Nasıl isyan etmesin ki yavrucaklar? Tanıdığım bir ve üç dört yaş arasında ki bütün bebeler bu konunun açıklığa kavuşturulması için, annelerine, babalarına, dedelerine, ninelerine, hatta dayı ve amcalarına rica ediyorlar. Neyi mi, söylemedim, şimdi açıklıyorum. Bu atta dedikleri yer neresi acaba? Bütün küçük çocuklar bu sorunun cevabını merak ediyor...

''Ben Tuğçe, agu agu ve de gugu gugu, annem ile babamlay geçen akşam beni sarıp sarmaladılay atta diye babaanneme götürdüler. Ben de attayı hep babaannemler zannediyoydum ki, bir daha ki sefeye de dayımlara götüydüley... Hafta sonu da atta diye alt komşumuz, Burakların annesine babasına gittik. Kızıyoyum ama bak. Bu atta nasıl biy şey, kimse bana söylemeyecek mi?''

Biz de atta diye geçiyor da acaba İngiltere de ya da Almanya'da veya Rusya'da, bir Afrika Ülkesinde, Suudi Arabistan'da atta denen şeye ne diyorlar? İllaki o dillerde de attanın bir karşılığı vardır. Onlarda kendi dillerinde söylüyorlar işte, fazla karıştırma...

Bazen de atta diye çok uzun ayaba yolculukları yapıyoyuz. Deniz meniz diyoylayda ben de bıcı bıcı diye biliyoyum oyalayı... Çok hoşuma gidiyoy uzun uzun gittiğimiz attalar da... Oyada da bir süyü aykadaşlayım oluyoy. Onlaya soyuyoyum onlayda buyalayı atta diye biliyoylaymış... Ben okuma yazma bilmiyoyum ama, tam oyaya geldiğimizde babam o mavi tabelaya bakıp işte geldik Maymayise dediydi... Kesin bunlay beni kandıyıyoy...

Ben Berkecan, Tuğçe Kaydeş ben de senin gibi aynı deytten sıkıntılıyım. Bizimkiley çalıştığı için beni kıyeşe götüydüley, inanıy mısın oyaya da atta diyoylay... Benim aklıma da ne geliyoy biliyoy musun, bu her yer atta diye geçiyoy ya, attanın sahibisi çok zengin biy adam galiba, attalardan impayatoyluk kuymuş gibime geliyoy...

Berkecan ve Tuğçe kaydeşley ben de Batu, size katılıyoyum bütün kalbimle, duy bakayım kalbim neyedeydi, hah buldum, buyadaymış... Bazen beni de sevmediğim attalara götüyüyoylay, pyotesto filan ediyoyoyum bu duyumu... Anneley, babalay size sesleniyoyum. Bize kulak veyin ve bizleyi istemediğimiz attalara götüymeyin sakın hemi... Yoksa ağlaayız zıylayız size zindan mindan edeyiz oyalayı. bizden söylemesi...

( Bebeler İsyanlarda başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 29.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.