Sevgi, çarnaçar insanların hal ve ahvalinden, bir bakışta anlamaktır.
İnsanı rahmana götüren yollarda, ihtiyacı olanlara kılavuz olmaktır.

Sevgi, bir işi yapmadan önce çok ince düşünmek, akıbetini derinden tefekkür etmektir.
Gül sevdalısı bülbül olup, gönül bahçesinde dertli dertli ötmektir. 

Sevgi, insana ahiretini unutturan rahavetin her türlüsünden uzak kalmaktır.
Helal süt ile emzirilmiş,  fikri güzel, gönlü güzel insanlar ile sıkı sıkı dost olmaktır.

Sevgi, sevilmesi gerekenleri işin kolayına kaçmadan, canı gönülden sevmektir.
Karşılık beklemeden rıza-i lillah için her daim vermektir.

Sevgi, içtimai hayatta emri-bil maaruf neh-yi anil münkeri bire bir yaşamaktır.
Pınar olup yazın temmuzunda, şarıl şarıl buz gibi berrak akmaktır.
 
Sevgi, cayır cayır yanan ama insanları asla ve asla yakmayan, dumansız ateştir.
Sevgi sofrasına oturan herkes, canciğer bacı kardeştir.

Sevgi, dağları deler yol eder, seveni sevdiğine bir an önce kavuşturur.
İnsan gibi insan olanları, bir araya getirir birbirleriyle buluşturur.

Sevgi, her cümlesi birbirinden manidar ve uzun olan mektupları yazdırır.
Bir anlık yar firakında, sevileni sevenine nazlandırır.

Sevgi,  lezzeti damaklardan kolay kolay gitmeyen, en leziz aşları pişirtir.
Ekilen her toprakta, barış ve kardeşlik fidanlarının pür gür yeşertir.

Sevgi,  maharetli ve nasırlı elleri, saygı ve hürmetle öptürür.
İnsanı rahatsız eden, çalı ve dikenleri kökünden söktürür.

Sevgi, bu üç günlük fani dünya hayatını, bereketlendirip lezzetlendirir.
Ekilen muhabbet ve vefalılık fidelerini, hemencecik filizlendirir.

Sevgi, enaniyet gurur ve kibirin, zerresini bırakmaz gönüllerde.
Şakımalar daha bir güzel ve daha bir hoş olur bülbüllerde. 

Sevgi, yerin göğün sahibi olan Allah’a binlerce kez şükretmektir.
Sütunsuz duran bu asumanı gördükçe, gerektiği gibi fikretmektir.

Sevgi, anlam dolu bakışlarla, beden yorgunluklarını gidermektir.
Bilerek veya bilmeyerek, işlediği cürümleri bir an önce terk etmektir.

Sevgi, gözü yaşlı hor ve hakir görülmüş insanların sıkıntılarını paylaşmaktır.
Kem niyetli insanların şerrinden, son süraat kaçmaktır.

Sevgi, ne pahasına olursa olsun, gönül yıkmamak tam aksine yapmaktır.
Ömür miadının son anına kadar, nefsin şeytani heves ve arzularından kaçmaktır.

Sevgi, hoş ve tatlı sohbetiyle asil gönüllerde, otağın kurmaktır.
Zalimlerin suratına, celalli ve haşin bakmaktır.

Sevgi, insan yaşadıkça ya göründüğü gibi, ya da olduğu gibi görünmektir. 
Zemheri soğuklarında, ayaz kış gecelerinde, rahmani örtülere bürünmektir.

Sevgi, çocuklarını vatana, millete çok hayırlı birer evlat olarak yetiştirmektir.
İnsanı cennetlik eden, iyilik ve güzellikleri ziyadeleştirmektir.

Sevgi, menfaat ve çıkarı olmadan, insanın birbirine gidip gelmesidir.
Dersine çok iyi çalışmış, çalışkan bir öğrenci misali kendine özgüvenidir.
31/ Ocak/ 2022

( Divan-ı Halil 10 başlıklı yazı sadeceo tarafından 31.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.