Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 10.09.2021
Okunma Sayısı : 1177
Yorum Sayısı : 3
Günün Yazısı

Bu Yazı 11.09.2021 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

Ailelerimizle, arkadaşlarımız ve dostlarımızla zaman zaman ev dışında bir araya gelerek yemek yiyerek birlikte hoşça bir vakit geçirmek, oturup sohbet etmek amacıyla lokantalara, restoranlara, pastanelere, kafelere vb gibi yerlere gideriz…

Gideriz dediğime de bakarak öyle her gördüğümüz ve beğendiğimiz mekâna gideriz şeklinde aklınıza gelmesin! Çünkü sadece giriş ve çıkışı en az engel teşkil eden birkaç işletmeler dışında başka bir yere gitmemiz imkânsızdır…

Gittiğimiz bu sayılı mekânlarda yemeklerimizi ve tatlılarımızı yedikten sonra çaylarımızı ve kahvelerimizi sohbet eşliğinde içeriz…

İçeriz dediğime de bakarak öyle canımızın istediği kadar bardak bardak çay, kahve ya da benzeri meşrubatları içtiğimiz aklınıza gelmesin!

Masada bulunan herkes suyunu, çayını, kahvesini ve benzeri sıvı türü içeceklerini doyasıya içerken bizler ise sadece bir ya da en fazla iki bardaktan fazla içemeyiz…

Malum sıvı türü içeceklerden fazla içtiğimiz takdirde tuvaletimiz geldiği takdirde ya altımıza edeceğiz ya da alelacele evimize döneceğiz. Tabi altımıza kaçırmadan evimize dönebilirsek ne ala!

Bedensel engellilerin büyük çoğunluğu böbreklerinden de yani idrar yollarından da sorun yaşamaktadır… Bunun nedenleri arasında işte bu tuvalet konusu da bulunmaktadır. Özellikle tekerlekli sandalye kullanan engellilerin büyük çoğunluğu evden çıktıktan sonra bu ihtiyacını başka yerde giderememektedir…

Tuvaletimizi altımıza kaçırmadan evimize dönerken kendimizi sıktığımız için bu defa da böbreklerimiz yavaş yavaş iflas etmeye başlayacaktır…

Sık sık arkadaşlarla gittiğimiz sayılı yerlerin işletmecilerine bu sorunu belirtmemize rağmen söyledikleri tek şey “Haklısınız. Bu sorunu gidermek için elimizden geleni yapacağız.” ya da “Tuvaleti yapabilmek için yeterli alanımız yok.” vb gibi sözler söylerler.

Ancak bu güne kadar ne ellerinden geleni yapan oldu, ne de verilen sözlerden tutulan oldu…

İşin en ilginç ve tuhaf yanı ise elimizden geleni yapacağız diyenler ile uygun yerimiz yok yapalım diyenler nedense lokantada içerisinde başta ibadet yeri ile çocuk oyun alanları olmak üzere başka yerleri yapacak alan buluyor ve yapıyorlar…

Başta belirteyim ki ben ne ibadete, ne ibadet edene ne de ibadet yerine karşı olan bir insan değilim… Lokantalarda öncelikle bulunması gereken yerler yapıldıktan sonra elbette ibadet yeri de yapılsın, çocuk oyun alanları da…

Başlıktaki sorumun yanıtı şimdi buldunuz mu? Bir insan lokantalara öncelikle yemek ihtiyacını karşılamak için gitmektedir… Yemek yedikten sonra ise doğal olarak ellerini yıkayacak ve varsa tuvalet ihtiyacını giderecektir…

Bu konuyla ilgili geçtiğimiz aylarda sosyal medya hesabımda lokanta, restoran ve benzeri yerlere insanların hangi amaçla gittiğini ve oralarda yiyip içmenin dışında nelerin bulunması gerektiğiyle ilgili bir anket paylaştım…

Anketin sorusu “Lokanta, restoran vb gibi yerlere giden insanlar öncelikle hangi amaç için giderler?” şeklindeydi. Seçenekler arasında a) Eğlenmek için, b) Yemek için, c) İbadet etmek için ve d) Diğer şıkları bulunuyordu…

Ankete toplam 110 kişi katıldı. Yüzde 91,8’i (100 kişi) yemek için derken 4,1’i ise (5’er kişi) eğlenmek ve iş görüşmesi için dedi…

Anket sonuçlarında da görüldüğü gibi insanların neredeyse yüzde yüzüne yakını lokanta, restoran ve benzeri yerlere yemek yemek için gittiği anlaşılıyor…

İkinci anketimin sorusu ise “Lokanta, restoran vb gibi yerlerde yemek yiyen insanlar ellerini yıkamak ve diğer ihtiyaçlarını gidermek için nereye giderler? şeklindeydi. Seçenekler arasında a) Mutfak bölümü, b) Lavabo ve Wc'ye c) İbadet edilen bölüme ve d) Diğer şıkları bulunuyordu…

Ankete toplam 105 kişi katıldı. Yüzde 90,5’i (95 kişi) lavabo ve wc’ye derken 5,7’si (6 kişi) mutfak bölümü ve 3,8’i (4 kişi) ise ibadet edilen bölüme dedi…

Yemekten sonra ise insanların yine yüzde yüzüne yakını ellerini yıkamak ve diğer ihtiyaçlarını gidermek için lavabo ile wc’ye gittiği anlaşılıyor…

Konuyla ilgili son anket sorusunda ise “Lokanta, restoran vb gibi yerlerde öncelikle bulunması gerekenler nelerdir?” diye sordum. Seçenekler arasında ise a) Mutfak bölümü, Yemek bölümü, Lavabo ve Wc ile b) İbadet yeri şıkları bulunuyordu…

Ankete toplam 90 kişi katıldı. Yüzde 83,5’i (75 kişi) Mutfak bölümü, Yemek bölümü, Lavabo ve Wc derken yüzde 16,5’i ise (15 kişi) ibadet yeri dedi…

Bu son soruya verilen cevaplardan da anlaşıldığı gibi lokanta, restoran vb gibi yerlerde öncelikle bulunması gereken yerler arsında mutfak, yemek bölümü ile lavabo ve wc gelmektedir…

Sözün özü olarak, lokanta, restoran vb gibi yerlerin arasında engelli sorunlarının çözümüyle ilgili kurumların arasında başta gelen belediyelerin de yaparak sosyal tesis olarak işlettikleri ya da kiraya verdiği yerlerde bulunmaktadır… Örnek vermek gerekiyorsa Malatya Büyükşehir Belediyesi başta olmak üzere Battalgazi ile Yeşilyurt Belediyelerinin yaptığı sosyal tesisleri verebilirim… İşin ilginç yanı lokanta, restoran vb gibi yerlerde bulunan tuvaletleri kullanamadığımız gibi yapılan ibadet yerlerini kullanamıyoruz… Galiba tuvaletleri kullanmakta, ibadet etmekte engelli olmayanların hakkı…

( Bir İnsan Lokantaya Neden Gider başlıklı yazı AliHaydar tarafından 10.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.