Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 4.11.2020
Okunma Sayısı : 1065
Yorum Sayısı : 0
Pozitivizm pozitiflikle alakası olmayan felsefi bir kavram. Pozitivistler her olgunun(başka bir karşılık bulamadım) bilimsel verilerle açıklanabileceği iddiasındalar. Bu yüzden, çoğunlukla metafizik olarak adlandırılan dini kavramları yok sayan veya görmezden gelen kişiler. Yani Pozitivistler dini alanı yok sayar veya görmezden gelirler. Anlaşılacağı üzere Pozitivizm de diğer izmler ve felsefi ekoller gibi batı menşeli ve temelde din denilince hristiyanlık ve Yahudilik üzerinden çalışan bir felsefe. 
Burada bazı soruları sormak gerekli diye düşünüyorum.
-İslam terminolojisindeki İlim ile bu günkü Bilim aynı mıdır?
-Bilimsel veriler her derde deva mıdır?
-İnandığımız her şeyi bilimsel verilerle desteklemek zorunda mıyız?
-Günümüz bilimsel kavram ve bilgileriyle İslami kavramları anlatmaya çalışmak doğru mu?( mucizelerin bir takım bilimsel verilerle izah edilmeye çalışılması iman kavramına uygun olur mu?
-İslam dini gerçekten akıl ve mantık dini mi? Yoksa İslam dininin kendine has ilahi bir mantığımı var? Nasıl inanmamız gerekir?
Konu çok karışık. Bu yüzden kafamı toparladıkça devam edeceğim. 

( Pozitivizmle İmtihanımız başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 4.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.