ESKİLER VE YENİLER 

Eski kuşak her şeye katlanır, zor zamanları yaşamış, çile nedir bilir, yokluktan anlar bir kuşaktı. Yeni kuşak hazıra konmuş, lüpçü, üretmekten çok tüketmeye yönelik, gününü gün etmekten başka bir şey bilmeyen, hedonist, zevklerinin peşinden koşan, çıkarcı, gösterişçi ve teşhirci zavallı mahluklar halindedir. 

Eski kuşak yokluklar arasında doğdu, yokluklar arasında yaşadı. Yoksulluklar içinde büyüdü. Yol yok, elektrik yok, su yoktu. Her şeyin mahrumiyetinin yaşandığı bir dönemdi. Çamurlu yollardan geçilir, yırtık ayakkabılar giyilir, yırtık lastik ayakkabıdan ayaklara dolan su kış mevsiminde vücudu dondururdu. Yiyecek ekmeğini zor bulan bir nesildik. Komşularımızdan refah içinde yaşayanlara imrenir, bizden daha fakir olanlara acırdık. 

Çamaşırlar elde yıkanır, deterjan yerine Arap sabunu kullanılırdı. Evde ekmek pişirilir, sobalarda talaş yakılır, bahçelerde sebze yetiştirilirdi. Elbiseler yırtılınca yamalanır, yamalanacak hali kalmayınca pala yapılır, palalar kilimciye gönderilerek kilim yaptırılırdı. 

Şimdiki nesil bunları hiç bilmez, hayal bile etmez, edemez. Yokluk bilmez, kıtlık bilmez, bolluk içinde büyümüştür. Vardan yoktan anlamaz. Her şey nünde hazır olsun ister. Kafelerde tıkınır, AVM’lerde vakit geçirir, sürekli yeni giysi peşindedir. Sinemaya gitmek ister, eğlenceden eğlenceye koşar. Allah’ın günü yeni bir şey olsun ister. Sanaldır. Teknolojiyle yarıştadır. En son modellerin peşindedir. Sürekli telefon değiştirir. 

En uçuk modayı takip edip uygular. Günün trendini yakalamaktır tek amacı. Dövme yaptırır her tarafına, çıplaklık ve teşhircilik peşindedir. Hep ilgi çekmek ister. Dünyanın merkezi odur. Dünyada ondan başkası yoktur. Her şey onun içindir. 

Hep başkalarıyla yarış içindedir. Kıskançtır, kaprislidir. Müsriftir, müthiş tüketicidir. Hep bir şeyler ister, sürekli yenilik peşindedir. İhtiraslıdır, doymak bilmez, maymun iştahlıdır. Nobrandır, şıpsevdidir. Ne istediğini bilmez. Hep bir şeyler ister, durmadan ster, durmadan ister. İstekleri bitmez, tükenmez. 

Hep bir şeyler alma, hep harcama peşindedir. Hep bir şeyler tüketmek ister, üretime yabancıdır. Kimseleri beğenmez, hep beğenilme peşindedir. Hep gülmek, oynamak ister. İyi gün dostudur. 

Düşünmez, hep konuşur. Konuşmayı tüketince de kavga eder. Kavgaları düşmanlığa dönüştürür. Kin tutar, affetmez, affetmeyi bilmez, hatta af nedir hiç bilmez. Elde edemediğine düşman kesilir. Düşmanlığına sınır yoktur. Fırsatçıdır, ikiyüzlüdür. Eline geçirdi mi ezer, yüzüne güler, arkadan kuyu kazar. 
İşte yeni neslin panoraması, işte eski nesil… 



Ahmet Kemal

( Eskiler Ve Yeniler başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 8.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.