MÜREFTE’DE MAÇIMIZ VAR

Aradan yaklaşık elli yıl geçti.Meşin topun arkasından yağmur çamur demeden koşturduğumuz-koşuşturduğumuz yıllar geride kaldı..Nerede boş bir arsa bulsak mutlaka mahalleler arası maçlar yapardık.
Eski yeşilçam filmlerinin bazılarında bu sahneleri günümüzde televizyonlarda çoğumuz tekrar tekrar gördü, görüyor ve de görecek…
Arsalara kat karşılığı apartmanlar dikildikçe arabalar ve otoparklar çoğaldıkça ne yazık ki, bu naif futbol karşılaşmalarından mahrum kaldık…
Günlerden bir gün Bayrampaşa’daki mahalle takımımıza Mürefte’den bir maç teklifi geldi.
Amatör kümede top koşturan üç misafir oyuncumuza güvenerek bu teklifi hemen kabul ettik.
Mürefte’yi bilen bilir. Tarih boyunca, üzüm bağları ve yurtdışına deniz yoluyla gemilerle ihraç ettiği şaraplarla ünlenen bir ilçemizdir.
İlk baharın sabah güneşiyle gülümsediği kuşluk vakti, orta boyda bir otobüsle Bayrampaşa’dan yola çıktık.
Şoförümüz, yöneticimiz,kalecimiz, malzemecimiz ve futbolcularımızla birlikte, darbuka eşliğinde günün moda şarkılarıyla yolda ilerliyoruz.
Toprak sahaya varmadan önce sahilde bir mola verdik.Takım kaptanımız maç öncesi son taktiklerini verdi. Bu maçın bir centilmenlik maçı olduğunu, rakip takımın da iki hafta sonra Bayrampaşa’ya geleceğini, vurucu kırıcı hareketlerden kaçınılması gerektiğini münasip bir dille anlattı. Yöneticimiz de aynı minval üzere kısa bir konuşma yaptı.
Otobüsümüze tekrar binerek on dakika sonra etrafı ormanla çevrili nizami bir sahaya geldik. Takım oyuncularımız otobüsün içinde soyunup giyindiler. Şişman malzemecimiz giysileri iri bir çam ağacının gölgesine taşıdı. Bekçi olarak başında kaldı. Bir kaç arkadaş ve yöneticimizle birlikte karşı taraftaki banklara gittik.
Santrada iki takımın oyuncuları kaşı karşıya geldiler. Kaptanlar birbirlerine birer çiçek buketi sundular. Mürefte takımının yöneticisi malzemecisini çağırdı. Malzemeci bir arkadaşıyla sahanın ortasına ağzı kapalı ahşap bir sandık getirdi.
Mürefte takımının yöneticisi eliyle sandığın kapağını açtı. Elini sandığa her daldırışında birer yetmişlik şarap şişesi çıkararak rakip takımın yönetici ve oyuncularına takdim etti. ”İçmeyenler içen arkadaşlarına hediye edebilirler” demeyi de ihmal etmedi.
Bayrampaşa takımının malzemecisi ve birkaç oyuncusu  hediyelik yetmişlikeri çam ağacının gölgesindeki giysilerin yanına taşıdı.
Maç,kale tesbiti için yazı tura atılmasından sonra hakemin düdüğüyle başladı.
 İki takım taraftarlarının karşılıklı atışmalarıyla şarkılar ve tezahüratlar eşliğinde coşkuyla devam etti. İlk devrede Mürefte’nin, ikinci devrede Bayrampaşa’nın attığı golle, maç bir bir berabere bitti.
İki takımın yöneticileri ve futbolcuları bir hırgür çıkarmadan, tokalaşarak sahadan centilmence ayrıldılar.
Futbolcularımız giysilerini ve hediyelerini almak için çam ağacının altına geldiklerinde şişman malzemeciyi  yere uzanmış, baygın bir  vaziyette  gördüler. Ayıltmak için yüzüne su serpmeye iki yanağını tokatlamaya başladılar. Yöneticimiz de ilk yardım çantasını bir koşuda otobüsten kapıp getirdi.
Amatör kümede top koşturan futbolculardan Fırtına Fevzi, giysilerle üzerleri örtülmüş şarab şişelerini tek tek kontrol etti. İçi boşaltılmış iki adet yetmişlik şarap  şişesini bulup çıkardı. İki şişeyi iki eliyle havaya kaldırarak, havada daireler çizerek herkese gösterdi.;
“ Arkadaşlar teleşa gerek yok. İki yıldır alkol kullanmayan malzemecimiz şişeleri yanyana görünce dayanamamış, iki yetmişlikle kafayı bulmuş.Yolda ayılır merak etmeyin”…

Mehmet Sadık Medin-23 Ocak 2022-Şişli
( Müreftede Maçımız Var başlıklı yazı Sadık Medin tarafından 1.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.