Sevgi, gönül hanesinde edebiyle bağdaş kurup oturmaktır.

Sevenin sevgilisiyle yarına dair pespembe umutları konuşmaktır.


Sevgi, bal arısından en manidar ibretleri almaktır.

Sevda yolların gam ve kasvetini, yad ellere salmaktır.


Sevgi, sevda oruçlarının iftarını, yar ile açmaktır.

Küs ve dargınlarla, bir an önce alelacele barışmaktır.


Sevgi, tatlı hoş sohbetiyle, kendini tanıtmaktır.

Geçmişte yaşanan, iyi ve kötü anıları hatırlamaktır.


Sevgi, neme lazımcı ve vurdumduymaz olmamaktır.

Öfke ve buğzun duygu ve düşünceleriyle dolmamaktır.


Sevgi, Rahman ve Rahim olan Allah’tan umudunu hiç kesmemektir.

İnsan gibi insan olanlara, kin ve nefret beslememektir.

 

Sevgi, insanı insan eden, duygu deryasında kulaç atmaktır.

Şeytani heves ve arzuların yollarında, yolcu olmamaktır.


Sevgi, veli zatların uslarından, kendine bir pay çıkarmaktır.

Günahların def-i için yerin göğün sahibine, yalvarıp yakarmaktır.


Sevgi, ayağını yorganına göre uzatmak ve haddini bilmektir.

Yapılan hayır ve hasanetları, çarçabuk silmektir.

 

Sevgi, içtimai hayatta insanlara her konuda, örnek olmaktır.

Narların her türlüsünden azat olmak için nefsin çelikten yularını kırıp atmaktır.


Sevgi, ihlaslı zikirlerle gün ve gecelerini, ihya etmektir.

Nimetlerin yokluğunda sabretmek, varlığında ise canı gönülden şükretmektir.


Sevgi, karnını helal lokmalarla doyurmak, harama asla ve asla tevessül etmemektir.

Tanımadığı insanların arkasından, tanıyor gibi ileri geri konuşmamaktır.


Sevgi, bazen görmemek, bazen duymamak, bazen de susmaktır.

Mümkün olduğu müddetçe, bıçak kemiğe dayanıncaya dek hoş görülü olmaktır.


Sevgi, insanların içinde her daim başı

 dik, alnı açık gezmektir.

Gücü kuvveti yettiğinde, kemlikleri ve çirkinlikleri ayağın altında ezmektir. 


Sevgi, binicisini yarı yolda koymayan, rahvan at misali menzil murat almaktır.

Namertlere eyvallah dememek için kendiyle barışık olmaktır.


Sevgi, İslam dininin yazılmakla bitirilemeyen, her şeyin en güzeli ve olmazsa olmazıdır.

İnsanı bazen kendine küstüren, ölesiye sevdiği yarin cilve ile nazıdır.


Sevgi, vicdan ve merhametin, sadakat ve muhabbetin en ince noktasıdır.

Gönlünde sevgi bulunduran her insan, insanın en kibarı ve en tatlısıdır.


Sevgi, bire on veren, nadasa bırakılmış gönül tarlalarının bereket abidesidir.

Allah’ın biz kullarına verdiği, paha biçilemeyen hediyelerin hediyesidir.


Sevgi, yerleşmişse yufka gönüllere, azalmaz tam aksine çoğaldıkça çoğalır.

Sevgi abidesi gözü gönlü tok insanlardan, geriye sadece ve sadece insanlık kalır.


Sevgi, gönüllere girerse kolay kolay çıkmaz oradan onunla en muhkem köprüler kurulur.

En şiddetli şamarlar kör şeytanın yüzüne, vuruldukça vurulur.

13/ Şubat/ 2022


( Divan-ı Halil 17 başlıklı yazı sadeceo tarafından 13.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.