1 Yarımca - Yarım Ağrı


Bilim güldürür beni, açıkladım sanıyor…

Açıkla diye az mı, vardım ben huzuruna…

Emekli oldu doktor, ki kırk yıldır tanıyor…

Saygıyla anıyorum, inandım uğuruna…


Anlat der şikayeti, açar koca kitabı…

Migren der sinüzit der yok ki başka bir tabir…

Kaldırır kafasını sonra başlar hitabı…

Ağrılar doktor hanım bana kazdırır kabir…


İster fitil vereyim, kodeinli ilaçlar…

Muhakkak geçirecek, şiddetli ağrıları…

İyi niyetli doktor, yanağında sütlaçlar…

Vücudumu baz alır, ya ruhun çağrıları…


Sen okudun tıbbiye, kendince hep haklısın…

Nereden bileceksin, derinlerde derdimi…

Ruh denilen kelime, tamamen yasaklısın…

Böyle dert verir Allah, işte elbet verdimi…


Bugün hasta da benim, doktor da ben olayım…

Benim hastalığımın adı “yarım ağrıdır”…

Usulünü bilirsen şifasında kolayım…

“Yarım ağrı”, “ Yarımca” deniliyor doğrudur…


Kaderi değiştirmek mümkün olaydı eğer…

Nazar değiştirirmiş diyor Peygamberimiz…

Nazar insanı farzet öldürebilir meğer…

Alp der nazar değmesi, mutlak bir kamberimiz…



21 Mart 2022, Amsterdam



Dipnot: Eskilerin tabiriyle yarım ağrı veyahut yarımca, sinüzit ve migrene benzerlikler gösteren bir nazar değmesidir…

Şifası da okunmaktır, dualardır…

Çocukluğumdan beri ara ara çektiğim bu derde şükredebiliyor, annem okuyuncaya dek ölü gibi yatıyor, sessizce acıdan kıvranıyor, okunduktan sonra da yeniden doğuyorum…

Peki anne ne okuyorsun da iyileşiveriyorum bıçak gibi ağrı kesiliyor veya şiddeti azalıyor…

Mevzu ne okuduğumuz değil diyor annem, kimin ağzından ne niyetle okuduğumuzdur…

Fadime (Hz.Fatima) anamızın dilinden üç kulfü bir elham, anne kulfü İhlas Suresi mi evet yavrum, o halde elham da Fatiha Suresi mi, evet yavrum… ağrıları dindiren sure Fatiha Suresi…

( Yarımca - Yarım Ağrı başlıklı yazı Alp.Aldatmaz tarafından 21.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.