KORKULUK

bir tarlada  toplanmıştı insanlık

önce bir birlerine baktılar

biraz tuaf,çokça şaşkın

ama kimse selam bile vermedi birbirine

hepsi  buraya nasıl geldiğini anlamamıştı

düşmüşlerdi kendi kendilerinin derdine

önce koşuştular,bir sağa,bir sola

çıkış yoktu bu uçsuz bucaksız tarladan

ne ekmek ne su ,ne bir ağaç gölgesi

sadece ortada bir korkuluk

şaşkındı Arabı,Japonu,Hintlisi

korkmuştu Türkü,İtalyanı, Çinlisi

daha sayamadığım bilmem kaç milleti

önce kıyamet koptu sandı inançlı olanlar

ama üfelenmemişti Sür,a

ve kopacak değildi ya bu yeşil uçsuz bucaksız tarlada

kopsa o yüce ses duyulurdu mutlaka

öyleyse neydi sebebi burada olmanın

akşama doğru yoruldu insanlık

açıktı insanlık

susadı insanlık

ama hiçbiri bir biriyle konuşmadı hala

hepsinin aklında tek bir soru vardı

o soru: niye bu korkuluk burada

ertesi gün ………….

soru hala aynı: bu korkuluk niye burada

açtılar susuzdular bulundukları tarladan çıkış yoktu .üstelik tarladaki bütün otları da açlıktan yemiştiler.bütün gün güneşten kavruluyor bir çıkış yolu bulamıyorlardı..korkuluğun gizemini çözmek için her tarafını incelemişlerdi.en akılısın dan , en delisine, en bilgesinden, en filozofuna binlerce fikir türettiler ama kimse işin içinden çıkıp korkuluğun ne gibi bir hikmeti olduğunu çözemedi ..

ikinci gün…güçsüz olanlar hastalanmaya başlamıştı..buradan kurtulma ümitleri azalmıştı… ama artık bir birlerinle konuşuyor hatta bir birlerin dilini yavaş yavaş çözüyorlar dı.. kavga etmelerinin o tarafa bu tarafa koşmanın anlamsız olduğunu fark etmeleri de uzun sürmedi ..en bilge ve en tecrübeli olanı kendilerine yol gösterici seçtiler. Onun sözünle hareket etmeye karar verdiler..bilge olan sessizlik dedi  bu korkuluğun amacının tarladaki kuşları kovmak olduğunu ve tarlayı korumak olduğunu düşünerek  amacın ondan korkmamız gerektiği olduğudur kararına vardı .. onun etrafından uzaklaşalım… etrafını taşla çevirelim  bunun içinde toprağı ellerimizle kazıp taşları çıkaralım dedi… bütün gün  son güçleriyle toprağı kazdılar..buldukları ufak tefek , büyük,küçük taşları topladılar.etrafına koca bir çember şeklinde taştan bir set yaptılar..çok yorulmuş bütün enerjileri tükenmişti..

o gece  insanlıktan çıt çıkmadı  .. sabahın ilk ışıkları vurduğunda gökten de delinmişcesine yağmur yağıyordu…  yağmuru gören  3 gündür güneşten kavrulan insanlık büyük bir coşkuyla uyandı sevinçlerinden  bir birlerine sarılıp  gülüp dans etmeye başladılar…

 

-ARKASI YARIN-korkuluk

 

NOT: YARIN ne olacağı hakkında fikri olan arkadaşlarımın  yorumlarını alt da görmek isterim..

 

 Şimdiden Teşekkürler…

silgisiz

( -arkası Yarın-korkuluk başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 15.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.