Serbest Kürsü / Nesir

Eklenme Tarihi : 24.11.2020
Okunma Sayısı : 615
Yorum Sayısı : 0

Trabzon/Ortahisar İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü 24 Kasım Öğretmenler Günü etkinlikleri çerçevesinde Trabzon ili öğretmenler arası "Eğitim, Öğretim Sanatı: Öğretmenlik" konulu şiir yazma yarışması düzenledi. Yarışma şartnamesinde yarışmanın amacı ve düzenlenme gerekçesi şöyle ifade edilmişti: "Heykeltıraş mermere ne ise öğretmen de çocuğa odur. Dünyada her şeye değer biçilebilir ama öğretmenin eserine değer biçilemez. Çünkü onun eseri her şeydir.  O, geleceği nesiller vasıtasıyla bina eden, usta dokunuşlarıyla onlara şekil ve yön veren bir sanatkârdır. Bu ilhamla yarışmamız, öğretmenliğin; eğitim öğretim hizmetlerinde hisse ve üsluba dayalı, fedakârlık içeren, geleceği etkileyen, ona şekil ve kimlik kazandıran yönlerinin bir sanatçı bağlamında ele alınarak kamuoyunun dikkatine sunulmasını amaçlamaktadır."

            Yarışma şartnamesinin devamında  "Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı tüm resmi/özel eğitim kurumlarının öğretmenleri/ idarecileri, eğitim- öğretimdeki yaşantılarını ve tecrübelerini, bu mesleğin önemini ve kutsiyetini güzel Türkçemizin olanaklarını kullanarak şiir biçim ve diliyle ifade edeceklerdir." denmekteydi.

            Jüri üyeliklerini edebiyat öğretmenleri Bahar Aslantaş Ar, Derya Balcı ve Ali Kemal Mutlu'nun yaptığı söz konusu yarışmaya gelen eserlerin titizlikle değerlendirilmesi neticesinde, yarışmaya Trabzon 15 Temmuz Şehitleri Anadolu Lisesi'nden iştirak eden M. Nihat Malkoç "Şahsiyet Yontucusu" adlı şiiriyle yarışmanın birincisi oldu. Yarışmada ikinciliği Ali Soylu Anadolu İmam Hatip Lisesi öğretmeni Cemil Mor, üçüncülüğü ise  Trabzon Anadolu İmam-Hatip Lisesi öğretmeni Bahtiyar Ermiş kazandı. Bahsi geçen yarışmaya Trabzon 15 Temmuz Şehitleri Anadolu Lisesi'nden katılan M. Nihat Malkoç'un birincilik ödülü kazanan "Şahsiyet Yontucusu" adlı şiirini dikkatlerinize sunuyor, vefat eden öğretmenlerimize Allah'tan rahmet, yaşayan öğretmenlerimize de bir ömür sağlık ve mutluluklar diliyoruz. Öğretmenler gününüz kutlu olsun.

ŞAHSİYET YONTUCUSU

 

alçı taşına değil, mermere şekil verdin

ey zamanın katibi, şahsiyet yontucusu!

transatlantikleri yürüttün bir damla gözyaşında

umutlar mayaladın gönül bakracımızda

tebeşir tozuyla sağalttın (z)amansız yaraları

bir millete hafıza, gönül verdin, dil verdin

 

öksüz bir kitabede buz tutmuşken hurufat...

kara tahta başında ağarttın saçlarını

tutuştun çıra gibi eylül yangınlarında

ne hüzünler biriktirdin zamanın yamalı bohçasında

bengisu oldun mecnûn'a mezar olan susak çöllerde

tıknefes çıktın cehlin o dik yamaçlarını

 

tahtları da, taçları da eritti o gül nefesin

bayrak oldun dökülen her katre kanda

teyel attın ilmeği kaçmış hayatlara

aynı dili konuşsun diye hercai menekşeler...

irfan sofrasını açtın cehlin yetimlerine

(b)aşka sınır tanımadın ikra'mda

 

ince bir sızı yürürken dudaklarda...

kırıldı sırça köşkü(n), istiflendi hüzünler

can kırıkları topladın cam kırıklarından

kamburunu düzelttin neon ışıklarının

sustuğun kadar konuştun suskularda

nice oklar paslandı kemankeş sadağında

 

bir el oldun kör kuyudaki yusuf(çuk)lara

yıktın körpe idraklere atılan kaçak katları

bir fecir vakti  kaldırdın gecenin feracesini

'beli' dedin elest'in sahibine, netameli zamanlarda

yüreğinden soludun, burnundan soluyana

kesrete savaş açtın vahdetin duldasında

 

kara sular indi (k)alemin ayaklarına

küstüm çiçeklerine can yürüdü (ba)harda

deryada karanlığı gece sandı (b)alıklar

bilgiler eskise de, eskimedi o (şaf)ak yüzün

sen ki usumuzdan çıkarırken cehalet hançerini...

aynanda (r)aks eyledi bembeyaz yakalıklar

 

                                   M. NİHAT MALKOÇ

 

 

 

 

 

 

           

( M. Nihat Malkoç,trabzon Ortahisar Milli Eğitim Müdürlüğü "Öğretmen" Konulu Şiir başlıklı yazı M.Nihat Malkoç tarafından 24.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.