Mağaracılık(speleoloji) , mağaraların araştırılması ve incelenmesi ile ilgilenilen bilim ve spor dalıdır. Spor, biyoloji, harita Jeoloji gibi bilim dallarını da içinde barındırır.. İlk insan dan beri doğa ya ve vahşi hayata karşı sıgınak alanı olarak kullanılmıştır..Hatta Roma tarafından teröriste eş değer tutulan hristiyanlar 4. Yüzyılın sonlarına kadar Roma tarafından tanınıncaya kadar mağaraları ibadet ve yaşam alanı olarak kullanarak kendilerini gizlemişlerdir.. Bu yüzden Hristiyan kültürü ve içinde barındırdığı gizemlerşe mağaracılık arasında doğrudan ilişki vardır.. Yer küre in oluşumu kıtalara ayrılma yada kıtaların birbirine çarpması gibi hallerde mağara oluşumuna sebep olur.. Krubera mağarası böyle oluşmuştur.. Dünyanın en derin mağarası Gürcüstan daki Krubera mağarasına Ruslar daha yeni inebilmişlerdir..
Terör eylemleri, açık ve sinsi eylemler olarak kendini gösterirken az kuvvetle, çok iş yaparak olduğundan, güçlü göstermek isteği kendisine katılımcı sağlama, hedefe Kutsıyet kazandırma gibi maddi ve manevi bir takım çalışmaları yaparak varlığını idame ettiriyor..Dış bağlantıları onların etkinliği sahasını ve gücünü arttıran en önemli etkenleridir..
Ülkemizde, en son hendek olaylarında, pkk nın insaat destekli "yer altı tünelleri" evden eve Geçiş kanalları ile bunu gördük..
Yine haturlarsınız yüzme havuzlu apartman şeklinde imal edilmiş mağara, dudaklarınızı ucuklatmış, neredeyse otel konforunu teröriste yaşatacak kadar azgınlaştırmıştı..
Düne kadar soğan ekmek yemekten, midenin eriteöediği soğan zarının otopsilerde, top şeklinde tesbit edildiğini, vucut üzerine gres yağı sürüp üzerini naylonlayarak, kendini soğuktan koruyan, en büyük lüksleri mekap ayakkabıları olan teröristten, hazır beton kalıplarla, kaydıraklı demir kapılarla, muhkemleştirilmiş, minyatür iş makinaları ile genişletilmiş, kimyasal bağ misali atomlar seklinde odalaştırılmış mağaraları üreten terörist düzeyine nasıl geldi? Salt bu "inşaatlaştırılmış mağaracılık" hali bile bu tür örgütlerin Amerikan maşası olarak kullanıldıkları karine teşkil eder..ABD, Roma nın taklididir.. Roma bir kaleyi alacaksa tünelini alttan kazar, içeriye sarkar.. Kaledekileri dışarı çılaracaksa Tüneli yakar dumana boğar çıkanı kuş gibi avlar..
Mağaracılık, terör örgütleri açısından hem savunma, hem lojistik hem de çevre üzerinde korkuya dayalı nufuz oluşturma çabalarına katkı sağlar…Ulaşılmazsın ama her yerdesin.. Haber ağına göre inip icraatını yapıyorsun ahalıye korku salıp, işini keyifle. Sürüyorsunuz.. Mağara teröristlere bu imkanları sağlıyor..
PKK 1983 Paris Kürt Enstitüsü ün kurulmasını müteakip basladığı ölümcül eylemlerinde" tıp ögrenci si mühendis ögrenci si asker kaçkını istihkamcısı "olmasına ragmen başta olmayan mağaracılık inşaat sektörüne son zamanlar da nasıl geliştirdi? Buna karşı devlet nası tedbir aldı? TÜBİTAK nezdinde NEB bombaları savunma sanayinde karşı atak olarak geliştirilirken lokal de bunlara asıl lojistiği sağlayan ABD için neden önlem alınmadı?Zeytin Dalı operasyonunda ele geçirilen 300 metre hazır betondan yapılmış tüneller bireysel nitelik taşıyan terör eylemcilerinin, kurumsal faaliyeti olamaz.Ortaya çıkarılan, Betondan inşa edilen tünel yaklaşık 90 santimetre kalınlığında, 1,5 metre genişliğinde ve 2 metre yüksekliğindeki tünelde televizyon dahi bulunuyorDu..
ABD nin olduğu her yerde bu tüneller teröristlerin yaşam alanı olmuştur.. ABD nin sıklet merkezlerinden olan Afganistan da Amerikan tetikçisi Taliban ve kalıntısı DEAŞ terör örgütü aynı şekilde mağaracılık inşaat sektöründe 1 numara olarak pkk nın da ögreticisi pozisyonundadır. Teröristler her zaman biribirinin de taşaronluğunu yapar.. .
Mağara inşaat sektörünün ama maddeleri iş makinaları, patlayıcı maddeler, beton mıkseri, kalıp beton ve vinçlerdir. Şimdi böyle bir organizasyonun, dağın basına nasıl farkedecekziniz? Boyları Küçültül müş MAKİNA ve ekipmanları belirlemek güçtür.. Pençe 2 operasyonu, "Yapılmasını engellemek, yapıldıktan sonra orayı ele geçirme nin" ne kadar pahalı maliyetler içerdiğini sehit verdiğimiz 3 komutan ve 13 silahsız masumun Şehid. Edilmesi ile ortaya cıkmış tır.Mağaracılığa karşı devlet Mağaracılığı geliştirmek zorundadır..
Mağaracılık diye Bir ilim ve turizm kolu var. Mağaraların-kesfedilmiş olanların- harıtaları var.. Birbiri ile baglantılı mağaralar var.. Köy köy yerel bilirkişi niteliği taşıyan çobanların, bilinmeyen magaralar hakkında bilgileri var.. Teknık olarak milli unsurlardan oluşturulmuş heyet! (kadastro teknısyenı harita muhendısleri) köy köy magarA haritaların ı tesbit ettıkten sonra buralardaki ses kontrol ve hareketlilik terör örgütlerinin çalışma sahasını da sıfıra indirecektur.. Bu mağaralara turizm spor kamp etkinlikleri ile de başı boş bırakılmasına engel olacaktır.. .
ABD, Müslüman ülkelerde deaş işid ve pkk benzeri örgütleri kullanırken bunların lojistiğini yer altına indirerek yaptığı gerçeğini görmezden gelemeyiz.. Türkiye nin Afganistanlaştırılmasına en gel olmak için en ücra deliğin karınca yuvası mı mağara girişi mi olduğunu tesbit etmedikten sonra terörizmin lojistik kanallarından birini kesmiş olmayız…Ve ABD ye çalışma sahası bırakmış oluruz..
( Mağaracılık Terörizm Ve Hristiyanlık başlıklı yazı HALİLİ tarafından 16.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.