"Emrolunduğun gibi dosdoğru ol" 

Bir öğretmenin öğrenciye, komutanın askere, üstün asta, anne babanın çocuklarına, devletlerin birbirinin sınırlarına tecavüz ettiğinde havadan, karadan, denizden müdehalesi, ikazı geliyor gözümün önüne. 
Kâh öğrenci, kâh asker, kâh çocuk, kâh tehdit edilen ülke oluyorum bir anda, o duyguları yaşıyorum. 
Sonra öğretmen, komutan, anne baba, tehdit eden devlet sırayla... 
Terazinin iki kefesi. Kurallara uyan uymayan, itaat eden etmeyen. 
Herşeyin bir düzeni var ve de düzenleyeni öyle değil mi? Nasıl ki firmanın, ordunun, ailenin,okulun, devletin  kuralları, düzeni var ise kâinatı yaratan ve düzenleyen bir Allah var. 
Uyaran bazen yaşça , tecrübece, mevki makamca, maddi varlığı olarak büyük, geniş, güçlü belkide. Elbetteki üstünlük takvada. 
Uyarılanın, edeb ve ahlâkî olarak, yüzü kızarır, utanır, saklanacak yer arar, bulamaz o an, gözlerinden yaşlar kalbine akar, sanki bir yaş kocar. Aciz hisseder kendini. Düşünür, kızar hemde çok kızar, yerin dibine girer, kendini suçlar, hüzün sarar, azap çeker, düştüğü o durumun karşısında ezilir, belli ki bilip bilmeden bazı yasak ve kuralları çiğnemiş, belkide hiç suç işlememiş, işleyenlerin suçunu üstlenmiş, belki nefsinin arzularına karşı yenik düşmüş, şefkat, merhamet bekler belkide... 
Uyaran oluyorum, kurallarına harfiyen uyulmasını ister, bir saygı, sevgi, hoşgörü ile karşılanmak, zıt görüşler olsada, muhalefetten de kibar, nazikçe önerilerin sunulmasını, rencide etmeden bekler. Herşeye rağmen şefkatli merhametli yürekler şefkat ve merhamet bekleyenler. 
Bakıyorumda  isyan edenlerin haline, Hz Kur'an'dan tanıdığım Hûd, Nuh, Ad, Lût , Semûd kavmine ve daha birçoklarına, günümüzdeki olay ve kişilerden ne farkı var. O kavimlerin hepsi de Peygamberlerine isyan etti. Neden peki? Çünkü Allah'ın varlığını birliğini tebliğ ettiği için.
İsyan küfrü, öfkeyi, şiddeti, belaları getirir, sonunda en kötü olan imanı elden gider. Her iki dünyasınıda mahveder. Peki sabır, nezaket, itaat, daha pek çok güzel düşünceler ne rahmetler getirir kâinatın sahibinden... 
Ellerinizle yaptığınız putlara tapmayın dedi, Allah Bir'dir. Cenab-ı Allah'ın gönderdiği Peygamberin, 
Allah tarafından Hz Kur'an gibi büyük bir mucize ile de teyit edildi. Bundan başka Hz Peygamber olduğunu teyit eden pek çok mucizeleri var. Bunların dışında hadis-i şerifleri var ve onların taşıdığı hususiyetler ve hikmetler, zamanımızda olan halleri, on dört asır önce haber vermeler hep mucizeler... 
Her ezanımızda imanımızı tazeliyoruz "Şahitlik ederim ki Allah'tan başka ibâdete lâyık bir ilah yoktur ve Hz Muhammed (sav) O'nun kuludur, Peygamberi'dir. 
Hiçbir komutan istemez, askeri, alayı, taburun isyanını
Hiçbir firma istemez , başkaldıran çalışanlarını
Hiçbir öğretmen istemez, sınıfının kurallarını çiğnenmesini
Hiçbir devlet istemez halkının isyanını diye birçok örnekleri sıralayabilirim. 
Ve hiç bir Peygamber istemez, tüm insanlığın tüm kâinatı yaratan Allah'a isyanını. 
Peygamber de bir insan karşı karşıya kaldığı vahiyle emir aldığı tek yer tüm kainatı yaratan Allah. 
İnkâr edenlere bakıyorum da, insan bilmediği ve yetişmediği şeye düşmandır. O da Din. Peygamberin insan olmasına itirazlar... 
seviyesizce muhalefet edenler geliyor ekrana, özgürlük heykeli anıtı gibi Allah'a baş kaldırıyorlar. biz özgürüz diyerek naralar koparıyor, ağızlarına geleni, içlerindeki tüm kötülükleri döküyorlar meydana, ahlâk sınırlarını zorluyorlar, yeri göğü yaratana Allah'a başkaldırıp, Peygamberine, Kur'an'a ve Sünnet'e inanmıyor. Basıyor küfrü sebebsiz, nedensiz, aslı astarı olmadan. Allah’ın insanlık için çizdiği ve Peygamberiyle tebliğ ettiği son Hak din İslâm'a.

Öğretmen öğrencisini
Anne baba çocuklarını 
Komutan askerini
Devlet halkını, milletini
Peygamber tüm insanlığı, ümmetini 
Allah tüm kainatı düşünür... 

"Emrolunduğun gibi dosdoğru ol" 
Peygamber Efendimiz (sav) en çok etkileyen ayetlerden biri, onu çok düşündüren, ihtiyarlatan... 

Emrolunduğu gibi dosdoğru ol
Hiç azgınlık, taşkınlık yapma
Çünkü herşeye gören,bilen , duyan, işiten bir Allah var... 

Düşünelim... 

Lütfiye Çanacık 



( Emrolunduğun Gibi Dosdoğru Ol başlıklı yazı Lütfiye tarafından 15.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.