Evet, evet bu da bir değişik ödeme, sistemi... Nakit ve çekin çok ötesinde bir sistem, hiç onlarla alakası yok. Geçmiş yıllarda hatta rahmetli Ecevit'e kitap atıldığından bu yana bir çok insan bu ödeme sistemini kullanmaktadır... Bakalım bu ödeme sistemi ekonomik dünyamızı daha ne kadar meşgul edecek...


Bu sitemin adı ÖÖS... Dediğim gibi burada çok güzel bir eylem var, açılımı Öpücük ile Ödeme Sistemi, ÖÖS, yani bir çok esnafın zamanında bizlere ve başka dürüst esnaflara yaptığı gibi, senedinizi, çekinizi ya da nakit borcunuzu ödemiyorsunuz, borçlusu olduğunuz kişiyi gidip yanağından öpüyorsunuz... Hatta öptükten sonra bazıları ''Öpeyim de Geçsin.'' diyorlarmış, aldığımız duyumlara göre...


Yalnız ÖÖS ödeme siteminin sonrası da çok önemli tabi ki... Borçlusu olduğunu kişi ben ÖÖS sistemini kabul etmiyorum, benim paramı ve de borcunu ver arkadaş derse, işte o zaman şapa oturduğunuzun resmidir... Hatta borçlu olduğunuz kişi, ''Seni mahkemeye vereceğimde diyebilir.'' O zaman da işiniz zor gerçekten.


Siz tabi başkalarına ÖÖS sistemi ile ödeme yapmak isteyebilir ve o yola girebilirsiniz, lakin başkaları da sizin alacaklarınız için, size ÖÖS yani Öpücük ile Ödeme Sistemi ile ödeme yapmak isteyebilir, ona da hazırlıklı olmalısınız...


Bazen büyük devletler arasında da olabilir ÖÖS ödeme sistemi... O zamanda tabi büyük sıkıntılar çıkar, hatta savaşa bile yol açabilir bu ÖÖS ödeme sistemi... Bilhassa Sam Amca ve avenelerinin, yeğenlerinin ÖÖS ödeme sistemi ile hiç alakaları yoktur, kıyısından köşesinde bile geçmemişlerdir, bu sistemin, teklif bile etmeyin kapıda bekletirler, sonrada gönderirler...


ÖÖS siteminde bazı zaman baştan çok şanslı gibi görünen ancak sonuçta yine hava ile cıvanın beraber alındığı durumlar olabilmektedir. Alacağınız olan kişi bir bayansa ve de ÖÖS sistemi ile size borcunu ödeyecekse, işte o zaman siz de bir bayanı mucuk mucuk etmemin hazzına varsanız bile, elinizdeki ve avucunuzdaki sadece derin çizgileri görebiliyorsunuz...


Dua edin bol bol, ekonomimiz düzelsin de biraz bu ÖÖS, yani Öpücük ile Ödeme Sistemi ortadan kalksın, herkes de dürüst ve namuslu bir esnaf olarak alacaklılarına borçlarını ödesin, ödemedi mi, borç yiğidin kamçısıdır durumları ortaya çıkar, tabi alacaklılar için, o da başka yerlere borçlu, o sebepten...

( Bu Da Bir Ödeme Sistemi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 18.12.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.