12 EYLÜL

12 Eylül darbesini yapan o günün kudretli generali Kenan EVREN'in cenazesiyle, 12 Eylül'ün işkence ve zulümleri altında yıllarını zindanda geçiren Şehid Muhsin YAZICIOĞLU'nun cenaze törenininden birer fotoğraf karesi. 

Bir tarafta milyonların gözyaşı ve tekbirlerle sonsuzluğa uğurladığı Muhsin Başkan, diğer tarafta çoğunluğun lanetiyle hatır belasına az sayıda katılımla yapılan tören. 12 Eylül'ün bu milletin hafızasında, yüreğinde ve Türk Siyasî Tarihinde bıraktığı izlerin ne anlama geldiğini izaha bu iki resim kâfidir.

"Darbeyi bir sene evvel de yapabilirdik, lâkin darbe zemininin olgunlaşması için bir sene bekledik" diyerek, o bir sene içerisinde binlerce vatan evladının ölümüne sebep olan ve göz yuman ABD'nin "Bizim Çocuklar" diye tanımladığı piyonların sıkıyönetim mahkemelerini ise hiç hatırlamak istemem.

Zira, o zalimlerin elindeki adalet terazisi miydi, yoksa oduncu kantarı mıydı, bunu araştırmaya gerek yok sanırım. Oduncu kantarı dahi olsaydı, biraz adaletten bahsetmek mümkün olabilirdi.

Kenan Evren'in dilinde; öyle bir hassas ve sarsılmaz eşitlik! ki, bir gün sağcı asıldıysa aynı gün bir de solcu asılarak muhteşem adalet! sağlanmış oluyordu. Hem de elleri dahi titremeden.

O günden beri;

Mayıslar kendi 27'sinden,
Martlar kendi 12'sinden,
Eylüller kendi 12'sinden, 
Şubatlar da kendi 28'inden hâlâ utanç duyar.

Temmuz ise; Bu zulüm, bu ihanet, bu hâin işgal girişimi zincirinin son halkasında işgale milletçe geçit verilmeyen gün olarak, tarihe geçen 15'ini gururla taşıyor.

Allah bu millete bir daha "Darbe", "İhtilâl" gibi isimler altında İŞGALler yaşatmasın.

Gazi Hüseyin KILBAŞ
( 12 Eylül başlıklı yazı Tevhidî tarafından 12.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.