MOSKOVADA DANS


Merhaba günaydın. güzel, mutlu bir pazar, diliyorum size . Buradaki yani Rusya'daki, bir gelenek veya hayat biçimimi desem.... yoksa alışkanlıkmı desem... bilemedim birşeyden bahsetmek istiyorum.

Parklar ve dans ne alakası var dediğinizi duyar gibi oluyorum. Var hemde çok yakından. Moskova, zaten parklar şehri okadar çok park varki!

Büyük yeşil devasa parklar ve bu parkların içinde insanların dans edebileceği platformlar var işte buralar genellikle gençlerin disko bar ve klup leri tercih etmelerinden dolayı bu dans mekanları yaşlı insanlara kalıyor, belkide devlet buraları özellikle yaşlılar için yapıyor diye düşünüyorum.

Çünkü genç aileler, çocukları için parklar, motorcular için güvenli sürüş alanları, kaykay ve patenciler içim parkurlar, hatta break dansçılar için dans alanları var bu parklarda.

Demekki bu bahsettiğim dans alanlarıda yaşlı insanların haftada birkaç gün gelip eğlenebildiği hatta flörtleştiği enteresan yerler.

Ben ilk defa gördüğümde çok şaşırmıştım. Düşünün.... elli yaş bile bulamazsınz genellikle altmış yaş ve üstü..

Seksenlikler doksanlıklar hepsi düğüne gelir gibi gelmişler kostümler takım elbiseler,hele teyzeler anlatamam size.. Biraz makyaj topuklu ayakkabılar, şapkalar rengarenk ama uyumlu kıyafetler hayran kalmamak elde değil bu insanların yaşam enerjilerinin bitmemesi mükemmel bir şey.

Biz tesadüfen müzik sesine gittik ve yağmur bastırdı düşündükki sığınacağımız bir yer vardır diye oraya daldık. Sonra baktıkki yağmurdan kaçmıyorlar ve yağmurun altında kimi şemşiyeli kimi şemsiyesiz dans ediyorlar. Bizde onlara onlara katıldık inanın mükemmel oldu, güldük eğlendik.

Ben onlara bakarken yoruldum onlar yorulmuyor ve ıslanmaktan korkmuyorlardı.

Sonra anladım ki dünyanın en büyük ülkesi burası.

Avrupa'dan Çin ve japonya ya hindistan dan kutuplara her yere gönüllü konsmolslarıyla demir yolları yapan, köprüler inşaat eden, ormanların içine kazma kürek çalışarak göller yapan dünyanın en güzel metrolarından birini yüz elli yıl önce hayata geçiren ve dahası İlk defa uzaya giden bir  milletten bahsediyoruz....

Kendimizi daha genç hissettiren bu insanların önünde saygıyla eğiliyorum ve teşekkür ediyorum.


Yılmaz Tizgöl


30/07/2018

( Moskovada Dans başlıklı yazı ylmztzgl tarafından 4.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.