Monolog Röportaj-Şiir Mi Şair Mi İlgi Bekliyor?

 Maskeli provokasyon: Sokak röportajları – Gerçek HayatMaskeli provokasyon: Sokak röportajları – Gerçek Hayat

-Sevgili okurlarımız bugün yine şiirin bahar havasını pencerelerimizi açarak odamıza doldurmak için yine karşınızdayız. Farklı bir dil ile yazan yazarımız Sayın Kul Mehmet yine bizimle Sayın Mehmet Bey hoş geldiniz. Sizce şiir mi yoksa şair mi ilgi alaka bekliyor?

-Teşekkürler ediyorum size ve okuyucularıma selamlarımla başlıyorum. Okurken bu gönlümüzü ruhumuzu zenginleştiren şiir, şairin hece ve sözlerle olan bağlığıyla yazılmasıyla, şairin yaşamıyla gözlemiyle hayat tecrübesiyle şiirin yazılması için bu ilk adımdır. Bu tecrübe dediğimiz şairin yaşantısı gözlemi duygu ve hisleri, yaşadığı anda hissettikleri toplumun yarasını deşerek hecelerle şiirle iyileştirme çabasıdır ki, sonrası ise hecelerle güzel sözlerle duygu ve birikimlerin odağında sadece anlatım konusudur. Şair kendi iç veya dış âlemdeki hissettiklerini yazarak ifade eder. Farkındaysanız her kelime, şiirin dünyasına gelişigüzel aniden çabasız sancısız giremez. Şair yaşadıkları gördüğü sancıları çekerek, sancısında kaybolarak sancılar içinde şiirini yazar ve heceler bir araya gelerek şiir olur, şiir bir araya gelerek yazan şair olur.

NE İÇİNDEYİM ZAMANIN

Ne içindeyim zamanın,

Ne de büsbütün dışında;

Yekpare geniş bir ânın

 Parçalanmaz akışında.

 

 Bir garip rüya rengiyle

 Uyuşmuş gibi her şekil,

 Rüzgârda uçan tüy bile

 Benim kadar hafif değil.

 Başım sükûtu öğüten

 Uçsuz, bucaksız değirmen;

İçim muradına ermiş

 Abasız, postsuz bir derviş;

 

 

Kökü bende bir sarmaşık

 Olmuş dünya sezmekteyim,

Mavi, masmavi bir ışık

Ortasında yüzmekteyim.

Ahmet Hamdi Tanpınar

 

 

 Şiirde kelimelerin anlamı kadar, hatta ondan daha önemli olan, onların söyleniş duygu ve hislerin şekilleridir. Şiir dilinde, günlük dilin kaldıramayacağı derecede anlam zenginliği ve yoğun ahenk unsurları apaçık görünür. Farkındaysanız şair şiiri yazarken okuyucu okurken, bu coşkusu şiiri ile bütün okuyanlara topluma yayılır. İnsanlar onun anlattığı duygu ve hisleri ve kattığı güzelliğiyle, tabiatı içine katarak hece ve sözlerin dile getirdiği duygularıyla, hayatı zenginleştirirler, şair şiirle ve duygu hislerle hissedildiği an hayat yaşanılır, katlanılır, hatta mutlu olunacak hale getirirler. İşte şairde şiirleriyle güne iyimser duygularla, güler yüzle, tebessümlerle başlar, yeni bir günü yaşama sevinci ile karşılarlar diyeceğimde maalesef hangi platforma bakarsanız bakın, toplumun yüzde doksanı şair ve şiir yazıyor! Böylesi kaos dolu bir ortamda şairde şiirde gereken ilgi ve alakayı görmüyor! Şair yazdığından dolayı okuyucusun da bir tebessüm görmek istiyor ki şiirine ilgi duyulduğunu bilsin, a bir bakıyorsun her okuyucu bir şair ve şiir yazıyor! Herkes şiir yazsın lakin yazılanları okusun da, sadece benim şiirim demesin…

 

ÖYLESİNE GÜZEL

Ben içinizden biriyim

Sizin gibi umutlarım, kederlerim

 Sizin gibi geldim dünyaya

 Sizin gibi çekip gideceğim.

 

 Hep aynı gökyüzü altında

 Geçmekte ömrümüz.

 Tanrının verdiği nimetleri

Haklı haksız bölüşürüz.

 Bütün iş kalbimizin çarpmasında

 Onun gümbürtüsü ne hop aman

 O çarptıkça hayatın şenliği

 Gözlerin aynasında.

 O çarptıkça güler, ağlarız…

İnsanları kucaklamak gelir içimizden.

 Gün olur üşür, gün olur terler.

Yaşadığımızı anlarız.

Sana şükürler Tanrım Özsu yürümüş kollarıma

 Kalbim çarpıyor, nefes alıyorum

 Gökyüzünü görüyorum

 Toprağı görüyorum

 Ağaçları görüyorum!

 Dünya öylesine güzel ki,

 Öylesine güzel ki yarattığın insanlar

 Nasıl memnun olmayayım yaşadığıma,

Çok şükür bir iş tuttu ellerim,

 Her gün keten örtülü soframda

Alın teriyle kardığım ekmeğim,

 Sürahide şerbet gibi suyum var

Özker Yaşın

 

-Anlattığım gibi şairde şiirde okunması için ilgi alaka bekliyor. Şiirin ve duyguların arasında okumayla gezinmiyorsak sadece yazıyorsak onun içeriğine ulaşamıyorsak, yazdığımız şiir elbette okunmaz herkes okumadan beni şiirim okunsun diye yazarsa, şiir ki his ve duygularla bir hazine ki kaybederiz, sefil kimsesiz kalırız vesselam.

-Teşekkürler ederiz Sayın Kul Mehmet Bey, ocakta çayımız demlenmiş içmek için bizi ve okuyucularımız bekliyor çaylar yine bizden gülümsemek yine sizden.

 

Mehmet Aluç-Kul Mehmet


( Monolog Röportaj-şiir Mi Şair Mi İlgi Bekliyor başlıklı yazı kul mehmet tarafından 31.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.