Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 4.11.2020
Okunma Sayısı : 723
Yorum Sayısı : 1
Konuyu detaylandırmadan önce temel dini kavramları becerebildiğim kadar açıklamakla başlamalıyım. 
İslam. Kelime manası barış, selamet, selam sözü olan İslam bir din , bizim dinimiz. Kişi İslam dinine sözle girer. Başlangıçta sadece kabul eder. Yani Kuranı Kerimde yazılı ayetleri ve Peygamberimizin tebliğini kabul eden kişi müslüman olmuştur. Bu bağlamda İslamın ilk devirlerinde olduğu gibi inanmasa bile sözlü olarak müslüman olduğunu iddia edebilir. Müslüman muamelesi görür. 
-İman: İman; bir şeyi gönül huzuru ile benimseme, ona içten ve yürekten inanmadır.(DİA) İman eden kişi Kuranı Kerimde yazılı her ayete ve Peygamberimizden duyduğu dini her söze inanır, kabul eder. İmanda şüphe yoktur.
Bakara Sûresi  285: Peygamber, Rabbi tarafından kendisine indirilene iman etti, müminler de (iman ettiler). Her biri Allah'a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman ettiler. «Allah'ın peygamberlerinden hiçbiri arasında ayırım yapmayız. İşittik, itaat ettik. Ey Rabbimiz, affına sığındık! Dönüş sanadır» dediler. 
Bedevîler «İnandık» dediler. De ki: Siz iman etmediniz, ama «Boyun eğdik» deyin. Henüz iman kalplerinize yerleşmedi. Eğer Allah'a ve elçisine itaat ederseniz, Allah işlerinizden hiçbir şeyi eksiltmez. Çünkü Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir. Hucurât : 14 
Ayetlerden anladığımız üzere iman; Peygambere indirilene, Allah'a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine inanmaktır. (Amentü) 
-Hadis, Sünnet: Genel olarak Hadis Peygamber Efendimizin sözleri sünnet te yaşayışı olarak bilinir. Elbette ki kast ettiğim günlük yaşayış değil İslami yaşayıştır. Peygamberimize günlük yaşayışında uymak Muhabbettir. Hadisi şerifleri imanın bir rüknü olarak kabul etmek gerekliliği Kuranı Kerimde bize bildirilmiştir. " Battığı zaman yıldıza andolsun ki, arkadaşınız (Muhammed) sapmadı ve bâtıla inanmadı; o, arzusuna göre de konuşmaz. Necm : 1-3 O (bildirdikleri) vahyedilenden başkası değildir. Necm : 4 
Müslümanlar olarak bizim görmediğimiz ama bize bildirilene inanmamız İmanımızı delillendirmeye ihtiyaç hissetmememiz gerekir. 
-Kuran-ı Kerim: Kuranı Kerim bir ansiklopedi değildir. Ayetlerde her şeyin açıklaması bulunmayabilir. Hadis Sünnet, Kıyas ve İçma bunun için vardır. 
( İslam İman başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 4.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.