Dedikodu -3-

-Yok, kız ağzından kaçmadı, arkandan çıktı senin.

-Kız alındın mı?

Rukiye şaşkın.

-Aranızda ne konuşuyorsunuz? Sesli konuşunda bende duyayım.

Şaziye

-Habersiz geldik ayıp mı oldu diyorduk aramızda.

Rukiye pes dercesine baktı.

Rukiye

-Ne haberi abla öyle şey olur mu, kapımız her zaman açık. Ben ocağa bir çay koyayım. Siz geçin oturun keyfinize göre. Rukiye mutfağa girince Şaziye.

-Gördün mü nasıl telaşlandı, ürktü bir ceylan gibi. Keyfini bozduk. Bakışıyorlardı galiba ona kızdı, keyfini kaçırdık.

-Kız Şaziye ne çok meraklısın yani, beni de bulaştırdın ya sana pes yani.

-Kız az rahat dur. Az sonra öğreniriz herkesten önce.

-Öncesi sonrası mı var?

-Var tabi olmaz mı, benden kaçar mı? Bal gibi bakışıyorlar, hatta koklaşıyorlar da!

-Uzak diyarlar da baharı arıyorlarmış gibi konuşuyorsun yani.

-Kız oda nedir? Şair gibi konuştun!

-Yok, aklıma geldi, sürgülü kapıyı açmaya benzer bu iş, zorlamaya gerek yok.

-Ne sürgülü kapı kız, kapı sonuna kadar açık, bak sen gör.

-Açıksa abla kapı gülle bülbüle açık bize ne biz seyredelim uzakta hoş olmaz mı?

-Kız sen ne güzel konuşuyorsun böyle?

-Valla abla yazan konuşturtuyor beni böyle.

-Yazanda kimmiş?

-Sırılsıklam aşka tutulan ve yazan bir âşık işte ismi lazım mı ki?

-Bak az sonra küllenmiş aşkı yeniden alevlendireceğiz.

Az sonra mutfakta demlenmiş çayla ve kuru pastalarla gelen Rukiye onlara ikram ettikten sonra Şaziye.

-Kız nerelerdesin hiç görünmüyorsun?

-Abla ev işi biliyorsun Annem yatalak ona hizmetten.

Şaziye.

-Bak kız biz onu unuttuk! Annen nasıl. Ona bir merhaba demedik.

-Uyuyor şimdi, rahatsız etmeyelim, zaten zor uyutuyorum.

-Sende zorlanıyorsun kızım. Baban gelene kadar akşama kadar evdesin. Bir yere çıktığın yok.

-Yok, abla, bir şey lazım olursa yan komşu Nezaket abla yanında duruyor sağ olsun.

Şaziye Nuriye’yi dürttü. Rukiye çayları tazelemek için mutfağa girdiğinde, kulağına fısıldadı.

-Leyla Mecnunu dört bir yanda arar bulur.

 -Nasıl?

-Bak işte görüşmek isteyince, Nezaketi yanında bırakarak gidip geliyor.

-Sende ne dipsiz kuyulara indin be komşum!

-Az sonra ilmek ilmek dokuyacağım onun gönlünü, kelamları alacağız ağzında merak etme sen.

Mehmet Aluç


 

 

 


( Dedikodu -3- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 6.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.