ÖLÜLER DE KONUŞUR..
Ölüm, sessizliği tarif ederken kullanılan bir olgudur.. "Ölüm sessizliği" dediğinizde mevtaya duyulan saygı, törene sessizliği hakim kılar.. Bazı ölümler, yüzlerce yıl öncesinden bile gerçekleşse öyle bir haykırır ki kulakları sağır eder.. Tasavvuf öğrenciyken şiir gücü ile manevi gücünü birleştiren Nesimi yaradılanı hoş gör yaradan ötürü farklı söyleniş şekli olan, eşrefi mahlukat insan sa onun yaradanın yeryüzündeki yansıması da insandır demiş ve derisi soyularak kafası Memluk sultanı tarafından emrindeki Halep şeyhul İslamı ın fetvası vurdurulmuştır.. Bir diğer ölüm Masada Kalesi 960 yahu nin toplu intihar eylemidir.. Kudus Roma Tarafından alınınca Yahudiler daha önceden ele g.eÇeirdikleri muhkem bir kale olan masada kalesine sığınırlar.. 8000 Romalı asker kaleyi cevirsiklerin de inançları için seçtikleri 10 kişiye kendilerini öldürme yetkisi verir ve bu 10 kişi 950 kişiyi öldürür.İnamç yolunda gerçekleşen bu ölüm 2000 yıl sonra bile bir haykırısdır..
Basında pek  yer almayan geçen hafta bir çiftin intihar olayı yaşandı.. Tam bir aile faciası. 
13.2.2021tarihinde Batman Kozluk ilçEsin de defnedilen bir. Aile faciası yaşandı. Türkiye tarihinde ilk defa bir anne ablasını arayarak 1.5 yaşındaki çocuğunu emanet ederek, hastaneye gidecekleri gerekçesi ile eşi ile kapandığı evde hayatlarına son verdiler..
25 yaşında umutlarını yitirmiş, hayatlarının baharında iki insan bu çilekeş hayata, salgın denilerek esarete dönüşen uygulamalara, Kim bilir kaç defa aç geçirdikleri günlerinde iradeleri üzerindeki baskısı ile seslerini duyuramadıkları en yakınlarından bile umutlarını kesmiş ve bu hayata veda etmişlerdir.. Haber olDu mu? Bir kongre kadar değeri var mı? Anayasa kelimesindeki bir harf dahi daha mı değer li! Ay adlı iki harf, iki insan dan hayal dahi olsa daha mı değerli?
Umutsuzluk sendromu, ne yaparsam yapayım hiç bir şey düzelmiyor ve  Daha da kötüye gidiyor düşüncesinin son noktası bir aileyi tek kişilik karar olan intiharı toplu eyleme cevirdi..
Yolda yürüyen ögrenci lerin Toplan Gösteriş ve yürüyüş kanuna muhalefetten işlem yapan polis abi, çocuklarına bile diğer aile fertleri. Sahip çıkar diye bırakan bu iki cesed içinde işlem yapar mısın.!Halkı kin ve nefrete, sürükleyip, yömetimiyorsunuz diye haykıran  bu cesetlerin sesi çıkmaz mı zammeyorsun Enver D. çifti tarihe. Not düştüler.. İşsizlikle, açlıkla mücadele edemeyen Türkiye de öyle bir haykırdılar ki 100 yıl geçse de bu olayın üzerinden insanlar bu sesi duyacaklar.. Çocuk bezi alamadan, evime ekmek götüremeden sokağa çıkma kısıtlamaları ile kış şartlarında inşaat işinde bile çalışma  şansı yakalayamayan yüzbinlere ses olan bu iki mefta ın günahlarını affet Allahım..
Sosyal devleti, zengini bir kaç kişinin varsa hayır hasenat duygusuna terkedilen anlayışını karşı duruş gösteren, garıbe gurebaya bakarsa devlet  bAkar diye ders veren bu iki meftaya cennetin kapılarını sonuna kadar aç Allahım..İkiyüzlükten çok yüzlülüğe geçişin haberlerini bize ihbar eden çocuklarından ve grnçliklerinden vazgeçerek, ölümü kırtuluş kabul ederek çaresizlik içinde intihar eden bu kullarının taksiratını affet Allahım... Merkez bankasının döviz rezervlerinin haksız kurutulması, çocuklarının rızkının Libya da, Afganistan da Sudan da, Katar da Black water un boş beleş kurşuna eş değer saydırılmasını, yasamayı-yürütmeye, yürütmeyi yürütmeye, yargıyı değnekleştiröeye kurban eden garabeti de rejim diye tutturanları haykıran bu mevtaların, bu seslerini, BİTMEZ amellerinden kabul et yarabbi... Biliriz, intihar gunajdır. Çıkmaz sokaklara düşürüp gözleri flaşlarla körleştirip, ses sinyalleri ile sağırlaştıramlrın da bu gunaha sebep olanları da affet Allahım..
Yönetilememe probleminin reçetesi yeni yasa yada anayasa değil seçimdir..Seçim, Daha iyi kadronun, iş bilir insanların iş başına gelmesi için seçenektir.. Hem kötü yönetip, hem de sorumluluğu  yasalara yuklemek sorumsuzluk örneğidir.. Kadrolar hırıszlaşmaya başlamışsa ağzınızla kuş tutsanız, hırsız ı 100 bin defa mahpus yapsanız hırsız, hırsızlığından vazgeçmez.. .. Topluma nefes aldırmayın tek yolu değişimden geçer..
  Bize bu mevtalar bunu jatorşarmıştır.. Anlayana.. Allah rahmet eylesin..

TORUN HALİLİ
( Ölüler De Konuşur başlıklı yazı HALİLİ tarafından 13.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.