Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 29.11.2020
Okunma Sayısı : 1031
Yorum Sayısı : 1
Adaletin ruhuyla bütünleşmek

Evrensel genel kabul görmüş hukuk ilkeleri ve adalet bilincine erişmek; öyle sabahtan akşama, bir partiye katılmakla, bir tarikatla yürümekle, megafonla meydanda bağırmakla, ruh çağırmakla olacak iş değil. 
Periyodik, kronolojik ve metodolojik bir yol haritasıyla, sabırla; okumak, dinlemek, gözlemlemek ve karşılaştırmak gerekiyor.
"Efendim siyasal ve dini liderler hata yapabilir. Halk ise oy vermeyerek, tarikatına girmeyerek onu yalnızlaştırır, cezalandırır"
Bu anlayış evrensel hukuk ilkelerine, vicdani değerlere, bilimsel mantığa, hakkaniyete, meşruiyete, pozitif hukuka, realist muhakemeye aykırıdır.
Çağ dışı ve çoğunlukçu zihniyetin ürünüdür. Ya oy verenlerin, tarikata üye olanların çoğunluğu; bozuk sistemden besleniyorsa, beslendikleri hortumu keserler mi?
Bu durumda, gidişattan memnun olmayıp oy çoğunluğu olmayanların günahı nedir?
     "Ne istedilerse verdik, aldatıldık, milletim ve Allah affetsin" anlayışının da evrensel hukukta karşılığı yoktur.
Hukukun üstünlüğü, bağlayıcılığı, kapsayıcılığı, genelleği ve anayasal hukuk güvenliği, vatandaşlık bağıyla devlete bağlı olan herkesi kapsar.
Çiğ yemeyelim ki karnımız ağrımasın.
Karnımız ağrıyınca da ritüel çareler  ve sanal düşmanlar türetmeyelim.
Aklanmak için, korkudan yalan söylemeyelim.
"Ayarıyla oynadığın kantar, gün gelir seni tartar.
İnsan, hayvan, dağ, taş, bitkiler ve sonsuz uzay; aynı yaratıcı sanatkârın iradesiyle oluşmuş, holistik kodları olan bir bütünün parçalarıdırlar.
Ölüm bir yok oluş değil, topraktan topladığımız emaneti, toprağa terk ederek, sonsuzluğa yürümektir.
Evren, birbiriyle bütünleşik ve şaşmaz kanunlarla ayakta duruyorsa, tesadüfi olmayan bu kanunları koyan, yaratıcı ilahi bir irade de vardır. İnkar edenler olsa da vardır. Zaten inkarcı da ancak, olan bir şeyi inkar edebilir.
Yüce yaratıcı öncelikle, aklı olan insanlardan adaletli olmalarını diliyor.
O adalet ki, inanan, inanmayan herkese eşit uygulanırsa, ruhu toplumla bütünleşir.
Yapay dinler türeterek, diğerlerini hain ilan eden gruplar oluşturarak, politikayı/hukuku/inançları sopa olarak kullanarak insani bütünlüğü sağlayamayız.
Dünyayı cennete çevirme çabası olmayıp;
ahiret cenneti pazarlayanlara itibar etmeyelim.
Beşeri her türlü pisliği, hukuka aykırı eylem ve kusuru işleyip bunları temizlemesi için kurtarıcı mehdi bekleyenleri; kurtarıcılarıyla birlikte tarihe gömelim.
İşte o zaman dini hür, vicdani hür, idraki hür, irfanı hür, imanı hür, mantığı hür bireyler oluşacaktır.
Size ütopik gelebilir.
Benim cennetim bu.
Huriniz, malınız, mülkünüz, idolunuz, hocanız, reisiniz, efendiniz, başbuğunuz, mehdiniz sizin olsun.
Nasıl mutluysanız öyle devam edin fakat benim gibi düşünenlerin alanını da daraltmayınız.
İhtiyacı ve hakkı olanlara kalbi sevgilerimle.

Samsun, 29.11.2020
Ali Rıza Malkoç
( Adaletin Ruhuyla Bütünleşmek başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 29.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.