Haydi, taçlandır düşlerimi lakin putlaştırma sevgimi.

Renklerin basiretsizliğine ver sen sersemliğini ve muhatabım olmadan yan çizenlere bir çizik de sen at sonra sessizce terk et gemimi.

Kaptan köşkündeyim aşkın, Mualla sense miçom bile olamazken ben çoktan seni kaptan yardımcısı ilan etmişken.

Ah, Mualla ah: akıllanmadın gittin, bre kadın:

Hem mahkûmdun hem hâkim hem savcı adeta bir tava dolusu salçaydı üstüme başıma bulaşan ve işte geminin filikasına tayin ettim seni yangın yerine döndürdüğün mutfaktan.

Muğlak bir gündeyim.

Mücbir sebeplerden dolay üzüntüdeydim.

Bak, Mualla, okullar dün açıldı bense hala servis yapıyorum geminin yolcularına aslında salata ile dolduruyorum o devasa tabakları ama onlar görmezden geliyor salata yaptığımı.

Adeta salsa yaptığım ve sabitlendiğim kaptan köşkümde selam veriyorum martılara derken artılar giriyor devreye ve eksi hanesine postalanıyorum.

Kim dedi ki bana durduk yere şair ol, diye.

Bir de şahit tuttum mu kalemi.

İki çift lafın belini kıracağız diye kaç kalemi kırdım bre Mualla sense kalender meşreptin de tek kelime etmedin bana.

Ah, kadın, yine nerelere daldın? Hem ben sana demedim mi; dünü unut diye sense günü uyuttun benim de içimi kuruttun.

Şimdi saçlarını kurutmanın sırası mı? Olmuşken bir de maniküre giriş de gemimiz denizin ortasında batsın e mi?

Seni gözü kör olmayacasa seni!

Kim dedi sana kocanı boşa diye?

Bu saatten sonra kolay mı baş göz ederiz seni hem.

Ah, bir oturamadın k…nın üstünde sonra da gelmiş geminin kıçında bayrak açıyorsun korsanlara olacak iş mi iç denizde korsanlar istila etsin gemiyi? Ama senin olduğun yerde her şey gelir insanın başına.

Korunaklı dünyanda temiz süt emmiş kocanla mutlu mesut yaşarken kim dedi sana git de iş kur, diye? Ama ben sana dedim ki: kocanın da evinin de kıymetini bil.

Bak eve haciz geldi hem kim dedi sana bir de ipotek yaptır evi.

Elbet elinden kaçtı gitti kocan üstelik adamın başının da etini yemişken bir de don paça zor kurtuldu elinden.

Çocukluk arkadaşıyız malum hem rahmetli anana da söz vermiştim, ben Mualla’yı bırakmam diye. Hoş sensin benim yakama yapışan kolaysa kurtulayım mı senden? Artık annenin hayaleti çıkmaz uykularımdan zaten cin çarpmışa dönüyorum her sabah uyandığımda bir bakıyorum ki kaptan köşküm darmadağınık her yerde kir pas.

Ah, yine mi akşamdan kaldın?

Yoksa yoksa?

Deme sakın o kadın programlarına çıkıp da kocanı deşifre edeceğini deme bana bre Mualla.

Adamın ne suçu var hem?

Sen, git dedin bir kere üstelik evin kapısının önüne de konmuşken ne yapacaktı adam sokakta kalınca? Elbet döner annesinin evine sen yat kalk şükret seni mahkemelerde süründürmediğine. Az da oynak değildin hani öncesinde şimdi de gözümden kaçıyor sanma ha: bilmem mi senin Manav Rüstem’e çocukluğundan beri sevdalı olduğunu. En azından adam kiralık evini sana ucuza verdi de soktun başını hemencecik.

Yuh, be Mualla.

Bir de ortak mı olacaktın Rüstem’e: az ye de kendine uşak tut. Adam daha ne yapsın? Yok, bir de istemeye gelseydi seni benden. Hoş verirdim be Mualla. Ah, Mualla ah, ne yufka yürekliyimdir ben hem sevenin halinden anlarım.

Efendim?

Ne dedin?

Olacak iş mi Mualla?

Yıllık iznini kullanmak için bu günü mü seçtin?

Demek bir de nikâh şahidin olarak beni yazmışsın deftere!

O halde hiç zorlanma gel de gemide kıyayım nikâhınızı hem raconumdur da benim bol bol da reklamını yaparız geminin.

Yalnız anlayamadım kimle nikâhlanacağını?

Son eşin mi yoksa Manav Rüstem mi?

Efendim, efendim…

İkisi de değil demek ki…

Ah, Mualla ah, bu saatten sonra adım çıkacak benim de senin gibi.

Peki, o halde, yarın akşam istemeye gelsinler seni benden artık bir hal çaresine bakarız.

Ama akıllı ol bu sefer e mi?

Artık bir sonraki nikâhını kime kıydırırsın elbet yeni bir de koca adayı bulman gerekecek öncesinde. Ay, dilim sürçtü. Tamam, tamam bir şey demedim.

Yelkenler fora, bayanlar baylar yakında nikâhımız var.


( Kaptan Köşkündeyim Aşkın Mualla başlıklı yazı GÜLÜMM tarafından 8.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.