Kartallar sonra sırtlanlar sonra aslanlar derken en son sadece kurtlar kalmıştı.

Koyunlar binlerce zayiat vermelerine rağmen bunca kuvvetli düşmanları doğru strateji ve birlik olmanın verdiği güç ile alt etmeyi bilmişlerdi.

Koyunların keyfi keyifti.

Deve ise başta olmasına rağmen olup biteni tam anlamasa da zafer payesini hep kendinden biliyordu, öyle ya başta o vardı görünürde.

Deve bunca zafer elde etmiş olan koyunlara bir şölen tertip ettirdi, bahar gelmiş yeni kuzularla ortalık şenlenmişti…

Şölende çeşitli oyunlar yarışmalar tertip edilmiş, Ozan koyunlar da meydanda toplanmıştı. Sıra şimdi Ozan’lardaydı…


Akbaşlı koyunların ozanı da, Karabaşlı koyunların ozanı da sıranın kendilerine gelmesini bekliyorlardı.

İşte şimdi ayrı büyük bir sürü olan keçilerin ozanı sazını kapmış başlamıştı dımbırdatmaya, dımbırdatmak keçi kılıyla yapılan bir keçi çalgısının çıkardığı sese deniliyordu. Çok inatçı olan keçiler sazlarını da kendi kıllarıyla tellendirirlerdi koyunları da dellendirirlerdi…


Keçi Ozan’ım bre heeeey çepişler oğlaklar Tekeler….


Uzunhava gibi bu girişten sonra şimdi daha güçlü vuruyordu tellere mızrabını…


Keçi Ozan sevmem koyun kuzuyu…

Ne bir çoban ister ne bir tazıyı…

Kurttan korkmaz yapar dağda geziyi…


Koyun çıkmaz dağa yamaçtan gider…

Kezban koyun keçi mi kaş göz eder…


Bunu diyince tüm koyunlar koçlar öfkeli bakışlarla bakmaya başlamışlardı… Koyunların en güzeline tüm koyunların koçların yanında nasıl da laf atıyordu keçi…

Hele sıra koyunların ozanlarına gelsin elbet had bildirilirdi…


Akbaşlı koyunların ozanına sıra gelince, sazını çalmaya başlamıştı, dıngıldatıyordu meydanı… öyle ya keçiler dımbırdatır, koyunlar da dıngıldatırdı…


Epey bir çaldıktan sonra Akbaşlı koyun ozanı da bir nara atarak giriş yaptı…


Hey heeeey koçlar koyunlar… diye ortalığı inlettikten sonra daha güçlü vurdu sazın tellerine ay yani ipine, ipten tellerine…


İşte şimdi söze geçiyordu…


Keçi ozan senin dilin ne söyler…

Kezban koyun sizinle gönül eyler…

Bilir bunu koyun hanım, koç beyler…


Keçi esriyince kurt mu arıyor… (esrimek: sarhoş olmak)

Koyun sana ağız payı veriyor…


Kezban koyun da mest olmuştu, ozanları dinlerken… içi bir hoş olmuş, şımarmıştı…

Cilveli Kezban, işveli Kezban, koyunların güzeli Kezban’ın kızı Kezban…


Ozanların atışmaları epey sürmüştü, işte akşam olmak üzereydi ki Deve bugünlük yeter şölene yarın devam edelim diyerek günü tamamladı…


Kezban koyun Karabaşlı koyun ozanın bekar evde kalmış abisini beğeniyor, bu kara koçu gözleriyle yiyecekmiş gibi bakıyor, sen de bana bak der gibi ilgisini çekmeye uğraşıyordu… melul melul bakıyordu Kezban… herşeyleri me ile başlardı aşk koyunlarının… melerler melekler gibi…


El ayak çekilmişti akşam olunca…

Acaba kurtlar ne yapıyor, neler düşünüyorlardı…

( Koyunlar Ülkesi 3. Bölüm başlıklı yazı Alp.Aldatmaz tarafından 27.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.