Hatice Çaylı arabayı evin önüne park etti, villa karanlığa gömülmüştü. Baba kız Caner Çaylı’nın özel odasına çıktılar. Oda şark odası tarzında döşenmişti.  Yerde kalın bir halı, Kuran bulunan bir rahle, yanında kırmızı ciltli kitapların bulunduğu sehpa. Ortada seccade, duvarda kıbleyi işaret eden Kabe fotoğrafı. Odanın tüm döşemesi bu kadardı Baba kız oturdular. Hatice meraktan çatlamak üzereydi. 

-Sen iyi misin baba? Hem adamı işe alıyorsun. Hem de öldürmek için yanına çağırıyorsun. Biraz daha geç kalsaydım olacakları düşünmek bile istemiyorum.

-İyi değilim kızım. Hiç iyi değilim. Burak hakkında duyduklarımdan sonra bunu söylemekten utanmam lazım belki ama… su testisinin su yolunda kırıldığını düşünmekten kendimi alamıyorum. Biraz önce 58 yıllık hayatımın en utanç verici anını yaşadım kızım. Yarı yaşımdaki birinin sorusuna cevap veremedim. Askerde bile orucunu tutan, namazını kılmaya çalışan ben Suphi denilen adamla ortak durumuna düştüm. Üç yıldır Suphi’nin gayri meşru parası benim arabalarımla taşınıyor. Beni Suphi’yle ortak edenlere kızgınım kızım, kandırıldığım, aldatıldığım için kırgınım. Ali’yi öldürmek için odama çağırdım. Tahmin ettiğim gibi Burağın katili Ali değil.

-Buna emin olamayız baba. Ali yalan söylemiş olabilir?

-Adam silahı önüme koydu kızım. Ölmekten korkan biri bunu yapar mı sence?

-Haklısın baba. Ali kendini öldürtmek istiyordu sanki. Yalan söylemesi mantıksız. Ali’yi öldürmekten vaz geçtiğine göre ne yapacaksın? Annem başının etini yiyecektir bundan sonra.

-Bu saatten sonra anneni artık ciddiye almıyorum kızım. Beni bu duruma düşürenlere yapacaklarım var elbette ki.

-Baba ne dediğinin farkında mısın? Camianın gücünün farkında değil misin? Hayatın bile tehlikeye girebilir. Lütfen mantıklı hareket et.

-Bana bunları yapanları pişman edeceğim kızım. Doğrudan böyle bir riske girmeyeceğim. Hem yaşım hem enerjim yetmez. Ama Ali’nin yeter.

-Ali senin için hayatını tehlikeye atar mı baba? Bu çok büyük bir risk hem de yeni tanıdığı biri için. Doğrusunu söylemem gerekirse aklıma yatmadı.

-Ali farklı biri kızım. Benim için hayatını riske atmaz ama camiaya zarar vermek için bunu yapabilir.

-Ne demek istiyorsun baba? Ali devlet görevlisi mi?

-Bilmiyorum kızım. Bildiğim Timur ve Engin camianın adamları ve beni özellikle yönlendirmeye çalışıyorlar. Ali’yi açık seçik hedefe koymuşlar sanki. Bu demektir ki Ali onlar için tehlikeli veya ileride tehlikeli olacağını düşünüyorlar. Eğer tahmin ettiğim gibiyse Ali’yi koruyarak camianın bilmediğim hedeflerine taş koyar, intikamımı alabilirim.

-Senin düşündüğün ateşle oynamak baba. Yapma.

Yapmak zorundayım kızım. Yaşadığım hayal kırıklığını anlatmam mümkün değil Hatice, anlatsam da kimsenin anlayacağını sanmıyorum.

-Ben anlarım baba anlatırsan.

-Camiadakiler şöyle düşünüyorlar kızım: Caner Çaylı bizim sayemizde zengin oldu, bu günlere geldi. İyi de Caner Çaylı şahsi menfaati için mi camianın içinde yer aldı? Hayır.

Eliyle sehpanın üstündeki kırmızı ciltli kitapları işaret etti.

-Bu kitapları, çok daha fazlasını defalarca okudum. Hala da okuyorum. Hayatımı öğrendiklerime göre düzenlemeye çalıştım. Caner Çaylı dini hassasiyetinden camianın içinde yer aldı ve finansörlük yaptı. Son günlerde duyduklarıma inanamıyorum kızım. Dini gurup gördüğüm camianın diğer dini guruplara yaptıkları. Öfkemi artıransa pervasız şekilde kul hakkına girmeleri. Ben böyle öğrenmedim. Ben Hakkın Hatırı Alidir Halkın Hatırına Feda Edilmez diye öğrendim. Bin tane başım olsa İslam için hepsini feda ederim diye öğrendim. Ülkedeki milyonlarca kişiyi mağdur ettik kızım. Ben de camianın talimatı diye bu vebale ortak oldum maalesef.

-Ne mağduriyeti baba. Ne den bahsediyorsun?

Caner Çaylı içini boşaltmak, rahatlamak istiyordu.

-Camianın emriyle yurt dışına dolar kaçırıyoruz kızım. Piyasa krize giriyor. Masum insanlar mağdur oluyor. Biz de sohbet evlerinde birbirimize İslam propagandası yapıyoruz. Anladın mı?

-Burağın durumunu ben hariç herkes biliyordu. Bilerek benden gizlendi niye çünkü camianın en zengin finansörlerinden biriyim. Altın yumurtlayan tavuk mevzusu. En son beni hırsızlık çetesine ortak ettiler. Off kızım öylesine doluyum ki. Artık hesap sorma vakti. Biliyorum ki niyetimi öğrenince bana saldıracaklar. Maliyecileri, savcıları üstüme gönderecekler. Ama inan bana hiçbiri umurumda değil. İyice bunalırsam Başbakana kadar gideceğim. Bu süreçte seninle ilgili istemediğin bazı kararlar alırsam kusura bakma kızım.

-Sen iyi ol başka bir şey istemem baba. Yeter ki sen iyi ol.

-Sağol kızım. Şimdi bana müsaade et. Kur’an okumak istiyorum.

-Peki baba iyi geceler.

 
( Bereli 50 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 25.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.