KARDAN SİYASET
Doga siyaset OLAYLARINı, ve SİYASETİ SEVMEZ...
Doğada var olan düzen, kendi döngüsü içinde cereyan eder.. Bazen doğa düzeni, kendiliğinden bozar ve olağanüstülük yaşatır. İnsanoğlu alacagı tedbirlerle, doğaya kafa tutmadan onun düzenine uygun geliştireceği yöntem ve araçlarla olağanüstülüğü olağanlaştırmaya zararlı sonuçlarını en aza indirmeye çalışır..
Batı bununla ilgili döngünün başlangıc noktasının ağaç olduğunu bildiği için yeşili korumuştur.. Yol yaparken kesmek zorunda mı? Dolgu mu yapacak? hemen köprü ya da viyadük dedikleri ayaklarla yolu kaldırıp Doğal yapıyı bozmadan doğanın olağan üstülüklerinden olan aşırı yağışda böylece kendine açtığı sel yolunu bozmadan onunla aslında mücadele etmektedir.. Mars da ağaç olsa idi Mars - 80 derece olmayacagı gibi Karbondioksit( co2) oranı ds %96 olmayacakdı..Brezilua kendisine verilen Amazon ormanlarına tecavüzü durdurmadığı için 180 milyon nufusunun 1 milyonu devasa zeenginken  diğerleri sefalete mhkum olmuş markalı bir ayakkabı için soygun yapacak hale dönüşmüştür. Bir ailede 90 bin büyükbaş hayvan arken diğer aile eti inek resminde görebilmektedir.. Ve bu sebeple küresel ısınmaya en büyük zarar ağaç katili Brezilya lıların yok ettiği Orman olmaktadır..
Tarihde de öyle olmuştur.. Doğayı mahveden tarihden de yok olmuştur.. Roma kendisine başkaldıran belalı durumundaki ülkeleri fethettiğinde katliam yapmış topraklarını tuzlayarak tekrar egemen olamasınlar diyerek kuraklığı ve çoraklığı onlara kader etmiştir.. Pön Savaşları sonucu Kartacalıları bu şekilde  tarihden silmiştir..
Japonya da deprem artık doğanın bir olağan üstüküğü değildir.. Lavlar, magmalar, ülkesi japonya depremi kağıt kadar zararsız duvarlar, bilyalı temeller en zarar verecek boyuta indirgemiştir.. Maydonozun bile saksıda yetişip, lokantaya girdiği,verimli  arazisiz ülke bugün, kişi başına düşen 40.000 usd ile dünyanın en zengin ülkelerindendir.
Doğaya kafa tutarsan doğa senden intikamını alır ve biriktirdiklerini sana kusar..
Bir zamanlar pikniklerin yapıldıgı, çağlayanlrın çağladığı akan derelerin haliçi beslediği İstanbul un patron a Halil İsyanı ile 300 köşk ün yandığı Sayfiye, keyfiye yerleri merede? Dere yatakları arsa oldu.. Çağlayn yerleri doldu dolmayanlar merdiven oldu yada oyularak temel oldu..Yine Çed rapoına ragmen, kuş göç yolları üzerine ters rüzgar akımlarının olduğunu hava sahasına gelip havalimanını tek yolla şehre bağlarsan doğa senden intkamını alır...
Karadenizin, dağla buluştuğu her noktayı otoban apacagım diyerek dağın boynuna halka geçirip yer altı suyunun denizle buluşmasına engel olursn doğa senden intikamını alır...
Karadeniz il ve ilçelerinde her dere yatağını doldurur arsa yı yola cevirip yer üstü suyunun kendin e açtığı yolları tıkarsan doğa senden intikamını alır..
Senden önce de binlerce şehir vardı milyonlarca  insan yaşıyordu.. Şimdi yerin 9 kat altındam şehirler ve kemikler çıkıyor.. Seller, depremler alüvyonlar senin için doğa tarafından  taşınıyor..Doğa taşımaktan bıkmaz.. Ama sen insanoğlu "lütfen yalanlarından kalk ve doğayı siyasetine malzeme etme" .. 
-Daha çok olsun diye arsa üretme! 
-it geçmez kervan durmaz yerlere yol yapma! 
-Nam olsun diye havalanının yanına, uçak inmeyecek yere havaalanı yapma! 
-Şehrin köy sayısı kadar odası olan, hastanenin yanına hastane yapma! 
 Yoksa kar yağdığında yapacak bir şeyin kalmadığı için kardan adam yapıp, onlarla "kardan siyaset" yapmaya çalışırsın..
Kardan siyaset en bariz şekli ile istanbul da yaşanıyor..Ve İstanbul, bu olağanüstü zaman da istanbul'luyu test ediyor...
-Toplu taşıma sefer sayısı arttırılmamışsa
-Ana artellerde duraklarda siperlik gibi tuz torbaları konulmamışsa ,
Tüm bunlara rağmen avm ve benzin istasyonlaronda   yardım çadırları dahil gıda ısınma yardımlarının yönetilememişse, 
-Bağlantı yollarında iş makinaları bekletilmemişse 
- Karayolları ile belediye arasındaki koordınasyonsuzluk varsa
KOCA ŞEHRİ 50 cm teslim alır mı?Provakasyon yoksa alamaz ,..( İç provakasyon/dış provakasyon)İç provakasyon şartları hazırlar, dış prpvakasyon sunumu yapar. O halde kardan siyaset olmaz olursa da  yaza kalmaz. ..


Torun Halil i.


( Kardan Siyaset başlıklı yazı HALİLİ tarafından 26.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.