Dedikodu!


Hayat bu hayatın bir görünen yüzü var birde görünmeyen yüzü. Bu görünmeyen yüzü hemen belli olmaz zamanı vardır, zamanı gelince ortaya çıkınca belli olur. Lakin biz insanlar böyle miyiz ki, bunu böyle bilir miyiz ki? Yani dünya hayatının bir görünen (zahir) bir de görünmeyen (bâtın, hakikat) tarafı vardır, bu konuda gelin bir konuşulanlara kulak verelim.

 

Komşu Şaziye ile Yan komşusu Hayriye oturmuş kahvelerini höpürdetirken, Hayriye heyecanla.

 

-Ayol kız Şaziye biliyor musun Ramiz’in kızı Hüseyin amcanın kızı Rukiye ye sevdalanmış diyorlar.

-Kız hakket ten mi? Sana kim söyledi?

-Kız yolda gelirken, Murat camda duran Şaziye ye göz süzerken, el sallarken gördüm.

-Ayol sende bir âlemsin! Ortada fol yok yumurta mercimek yok!

-Kız onlar mercimeği fırına vermişler ondan ortada mercimek yok Ayol!

-Sence olabilir mi?

-Neden olmasın?

-Ayol ben görücü usulü evlendim aşk nedir bilmem! Filimler de görürüm ancak ona da bayılırım.

-Kız sana da yazık!

-Yazık elbette ki, hele o sarılmaları bakışlar, canım deyişleri yakıyor yüreğimi derinden. Bizim ki öküz ancak yemeğini yedikten sonra çay kahve, hemen arkasında yatar sabaha kadar. Ne bir tıklaması var ne kapı çalması öküzün! Hele az geceyi bekle yatsı okunmadan yatar. İnsan gel hayatım az içeride yatakta oynaşalım der, nerede o günler!

-Ayol kız üzüldüm sana şimdi. Hiç mi tıkınız yok.

-Nerede bayramdan bayrama o da olursa yoksa kıçımız birbirine değmeden!

-Dur kız ağlama, ben benim aslanıma söylerim az kulağını çeker, bundan sonra her gece…

-Kız sahi mi olur mu dersin?

-Bal gibi olur sen üzülme. Şimdi Rukiye’ye gidelim seninle, ikindi çayına orada ağzını yoklayalım bir ne var ne yok aralarında.

-Ayol kız imrendim şimdi?

-Bende imrendim haydi gidelim öğrenelim seninle.

-Kız ayıp olmasın?

-Ayol neyi ayıp olsun? Yani açıkta beyimizle iş mi yapıyoruz ki?

-Sende haklısın.

Şaziye ve Hayriye kalkarak Rukiye’nin yanına gitmek için yola çıktılar. Tam apartmanın önüne geldiklerinde karşı kahvede oturup çay içen Murat’ı görünce Hayriye, Şaziye’yi dürterek.

-Ayol kız baksana oğlan kahvede hem çayını içiyor hem de kızı camdan dikizliyor.

Şaziye.

-Yok, kız ayol baksana camda kimse yok, garibimim günahını almayalım.

-Kız ben ilk görüşte âşık olanı anlarım, benden kaçmaz.

-Kesinlikle eminsin yani?

-Evet, kız benden kaçar mı?

Apartman kapısından içeriye girerek Rukiyelerin kapısının zilini çaldılar.

Mehmet Aluç

 


( Dedikodu başlıklı yazı kul mehmet tarafından 4.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.