Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 16.12.2020
Okunma Sayısı : 849
Yorum Sayısı : 0
Gündemi takip edenlerin malumudur. Tefsir profu M. Öztürk yayınlanan bir videosunda bazı ayetler için " Bu Allahın dili olamaz, insanın dili olabilir mi. Olabilir" diyerek Kur-an-ı Kerim'i Peygamber Efendimiz tarafından yazıldığını iddia ettiği için büyük tepki çekti. Nihayetinde iş yerin emeklilik dilekçesini verdi. Maalesef ki bu anlayış(Kuranı hükümlerinin tarihsel olduğu,nazil olduğu zamana ait olduğu, mana olarak nazil olduğu Peygamber Efendimiz(sav)-haşa- tarafından dile getirildiği iddiası kendilerine reformcu diyenlerin en belirgin tavrıdır. Bu anlayışın anlamı açıktır. Bu tür iddialarla Kur-an-ı Kerim itibarsızlaştırılacak, Kutsal kitabımızın insan mahsulü olduğu algılara yerleştirilerek İslam dini tahrif edilecek ve Hristiyanlık, yahudilik durumuna düşürülecek. Yüz yıllardır Batılılar bu zihniyetle dinimize saldırıyorlar. İnsanın zoruna giden Yerli İlahiyat proflarının dinimize yapılan saldırılarda ön saflarda canhıraş savaşmaları ne yazık ki?
Malum prof köşe yazısı yazdığı gazetede kendisini savunmaya çalışmış. https://www.karar.com /yazarlar/ mustafa-ozturk/dogululuk-ve-pusuculuk-1587950) Allah’ı ve Kur’an’ı beşeri zaaflardan tenzih çabasıyla “Kur’an vahyinin mahiyeti konusunda acaba şöyle de düşünemez miyiz?” meyanında yapılan 40-50 dakikalık konuşmanın o ortamdaki itirazlar üzerine üslup muvazenesinden çıkmış birkaç cümleyi içeren bir-iki dakikalık kısmını keserek sosyal medyada linç kampanyası başlatmak, ahlaki bağlamda değil müslümanlık, asgari insanlık hasletleri açısından dahi pek izah edilemeyecek bir iştir.
Prof maalesef adam gibi özür bile dilemeyi aklından geçirmiyor. Suçu Hanefiliğe, sunniliğe, şarklılığa atarak yaptığı hezeyandan kurtulmaya çalışıyor. 
Aklıma bir İslam aliminin sözü geliyor(Edipler edepli olmalı edebiyle müeddep olmalı? 
Şekerim yıllardır insanların itikadi zaafa düşmeleri için uğraştın ağzın iyi laf yapıyor amenna. Çekirge misali üçüncüyü sıçrayamadın.
İnsanlara İslam dinini öğretme iddiasındaki birinin konuştuğu her kelimeye dikkat etmesi gerekmez mi? Sinirlenmişmiş, bunlar zırvadan öte bir şey değil. Toplum içinde konuşuyorsan dinleyen herkesin vebali üstünedir. Köşe yazarlığı yapıyorsan tüm okuyucularının vebali üstünedir. Herkesin bildiği(eşek anırınca abdest bozulurmuş) hikayesinin doğruluğunu bur kez daha anlamış bulunuyoruz. 
Sinirlenince ağzından çıkanı kulağı duymayacak hale gelen biri eğitimci olmamalı. İnsanlara din öğretmeye kalkmamalı. Şeytan da azma sebebini kendinden değil Allah'tan bilmişti. Allah seni ıslah etsin,

       
( Mustafa Öztürk başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 16.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.