Sevgi, gam ve tasaların sıkıntı ve kederlerin iflasıdır.
Gönlünde sevgiyi barındıranlar, insanların alasıdır.

Sevgi, yorgunlukları bertaraf eden, en içten gülümsemelerdir.
İnsana sevinç gözyaşlarını döktüren, en manidar visallerdir.

Sevgi, sevdiğini belli etmek ve bunu asla ve asla gizlememektir.
Görülmesi gerekenleri, işin kolayına kaçmadan görmektir.

Sevgi, hata ve kusurları her türlü noksanlıkları kabul etmektir.
En güzel bezenmiş, sofralardaki taamların, tadı tuzu demektir.

Sevgi, en müzmin hastalıkların şifa üzerine şifa bulmasıdır.
Zorbalığın her türlüsünden daha çok güçlü ve o kadar da tatlıdır.

Sevgi, gönül saksılarına ekilen, rengârenk çiçeklerin, can suyudur.
Hayatın merkezinde büyür, gelişir dal budak verir.

Sevgi, bu fani dünya hayatındaki bağ ve bahçeleri sulayan nehirdir.
Taşlaşan gönülleri yumuşatır, yetim ve öksüz çocuklar gibi için için ağlatır.

Sevgi, insanı insan yapar en muhkem gönül köprüleri inşa eder.
Doğanın ikinci güneşi ve insanın her türlü sırlarını paylaştığı eşidir.

Sevgi, yazın temmuzunda ılgıt ılgıt esen ve insana ohhhh dedirten meltemlerdir.
Çoğaldığında nasıl bittiği bilinmeyen, üzüntü ve elemlerdir.

Sevgi, siyahın zıddıdır. Adavetin uhuvveti, husumetin ise muhabbetidir.
Hiçbir narın yakmadığı yakamadığı anne gibi annelerin, şefkat ve merhametidir.

Sevgi, bitmesini istemediğin ve dinlemeye doyamadığın içi dolu sohbetlerdir.
Yorgunlukları bir anda unutturan, en şatafatlı bahçeler sevgi bahçeleridir. 

Sevgi, ışıl ışıldır. Karanlık gönülleri aydınlatır.
Bu emanet can bu tende oldukça bilir her daim hatır.

Sevgi, gökyüzünde özgürce uçan, bembeyaz güvercinlerin ta kendisidir.
Cennette veli kullara, komşu olma düşüncesidir.

Sevgi, insanı tebessüm ettiren, mutluluk naraları attıran haslettir.
Sevgisiz gönüller, insanı bir başına bırakan, kitapların henüz yazmadığı afettir
 
Sevgi, bir ömür boyu devam eden, en gerçek yakınlıkları içinde saklar.
Kemlik bilmeyen gönüllerdeki kirleri, ancak ve ancak sevgi paklar.

Sevgi, varlıklarda şımarmamak, yokluklarda ise şekva etmemektir.
Ne pahasına olursa olsun, gönül tarlalarına husumet fidelerini dikmemektir.

Sevgi, Yerin göğün sahibi, şanı yücelerden de yüce olan Allah’ın varlığıdır.
Allah’ın niçin yaradıldığını bilenlere en büyük armağanıdır.

Sevgi, her türlü kavga ve çekişleri bitiren, en büyük ganimettir.
İnsanı cehennem zebanilerinden kurtaran  ulvi haslettir.

Sevgi, en kutsal emektir, en deruni saygı ve hürmettir. En ala değer ve kıymettir.
Para ve makam ile şan ve şöhret ile alınamayan eşi benzeri olmayan bir nimettir.

Sevgi, çarelerin bittiği yerde, her attığını tam hedefinden vuran, en etkili silahtır.
Sevgiden mahrum yaşayan zalimlerin, mazlumlardan aldığı vebal ile ahtır.
10/ Nisan/ 2022

( Divan-ı Halil 34 başlıklı yazı sadeceo tarafından 10.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.