Çanakkale Savaşı, Kurtuluş Savaşının önsözüdür derler bir bakıma. Birinci Dünya Savaşı içinde ki tek zaferimiz Çanakkale Savaşı. O zaman ki ortaokulların ve liseli talebelerin bile bu savaşa katıldığı biliniyor. Hani o düğünlerde göbek atarak söylediğiniz ''Hey on beşli on beşli Tokat Yolları taşlı, on beşliler gidiyor yârimin gözü yaşlı.'' diye söylediğiniz türkü var ya, işte o on beşliler o zaman ki Rumi takvime göre 1315 doğumlu asil, vatan sevgisi ile dolu dolu Türkün öz ve öz çocuklarıdır...


İngiliz ve Fransız Donanmaları Çanakkale önlerine geldiler. Amaç belli Çanakkale'yi geçip Rusya'da ki Bolşeviklerle savaşan Çar yanlısı Menşeviklere yardım götürmek ve tabi Osmanlıyı da devre dışı bırakmak her bakımdan.


Denizlere hakim olan dünyaya hakim olur düşüncesi İngiliz ve Fransızlarında ruhuna işlemiş adeta. Ama tabi hesaba katmadıkları bir Nusrat Mayın Gemisi ve onun kahraman mürettebatları, bir de vatan aşkıyla yanıp tutuşan Seyit Onbaşılar, Ezineli Yahya Çavuş gibi aslan yürekli adı sanı daha duyulmamış nice kahraman. Yarbay Mustafa Kemal ve ölümsüz emrin ''Ben size savaşmayı değil ölmeyi emrediyorum.'' hücrelere işlenmesi... Hazin olansa bir Alman Generali Liman Von Sanders'in en yetkili konumda olup, savaş zamanı bir çok hatalar yapması, bu hataların kahraman Türk Subayları tarafından kapatılmaya çalışılmasıdır...


18 Mart 1915 aslında denizde kazanılan ve de Çanakkale Deniz Zaferi diye de anılır. Daha sonra sekiz ay gibi uzun bir zaman alacak kara savaşları başlamıştır. Çok hazindir İngiltere'nin o zaman sömürgesi olan Hindistan ve Pakistan gibi ülkelerden Çanakkale'ye savaşmaya Müslüman askerlerden getirilmiş ve o insanlar farkında olmadan bize de silah sıkmışlardır. Bu da İngiliz kurnazlığının bir yansımasıdır...


Bizlerde çocuklarımıza mutlaka, ama mutlaka Çanakkale'yi gösterip yaşananları ayrıntılarıyla anlatmalıyız. Nasıl ki Japonlar okul çağına yeni gelen çocuklarını Hiroşima ve Nagazaki'ye götürüyorlarsa, nasıl ki Ruslar İkinci Dünya Savaşında Almanlara karşı kazandıkları zaferleri çocuklarına anlatıyorlarsa, bizlerde bu işi en önemli bir görev bilip Çanakkale'yi ve Çanakkale Zaferini çocuklarımıza anlatmalıyız.


Anzak Kolordusu açılımı aynen şöyledir... Avustralya ve Yeni Zelanda Kolordusu anlamına gelen (Australia and New Zeland Army Corps) kelimelerinin baş harflerinden meydana gelmiş bir kısaltmadır. Her on sekiz martta dedelerini görmeye gelirler bir çokları ve tören düzenlerler. Evlatlarımız, gençler, iyi okuyun, iyi araştırın tarihinizi, nasıl bir millet olduğumuzu, hangi güç şartlarda neleri başardığımızı çocuklarınıza anlatın. İstatistik verip de bu milleti aptal yerine koyanlara da kafayı takmayın sakın. Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün dediği gibi ''Türk Milleti zekidir, Türk Milleti çalışkandır, Türk Milletinin karakteri yüksektir. Ne mutlu Türküm diyene.'' O gün için son kaleydi belki Çanakkale ama o son kale kahramanlarımız sayesinde ve Allah’ın yardımıyla yıkılmadı...

( Çanakkale Son Kale başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.