Sevgi, gül sevdalısı bülbülleri çok dertli şakıtır, koyunlara kuzularını yalatır.
Sevgi, insana her cümlesi birbirinden manidar mektuplar yazdırır satır satır.

Sevgi, yanan bağırların hararetini giderir,
Fikri güzel, gönlü güzellere hemen kendini bir anda sevdirir.

Sevgi, Nine hatun misali insanı mert ve babayiğit simgesi eder.
Onun varlığı, kemliklerin tamamını bertaraf eder.

Sevgi, damlaya damlaya göl olur, kurumuş çatlamış topraklara can olur.
Gönül türkülerinin güftelerine, en acıklı beste olur.

Sevgi, sevda yollarında rahvan atları şahlandırır binicisine menzil murat aldırır.
Dostlarının güzel hatırı için boz bulanık dipsiz sulara bile daldırır.

Sevgi, gönlünde sevgi kıvılcımlarını bulunduranları onura eder.
Aşkın kaşağısıyla en vahşi atları bile tımar edip evcilleştirir.

Sevgi, insanın hem bu fani dünya hayatını hem de ahiretini eder mamur
Hiç yorulmadan çok kolay yoğrulur hayat yolculuğunda hamur.

Sevgi, kardeşliğin som altından yapılmış, elmas işlemeli tacıdır.
Haca gitmemiş olsa bile insan gibi insanların nazarında hacıdır.

Sevgi, gönüllere ekilen barış ve kardeşlik fidanlarının can suyudur.
İnsanı aklıselim düşünenlere sevdiren, rahmani sevgilerle dolu güzel huyudur.

Sevgi, insanı hayata bağlayan, yaşama arzularının en eftalidir.
Sevgi yollarından başka, hiçbir yol menzil murad aldırmaz her yol talidir

Sevgi, gönülleri mamur eden, güzelliklerin en manidarıdır.
Taşındıkça taşınan ve taşımaktan insanın asla ve asla yorulmadığı, en hafif barıdır.

Sevgi, gönül penceresine bırakılan, rengarenk Muhammedi güllerdir.
Gül aşkıyla yanıp tutuşan ama bir türlü gülün açıldığını görmeyen bülbüllerdir.

Sevgi, yaralı dişi bir serçenin zorlukla, gagasında yavrusuna götürmek istediği yiyecektir.
Hayata dört elle bağlanmış yapılması gerekenleri gerektiği gibi yapanların aşk ve şevkidir.

Sevgi, tam kıvamında demlenmiş ikindi çaylarını sevdiği ile karşılıklı içmektir.
Gönül tarlalarını sulayan, şarıl şarıl berrak akan, hararet dindiren, suyu buz gibi olan pınardır.

Sevgi, kırlangıçların yuvasını yaparken, gösterdiği ve kitaplara konu olan titizliğidir.
Gözü gönlü tok olan insanların, anlatıldıkça anlatılan gönül zenginliğidir.

Sevgi, uykusuz geçen uzun kış gecelerinde, yerin göğün sahibine yapılan ihlaslı zikirdir.
Birbirinden güzel nimetlere sahip olunduğundan dolayı, canı gönülden yapılan şükürdür.

Sevgi, insanların maddi manevi ihtiyaçlarını gidermek ve başa kalkmamaktır.
Hiç kimseyi ne pahasına olursa olsun asla ve asla arkadan vurmamaktır.

Sevgi, bir müşkülatı olduğunda, sadece ve sadece her şeye Kadir Olan Allah’a arz etmektir.
Kıyamet dahi kopuyorsa elindeki fidanı dikmektir.

Sevgi, almadan vermektir.Gelmeyene Allah rızası için gitmektir.
Barış ve kardeşlik tohumunu, çarak arazilere bile aşk ve şevk ekmektir.

Sevgi, acından ölünecek olsa bile hiçbir zaman harama tevessül etmemektir.
Dostum dedikleriyle, bir babanın evladıyla kucaklaştığı gibi kucaklaşmaktır. 

Sevgi asırlık çınar ağacının dalıdır, yaprağıdır, budağıdır köküdür.
Anlatıldıkça anlatılan, dinlemeye doyulmayan her cümlesi kıssadan hisse olan öyküdür.
 
Sevgi, her şeyi en ince noktasına kadar gören sevda sürmesi çekilmiş gözlerdir.
İnsan yaşadıkça bozulmayan ve herkesin gıpta ettiği asalet simgesi özlerdir.

Sevgi, olduğunda yüzlerce kez binlerce kez şükretmek olmadığında da sabretmektir.
İşin kolayına kaçmadan sevdiklerinin ayıplarını mahirce setretmektir.

24- 26/ Ocak/ 2022

( Divan-ı Halil 9 başlıklı yazı sadeceo tarafından 26.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.