ÇAY KUR KURBAN MI?
Çay hayatımızın vazgeçilmezidir. Ayakta otururken yolculuk esnasında,, sabah kahvaltısından akşam yemek sonrasına vazgeçilmezimiz çay motor temsilcisi Çaykur vasıtası ile can çekişmektedir.. Bize ucuza çay mı satıyorlar? Hayır.. Raflar da 45 TL/kğ ye kadar etiketler görüyoruz..
Türkiye de çay alımının %92sini Çaykur  gerçekleştirirken özel çay firmalarının artması ile bu oran günümüzde %52 ye kadar gerilemiştir..Çay ilk evvelden beri bize ait bir ürün olmayıp  TBMM´nde 1924 yılında, Rize ili ve Borçka Kazasında Fındık, Portakal, Mandalina, Limon ve Çay yetiştirilmesine dair 407 Sayılı Kanun kabul edildikten sonra bölge insanıma nefes olmuştır. Yürümenin bile zor olduğu topraklar çay tarımı ile değer kazanöıştır.. Bugün dönümü 50. 000 TL cvarında parçlaı tarlalar 4 defa keesilerek  rekoltesi gerçekleşmektedir. En iyi ürünün mayıs ayı filizinden olduğu söylenir... 1940 lardan itibaren özel çay fabrika işletmeleri ile sektör gelişim göstermiştir.. Tekel idaresine bağlı olarak alımlar gerçekleşmiştir.. 
Çay işletmesi Genel Müdüelüğü olarak 1982 de kurulup  10.10.1983 tarih ve 112 sayılı KHK ile Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü (Çay-Kur) adında tüzel kişiliğe sahip, faaliyetlerinde özerk ve sermayesi ile sınırlı bir Kamu İktisadi Kuruluşu (KİK) olmuştur.
2020 ylın önceki 3 yıl gibi 547 milyon zarar açıkladı.. Tüm doğu Karadeniz, sana çalışıyor,, Dünya da en çok çay tüketilen 3 ülkeden birisi Türkiye devlet desteği arkanda ve enbüyük satış ağına sahipsin, en pahalı çay raflarda senin çayın ama zarar ediyorsun... Allah allah...
Senin çöpünü satan Firma la r kazansın, ayakçılar kazansın, toptancıların kazansın ama sen zarar et ...2017 de kurulan Varlık Fonu a devredildikten sonra toplam zararı 2.1.milyar eski rakamla katrilyon. 
1985 yılında kurulan şu anda piyasanın öncü firmalarından  olan Do*u* Çay bağımsız denetim şirketinnin açıkladığı rakamlara bakıyorum. 2300 civarında işçi çalıştırıyor.. 865 milyar civarımda cirosu var. Karını açıklamıyor 4 milyon dolar civarında ihracaatı var ..Allah daha çok versin
Personeli şişirirsin, reklam harcamalarında oransız ajans Karlarına göz yumarsın, şehrin takımına finansör olur kör kuyuya kazançlarını atarsın, dirayetsiz yönetcilere teslim edersin şehrin tek kuyumcusu olsan bile batarsın... 
Bir özelleştirme senaryosu ufukta gözüküyor..
Siyasetin personel ambarı olarak kullanmaya başladığı anlaşılan, TC nin güzide kuruluşlarından olan çay kur bir çok vilayette giden seka/ şeker fabrikaşarı gibi elden özelleştirme adı altında  çıkarılacagını buraya not olarak düşüyorum

Torun Halili
( Çaykur Kurban Mı başlıklı yazı HALİLİ tarafından 3.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.