KUZEY IŞIKLARI ŞİİRİ(NAZİATTAN ESİNLENDİM)

1-Kuzey ışıkları anlatsın güneşin yararlarını.

2-Güneş ki dünyamıza enerji sağlar.

3-Güneş olmasaydı hayat olmazdı.

4-Dünya güneşe en yakın 3. Gezegen.

5-3 sayısı daha pek çok yerde karşımıza çıkar.

6-At avrat silah vatan millet sakarya yol su elektrik  giriş gelişme sonuç en boy derinlik geçmiş şimdi gelecek…

7-Üç sayısı bana göre akılda kalmanın ve pekiştirmenin sayısıdır.

8-Allah’ın hakkı üçtür derler.

9-Bu bilgileri hayatımda kullanmaya çalışırım.

10-Konuşurken,yazarken ve düşünürken 3 unsur bulmayı denerim.

11-Akılda kaldığını,hayatımı kolaylaştırdığını ve daha renkli yaşadığımı düşünüyorum.

12-Hz.Muhammed (SAV) abdest alırken de 3 defa ağza burna su götürmüştür,namaz kılarken de 3 defa rüku ve secdede sözlerini söylemiştir ve guslün farzı üçtür demiştir.Belki de bu sırdandır.

12-Tabi en doğrusunu Allah bilir.

13-Matematik insan icadıdır ve Allah insanın soyut düşüncesinin icadıyla yine insana mesajlar veriyor diye düşünüyorum.

14-İnsanı kendi silahı ile vuruyor diye düşünüyorum.

15-Zaten bu hayatta matematiği iyi olan insanlar hep iyi sıfatlardadır.

16-Problem çözme becerileri de üst düzeydedir.

17-Daha pek çok yararı olabilir,en doğrusunu Allah bilir.

18-Güneşe olduğu kadar ay,yıldız ve buluta da ihtiyacımız var.

19-Yağmur yağar gökten hayat yeşerir.

20-Yağmur yağar gökten sel de olabilir.

21-Tedbir aklın yarısıdır derler.

22-Olasılıkları hesaplarsan her durumdan fayda sağlayabilirsin.

23-Bunu becerebilmek için yegane hesap ve olasılık oyunu satrancı öneririm.

24-Oyunu kazanmak için de gerekirse taşlarını feda edeceksin.

25-Tıpkı cenneti kazanmak için canını malını ve gayretini ortaya koymak gibi…

26-Satranç bir oyundur ama hayat bir oyundan fazlasıdır.

27-Şu an belki de birer piyonuz.

28-Piyonlar asildir,asla geri adım atmaz,ta ki vezir olana dek.

TABELA ŞİİRİ(NEBEDEN ESİNLENDİM)

1-Hangi durumda nerede, ne zaman ne yapılması gerektiği genelde kullanım klavuzu,yönetmelik,kitap,tabela…vb yerlerde yazabilir.

2- O yüzden bunlara bakmak çok daha sağlıklı bilgiye ulaşmak demektir.

3-Aynı şekilde sorununuzla ilgili dini bir kaynak mı arıyorsunuz?

4-İlk seçenek olarak Kuran okuyabilirsiniz.

5-Büyük olasılıkla çözüm orada belirtilmiştir.

6-Artık elimizin altında teknoloji nimeti var.

7-Google arama motorunu oluşturandan,hizmete sunanlardan ve geliştirenlerden Allah razı olsun.

8-Gözlere fer  ,beyne kuvvet ve kulaklara tını olacak pek çok uygulamalar mevcut teknoloji çağında.

9-Girelim şu bilgi paylaşımı ,tartışma ve etkinlik yapılan güzelim web sitelerime.

10-Her ne kadar yüzyüzenin verdiği keyfi vermese de her çiçekten bal her andan zevk her olaydan ibret alınabilir.

11-Cenneti yeryüzünde oluşturabiliriz.

12-Cehennemi de aynı şekilde oluşturabiliriz.

13-Ne ekersen onu biçersin derler.

