KÖPEK SEVİCİLİĞİ..
Doğada avcı statüsündeki insan, ilk köpeği dost edindiğinde uydarlık yolundaki ilk adımı attığını da bilmiyordu.. O adımın bugünkü sanal rejimin habercisi olduğunu nereden bilecekti.. Savunurken avlanırken yol arkadaşının kendsine yarenlik yapması daha çok ve çabuk doymasını sağlarken, yerleşik hayata geçmesi de bu şekilde kolaylaşmışdı.. Yerleşik hayata geçmeyen insan ın medenileşmesi hayal  olacakdı"Görünmeyen hayal"
Köpekler insandan 20 bin kez daha hızlı koku alırlar.Önsezileri ve sadakatleri insanoğlunun hayatını kolaylaştırmıştır.. Köpeklerle ilgili söylenen sözlerde sosual yaşama katkı sağlamıştır.. Bu sebeple Köpeklerle ilgili söylenmiş sözler ilk insan kadar eski olduğu için aksi ispatlanması gayet zordur..Hemen aklımıza gelen ilk söz  "Av köpeği avdan kalmaz" derken hazıra konmayı alışkanlık haline getirdiği için illa yiyeceğini sahibinden alacaktır..
"Köpek sahibin ısırmaz" yada "köpek ekmek vereni tanır" gibi sözler Alfa lider olarak gözlemlediği kimseyi en ısırgan köpek dahi olsa  ısırmaz..
"Aç köpek fırın deler" sözü bir köpeği aç bırakırsan ekmek olduğunu zanneddiği yeri ele geçirinceye kadar delik delik eder ama o sinmiş koku olduğunu anlamaz. Eşinmeye tıırmalamaya devam eder.
"Köpek bile yediği kaba pislemez" Sözü bakıldığı yerin kutsiyeti sebebi ile zarar verilmesi hususunda köpek örnek gösterilmiştir..
"Köpeksiz köy bulmuş da çomaksız geziyor" sözünde karşı koyacak kimsenin olmaması sebebi ile zorba olarak dolaşıp ona buna sataşıp zarar vermekden söz etmektedir.. Ürümesini bilmeyen köpek sürüye kurt getirir sözü işini yapmasını bilmeyen işin yok oluşunu da seyreder..o halde sahibi  de olsan işi ehline vereceksin..
'Üşüntü köpek mandayı kovalar.." Silik uyuz bir köpek büzüşmüşde olsa bir kaç köpek bir araya geldiğinde manda gibi güçlü bir hayvanı  bile paralar..
" Yağ yiyen köpek tüyünden belli olur.." Köpekler yedikçe yedikleri etin yağlısı, kemiğin etlisi ise. Bunu parlak tüyleri gösterişli gövdeleri ile belli eder.. Bu sebeple köpek olduğu halde varlığında artış aşırı ise illaki etin yağlısını kemiğin etlisini yemiştir..
" Köpek suya düşmeyine yüzmeyi öğrenmez.." Her köpek güdüsel olarak yüzmeyi bilir.. Ama suya düşmedikçe yüzmeyi bildiğini bilmez.
Hukukun egemen olduğu, Çağdaş yönetimlerde insanlık buluşuncaya kadar köpeğin en belirgin özelliği olan SADAKAT tüm görevlendirmeler de etkin olmuştur..
Kral kardeşini boğdurtmuştur ama sadece sadık diye Çingen beyini sağ kolu yapmıştır..Küçük işletmelerde veya ülkelerde sahibin kişisel yetenek veya zekası sadık ama salak yardımcısının ayıplarını örter.. Ama bir zincir market veya birleşik krallıkda sahip yada lider ne kadar karizmatik bilge cesaret ve zeka küpü olursa olsun"Sadık ama salak" yardımcısın ın ayıbını örtemez..
Yönetilemez hale gelmek liyakatsız yardımcıların davranışlarının sonuçudur. Aksi halde "köpeğe gem vurma kendini at sanır" misali yönetim merkezleri hipodrom a döner...
Osmanlı Tarihinde Arnavut kalesini savunmak için gönderilen  Arnavut Hasan Paşa kalenin anahtarını Arnavut çetelerine teslim ettiilk başbakan oldu  ve Arnavutluk bizzat padişahın sadık kulunca kurulmuş oldu ve o paşa hristiyan çetecilerin kurbanı oldu..Yine İzmir gibi bir Türk şehri olan  Selanik de tek kursun atmadan Yunan a teslim eden Hasan Tahsin Paşa osmanlı yargısınca kaçakken, idama mahkum edildi. Oğlu da yıllar sonra  Arnavutluk un yunan elçisi oldu... 
Sadık olmak yönerilirken doğru bir belirteç dir Ama yönetirken hiç de öyle değildir.. Hatta aslın ve neslin sonunu hazırlar..
"Bakmakla usta olunsa köpek, kasap olurdu" sözü bakımın, gösterişli kıyafetler ve potinlerin yetenek yoksa hiç bir işe yaramayacagını yıllar evvelinden bize haber veryor..
Günümüze geldiğimizde;Köpeklerle ilgi çıkan son Hayvan Hakları Koruma yasası geldiğimiz medeni seviyeyi göstermektedir.
 Köpekler açısından durum böyleyken insanların köpekleşmesi açısından ve köpekleşen bir kısım insan haklarının korunması konulu sorun, gelinen noktada  hala çözülememiş ve bilimsel katkı beklemektedir..

Torun
( Köpek Seviciliği başlıklı yazı HALİLİ tarafından 23.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.