Sevgi, huzur ve mutluluğun yazılmakla bitirilmeyen en ala remzidir
Görevini seve seve harfiyen yapanlarda, en önemli sezidir.

Sevgi, cennetin ayakları altında olan annenin şefkat ve merhametidir.
Allah'ın veli zatılarının insanları hayrete düşüren kerametidir.

Sevgi, mert ve babayiğitliğin simgesi, namuslu ve şerefli olmanın düsturudur.
İnsanı insan eden, adabı muaşeretin olmazsa olmaz uslupudur.
 
Sevgi, benim ben diyenlerin gözü karalığı ve yaşadıkça gözü gönlü tok olmaklığıdır.
Gönlünde kemliğin ve çirkinliğin asla ve asla olmadığı örnek insandır.

Sevgi, lapa lapa kar yağdığında, kar tanelerinin birbirine değmemesidir.
Doksan dokuz esması olan, şanı yüce Allah'ın Vedud esmasının tecellisidir.

Sevgi, bir işi yapmadan önce, o işi iyi bilenlerle istişare etmektir.
Karşılık beklemeden, insanları sevmek ve onlara Allah rızası için gidip gelmektir.

Sevgi, yanında yaşlanmış anne ve babasına bir kez bile off dememektir.
İnsanlıktan nasiplenmeyenlerin önünde ceketini iliklememek saygı ve hürmet göstermemektir.

Sevgi, boşu doluya, doluyu da boşa vurmamak ve dolu çanağa ağlamamaktır.
Malayani işlerle uğraşmamak, bu üç günlük fani dünya nimetlerinden dolayı şımarmamaktır.

Sevgi, yaşanmışlıklarından kendine çıkarılması gereken hisseyi çıkarmaktır.
Ahirete intikal ettikten sonra geride güzel ve hayırlı cümlelerle hatırlanmaktır.

Sevgi, bıçak kemiğe dayıncaya dek kendi yağında kavrulmak ona buna el açmamaktır.
İnsanı cennetlik eden birbirinden hayırlı rahmani yollardan caymamaktır.  

Sevgi, derinden her nefes alıp verdikçe, canı gönülden yüzlerce kez binlerce şükretmektir.
Sevgi ve muhabbet kılıçlarını günü güne satmadan bir gün önce çok mahirce bilemektir.

Sevgi, oturaklı ve kişilikli, saygı gösterilen hürmet edilen bir zatı muhterem olmaktır.
İnsana günaha götüren yolların, her türlüsünden son süraat kaçmaktır.

Sevgi, boş geçen yıllar için nedamet duyup, haddinden fazla hayıflanmaktır.
Allah'tan gelen bela ve musibetlere karşı hiç zerreniş etmeden katlanmaktır.

Sevgi, gönül dünyasını her daim mamur etmek ve fani dünyaya dört elle sarılmamaktır.
İnsanlık evinin harcını, yıkanmamış kirli kumlarla karmamak ve çimentosunu az koymamaktır.

Sevgi, asırlık çınar ağaçlarına dünyanın fani olduğunu kazımaktır.
Birbirinden güzel nimetleri buldukça, azmamak tam aksine şükrünü artırmaktır.

Sevgi, barış ve kardeşlik pınarları aktıkça, su testisini tam boğazına kadar doldurmaktır.
Kıyamet gününün azametini her düşündükçe, iştahtan kesilmek beti benzi kaçmaktır.
01/ Şubat/ 2022

( Divan-ı Halil 11 başlıklı yazı sadeceo tarafından 2.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.