TBMM, Kuruluş ve kurtuluş reçetelerinin yazıldığı, stratejilerin geliştirildiği, iktibaslara karar verilen yüce makamın getirldiği nokta, şarkı sözlerine anlam katmak oldu..
Dinim gözüken hali ile dinindir.Her uhrevi dinde var olan Havva, Eva gibi isimlerle ifade edilen  Tevrata göre Adam'ın 13.sağ kaburga kemiğinden ve kalp etinden türetilen, ve diğer yerlerinden üretilmediği için yalan söylemeyen, çalmayan, korkmayan, olsun denilerek bugün için  özlemlenen insam modelinde oluşturulmuştur.
Sumerlerde Enki Efsanesinde" Dilmun (Sumer cennetinin adı) saf, temiz ve parlak bir memleket, hastalık ve ölüm bilmeyen “yaşayanların memleketi”dir. Büyük ana tanrıça Ninhursag, bu cennette diğerlerinin yanında sekiz bitkiyi filizlendirir, fakat su tanrısı Enki bu bitkileri birer birer yer. Bunun üzerine Ninhursag çok kızar ve Enki’yi ölümle lânetler.yiyen cezalamdırılmış onsuz yaşam hakkı elimdem alınmıştır.."
Dinin insan beyni gelişimi ile orantılı olarak gelişimi gelen kitap ve vahiylerin içeriğinde de kendini göstermiştir. Tek yaradan ve yaradılış varsa - ki var-olay ve faillerin benzerliği de kaçınılmazdır. ..
 Bazı dönemlerde insan ama lider niteliği taşıyanların daha kolay yönetme kaygısı ile   insamların inanç değerlerini onların zaafı gibi kullanmak sureti ile kendilerini tanrılaştırdıklarını gözlemlyoruz.. Din ticareti de, din siyaseti gibi "dini mallaştırmaz" ama mal olanları kendisine her zaman konu eder.
Havva ya Ebu Hasan El Eşari nebi sıfatı verirken Maturu di böyle bir sıfat vermez.. Bu durum da Havva Anadolu  Türklüğü Maturudi görüşü doğrultusunda inanç değerleri şekillendiği için nebi değildir.. .
Sonuszluk ağacımdaki yasak  meyvayı yiyen havva ve onu sarhoş ederek suç ortagı Hz Adem cennetten kovulur.Bunun tüm insanlığa bir maliyeti vardır. .Bu olayla ilgili olarak  Adem Havvayı Havva kendisini kandıran yılanı suçlar.. Rivayetlere göre de erkek yaşlanırken güzelleşir, etten yaratılan kadın çirkinleşir, kadına verilen doğum sancısı ve aylık döngüsel kanama ve ağrıları hep bu yasak meyvanın mirasıdır..
Çeşitli inanç sistemlerinde bemzer olay ve faillerin yer aldığı konular sadece din adamlarının yada filozofların tartışma yada anlatım konusu olmaz. Şarkıların şiirlerin konusuda olabilir.. Heykeltraşlar ressamlar bunu sanatlarına konu edinirken dansçılar da kareografik olarak bu olayları kendi kitlelerine sunum yapabilirler.. Bunu eleştiri konusı yapacak olan yine o dünyanın sanatsa sanat, şarkıysa şarkı, profesyonellerinin kendi mecralarında yapacagı  yorumlarla getireceği olumlu olumsuz eleştirilerle olur..
Bir kısım dindar insanlar olaya şeytanın kandırması olarak bakıp Havva Anamız derken diğer dindar bir kısım da tanrısal yasak eylemini yaptığı için gümahkar sayabilecektir.. Kişi inançsız ya da inançlı olmakla birlikte dindar değilse olayı kendisine ait olmayan bir şeyi aldığı için çalma olarak niteleyecektir..
Bunların hepsi ken di mecrasın da değerlendirildiğinde olağandır. Ama bir sanat eleştirmeni gibi 5 yıl önce yazılmış bir şarkı sözlerni TC nin kalbi TBMM de dile getiriyorsan bu bir stratejinin gereğidir, sonucu çıkar. .. Evimiz yanmış, mutfak da tüpgaz yok, doğalgaz desen kendini ısıtacak kadar yanıyor. Sanayici üretememe tehlikesi yaşıyor ve faturalar el yakıyor kişiler intihar ediyor ve sen Havva dan bahsediyorsun.. Bürokratlar 4 ü bırakmış beşinci, altıncı maaşa koşuyor. Devletin yurt dışı temsilciliklerine adam döven dil bilmez sadaka avcıları atanırken sen devlet ve millet aleyhine olan bu durumları dile getirmeden şarkı eleştirmenliğine soyunursan  sana sorarlar? Hangi Hava?
Bu hava ülkücü iradeyi kıskaca almak, düşünemez hale getirmek, Türkiye gerçeklerinden uzaklaştırmak,uğruna can verdiği  milletine yabancılaştırmak havasıdır.. Der ama  geçmez..Her ihanet gibi bununda bir bedeli vardır..Ülkücü kitleyi kurban vermek, bir milleti kurban vermekdir.. . Ona göre...


Torun 
( Tbmm Ve Hava başlıklı yazı HALİLİ tarafından 22.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.