Tam iki yıl boyunca korona korkularıyla yaşadık. Kimilerinin  canı yandı, kimilerinin ocağı söndü, kimilerinin ise hayatı felç oldu. Neyin ne olduğunu anlamadan: “korona geldi,  gitti, bitti!” dendi. Sahi, korona neydi, nerden gelip nereye gitti?  Bunları kesin bilen var mıdır? Halbuki yeni yeni koronalı hayata alışıyorduk, elveda bile diyemeden koronayı kaybettik. Koronasız hayata alışırken, enerji kriziyle boğuşurken, Ukrayna-Rusya savaşı patlak verdi. “Bize ne Slavların savaşından!” diyeceğiz ama Slavların savaşından etkilenmeyen yoktur. Herşey pahalanıyor. Henüz yolun başındayız, bu günleri iyi günlerimizmiş?


Korona salgını biterken hemen  savaşın başlaması bana ilginç geliyor. Acaba, bir ilgisi olabilir mi?  “Daha neler!” denebilir ama  dünyada olduğu gibi görünen ne kaldı ki, bu savaşın perde arkasında da elvan çeşit hinlikler neden olmasın?

 


Ukrayna-Rus savaşı aslında Slav savaşından ziyade Amerika ile Rusyanın savaşıdır. Biden, savaş başlamadan her gün açıklama yapmaktaydı. O kadardı ki, sanki Ruslara: “hadi gir artık Ukrayna’ya!”dercesineydi. Ukrayna devlet başkanı Zelensky, Batı’yı savaş çığırtkanlığı yapmakla suçlamıştı. Rusya adeta davetiyeye icabet etti.


Halbuki, ikinci dünya savaşından sonra Amerikalılar  ile Ruslar kozlarını çok uzaklarda paylaşırladı. Asya veya  Afrika’daki savaşların çoğu Rus Amerikan horoz dövüşü gibiydi. Savaş olabildiğince uzaklardaydı, kendi sınırlarından binlerce km uzaklardaki savaşların kendilerine sıçramamasına özen gösterilirdi sanki.


Ukrayna-Rus savaşının aslında Amerika ile Rusyanın hesaplaşması olarak değerlendirecek olursak, Ruslara bakan yönüyle çok abestir. Savaşta kontrolün kaybedilip hiç hesaplanmayan sonuçların ortaya çıkmasını Ruslar düşünmemiş olamazlar. Savaş başlamadan önce en kötü senaryolar üzerinde mutlaka durulmuştur.  Dünyanın en fakiri Afganistandan yenilerek çıktıklarını unutmuş olamazlar. Savaş sonrası Afganistanın  savaş tazminatı isteme veya Sovyetler Birliğinin toprağını işgal gibi lüksü yoktu. Neticece SSCB, davet icabı Afganistana girmişti. Ukrayna’daki durum çok farklı, yenilgi bedelinin çok ağır olacağını sade vatandaş bile düşünebiliyorsa, Putin gibi siyasi veya savaş vampirinin bilmemesi mümkün değil.


Geriye ne kalır? Bu savaş, danışıklı dövüş bile olabilir. Amerika ile Rusya önceden anlaşıp Ukraynayı perde arkasında bölüşmüş olabilirler. Böylesi bir senaryo Putinin işine gelir, durduk yerde topraklarını genişletmiş olur. Amerika kesin bir verip  (Ukraynayı yani) 10 taviz almıştır.


Şimdi bütün bunların korona ile ne alakası var? Ben de zaten oraya geliyordum. Korona bitti, hesap zamanı başladı. Birileri çıkıp: “korona neydi, nerden geldi?” gibi entel dantel sorular sorup pandeminin üzerine gidecekti. İki yıl koca dünyayı kasıp kavurmuş olan korona sırra kadem olacak değildi elbet, mutlaka bilinmeyen yönleriyle ele alınacaktı. Ortaya çıkacak sonuçlar sayesinde belki de korona mağdurları milyarlarca dolar/euro çapında tazminat davası açacaktı.


Yıllarca sürecek olan Ukrayna-Rusya savaşı sayesinde:  enerji krizi,  hayat pahalılığı, nükleer santraldaki arızalar ve de en  kötüsü nükleer savaş  korkusu gibi hayat memat meselelerinden dolayı koronayı araştırmak kimsenin aklına bile gelmeyecek....    

( Acaba başlıklı yazı hotamisli tarafından 11.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.