14-Sevgi tohumu,ilgi gübresi ve canan suyu ile neler ortaya çıkar acaba?

15-Benim görüşümü sorsalar melek gibi görünen canlılar oluşur derim.

16-Tabi en doğrusunu Allah bilir.

17-Ahireti isteyen kul hakkından sakınsın.

18-Bu dünyayı da hep aklında tutsun.

19-Dünya ve ahiret bir kuşun iki kanadı gibidir.

20-Tek kanatla kuş kolay uçmaz.

21-İkisi birbirini tamamlamalıdır.

22-Aynısı sağ beyin-sol beyin için de geçerlidir.

23-Fatih Sultan Mehmet İstanbulu fethederken tüm hazırlıkları beyninin sol lobu ile tamamladı.

24-Gemileri karadan yürütmek gibi bir kararı sağ lobunu kullanarak aldı.

25-Tabi en doğrusunu Allah bilir.

GERİ BİLDİRİM ŞİİRİ(MÜRSELATTAN ESİNLENDİM)

1-Okuduğunu,dinlediğini,gördüğünü anlama ve yorumlama çok önemlidir.

2-Bazı görüşlere göre insanın bakış açısı yorumladığı kadardır.

3-Bazı ayetler yoruma açık olabiliyor.

4-Bunları da iyiliği,adaleti,yardımseverliği emreden Allah’ın kötü yönüymüş gibi görenler olabiliyor.

5-O zaman Ali İmran 7 ayetini hatırlatıyorum.

6-İyi ki de tartışıyoruz bu konuları yoksa insanların içine kurt düşebilirdi.

7-Kuran’ı bir bütün olarak ele almalıyız benim görüşüme göre.

8-Kuran Araplara indi,en çok düzelmesi gereken kavime.

9-Hz.Muhammed(SAV) döneminde asr-ı saadet yaşadılar.

10-Onun ve 4 halifenin dönemi bittikten sonra Arap-İran kültürüyle yorumladılar.

11-Sanki hiçbir öğreti işe yaramamış gibi.

12-Abbasiler döneminde işler değişir gibi oldu.

13-Mutasıma selam,kapıyı onlar açtı.

14-Çin ordusu Talas Savaşında kaçtı.

15-Türk ordusu o gün nur saçtı.

16-Türkler İslam’a beklenen ilaçtı.

17-Hz.Muhammed(SAV) 571’de doğdu.Talas Savaşı 751’de yapıldı.Pasinler Savaşı 1048’de yapıldı.Varna Savaşı 1444’te yapıldı.İstanbul 1453’te fethedildi.

18-Bu yazdığım tarihlerin hepsinin rakamlar toplamı 13 yapıyor.

19-13 bence bir dönüm noktası ölçüsü olmuş ve miladi takvimde kendine yer bulmuş.

20-Allah ayetlerinde diyor ki her şey bir ölçüye göre düzenlenmiştir.(Furkan 2)

21-Tabi en doğrusunu Allah bilir.

22-Bu ölçüler konusunda siz de bana geri dönüş yaparsanız çok memnun olurum.

23-Belki de yanılıyorumdur ve sizler  yanlışımı görmemde yardımcı olursunuz.

24-Bu ölçüler bize neyi çağrıştırıyorsa onunla karşılaşırız.

25-.Algıda seçicilik,kendini gerçekleştiren kehanet ve inanç meselesi….

26-Yalnız şurası çok önemli,mutlaka bahsetmeliyim.

27-Musa asasını yere vurmasaydı 12 pınar çıkaramazdı.

28-Emek harcamadan olmaz.

29-Bununla ilgili olarak 100 maymun deneyi incelenebilir.

30-Bu deney ve kuantum dolanıklık teorisi gösteriyor ki her öğe birbiriyle bağlantılı.

31-Bunlar benim yorumum,tabi en doğrusunu Allah bilir.

( İlham-kuran Ayetlerinden Esinlenip Yazdım.6 başlıklı yazı Aliriza. tarafından 8.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.