ANILARIMDAN BİR KESİT

 

Ahmet Ayaz

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 22 Mart 2022

……………………………………………………………..

 

        Saygıdeğer okurlarım,  bu gün sizlere biraz gençlik yıllarımdan, biraz da, gençlik yıllarındaki özentilerimden söz etmek istedim.

       Çocukluk arkadaşım ve manevi kardeşim Mehmet Şevket İspir ile babası Ahmet İspir ( Ahmey Kiya) nın odasında, baş başa kaldığımızda, çay içip sohbet ederken, yüzünü bana döndükten sonra “Nedim Hukuk Fakültesini bitirip, bir Avukatlık bürosu açıp, geçimini çiftçilikten kazanacaksın. Bir de gazete çıkaracaksın” derdi. Bu sohbetimiz bana Av. Abdulhadi Bay’ı hatırlatıyor. Av. Abdulhadi Bayın Avukatlık bürosu var. Yeterince arazisi de var. Gazete çıkarmıyor ama, Nisan 2010 tarihinden beri 12 yıldır Kumru Dergisini çıkarıyor ve bütün Türk Dünyasına bu dergiyi ücretsiz olarak ulaştırıyor. Kendisi iyi de bir şair. 3 Adet şiir kitabı yayımlandı. Çiftçilikte hoşuma giden bir yaşantımı sizler ile burada paylaşmak istedim.

       Köyümde yaşayan Yakacıklılar Para Köprüsü Mevkisini  iyi bilirler. Para Köprüsünün bitişiğinde bulunan Rahmetli Av. Enver Koçak Beyin tahminen 160 dönümlük tarlasını teyzemlerle ortaklık kavun ektik. Kavunlar yetişti, kavun tarlasının orta yerine bir çardak yaptık. Çardakta teyzemin kocası Cuma Kiya (Cuma Şahinler) ile bekçilik sıfatı ile oturuyoruz. Tarlanın tahminen 3 dönümlük yeri dar açı olarak düşünürsek üçgen şeklinde Tilbaşar (Gündoğan) Köyüne doğru uzanıyor. 13.14 yaşındaki çocuklar birer tane kavun koparıp köye doğru koşuyorlar.  Teyzemin kocasına bir çardak daha kuralım. Çocuklar kavunu koparıp kaçıyorlar, biz arkalarından koşup yetişemiyoruz dedim. Teyzemin kocası arkalarından koşmamıza gerek yoktur kavunları koparsınlar dedi.  Ben rahat edemedim eve gelip rahmetli annem ile babama söyleyince, babam doğru söylemiş dedi. Rahmetli annem “Oğlum Köroğlan o çocukların arkasından bağırıp çağırma haaaa dedi. “Oğlum onlar o kopardıkları kavun ile belki de, öğle yemeklerini yiyorlar, o çocuklar fakir insanların çocuklarıdır  160 dönümlük tarlanın 3 dönümü olmasa ne olur ki “dedi. Annemin bu sözünden sonra çok mutlu oldum, kavun koparan çocukları görmezlikten geldim. Çocuklar kavunları koparır giderlerdi. Rahmetli babam Halaf Ayaz, Benim bağımdan bostanımdan ve fıstıklarımdan kimler yemişlerse helal hoş olsun derdi. Ama ekinlerimde hayvan yaymışlarsa hakkımı helal etmem derdi. Şimdi düşünüyorum da çiftçinin hayrı çoktur. Arkadaşımla ekmeğimizi çiftçilikten kazanmayı bu sebepten isterdik. Allah hepimize hayırlı işler ve helal ekmek nasip eder inşallah  diyorum.

 


 

( Anılarımdan Bir Kesit başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 22.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.