben diyen kantar.

Sevgi, duygu ve düşüncelere en mahir tercümandır.
Bundan mahrum olan insanların hal ve ahvalleri oldukça yamandır.

Sevgi, gülüşleri canlandırır, ruha gençlik verir. 
Hayatın meşakkatli yollarında, zorluklardan kalmaz eser bitirir.

Sevgi, ilgi ve alaka ister, küçük bir dokunuşla hayatın rengi değişir.
Ağaçların kurumaz yaprakları, birbirinden güzel kuşlar cıvıl cıvıl ötüşür.

Sevgi, sevmeyi şiar edinen gönülleri zemherilerde bile üşütmez.
Gönüller genişledikçe genişler, sevdiğini ne pahasına olursa olsun satmaz.

Sevgi, herkeste bulunmaz bulunanı da asla ve asla mahcup etmez.
Usulen gelir can suyu verilirse orayı mesken eder hiçbir yere gitmez.

Sevgi, bembeyaz gömlektir lekeyi hiçbir şekilde tahammül etmez.
İstenilmeyen yere gitmez ve orada da kesinlikle bitmez.

Sevgi, giymesini bilene kırk düğmeli yelektir.
Sevgiden mahrum yaşayanların kalpleri paslı elektir.

Sevgi, sevdiği kişiler mutlu oldukça, insanı da mutlu eder.
Kavganın, bağırıp çağırmanın olduğu yerde sevgi çarçabuk gider.  

Sevgi, gönül dilidir konuşanı hayat basamaklarında daim yukarıya tırmandırır.
Kalpten dualar ettirir, gönül vazosuna rengarenk Muhammedi güller ektirir.

Sevgi, ümitlerin kesildiği yerlerde, tam boğulacağın an, can simidi olur.
Onun hatırına, zalimlerin kem sözleri bile yutulur.

Sevgi, sevda sürmeli gözleri, insana hiç mi hiç unutturmaz.
Sevgiye giden yollarda riyakarlık olmaz.

Sevgi, insanı hayata bağlayan, düzenli çarpan kalbidir
Dünya işlerini kolaylaştıran som altından yapılmış hatemidir.

Sevgi, enva- i türlü çiçeklerin açtığı mevsimlerin en güzeli olan bahardır.
Görünen görünmeyen bela ve musibetlerden insanı koruyan Allah'ın Settar esmasıdır.

Sevgi her daim güldürmez, bazen de oyuncağı elinden alınmış çocuklar gibi ağlatır.
Bu yolda yolcu olanlar bilirler kıymet ve hatır.

Sevgi, önce gözlerde başlar, sonra da gönülde en muhkem tahtın kurar.
Seven sevdiğini bir an görmediğinde, mecnun misali her yerde onu arar.

Sevgi, damarlarda dolaşan kanın çok düzenli devri daimidir.
Kim sevgi şerbetini kana kana içmişse, hayat yolunda pür samimidir.

Sevgi, insanı hata ve kusurların her türlüsünden alı koyar.
Ferhat misali şirin uğruna, yalçın kayalı dağları murç ile oyar.

Sevgi, açlığı ve susamışlığı giderir, insan gibi insan olanlara verir kadir kıymet.
Kardeşliği, kadirşinaslığı ziyadeleştirir, çoğaldıkça çoğalır muhabbet. 
11/ Nisan/ 2022

( Divan-ı Halil 35 başlıklı yazı sadeceo tarafından 11.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.