Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 13.12.2019
Okunma Sayısı : 1103
Yorum Sayısı : 0
  • https://www.derindusunce.org/2019/12/09/hafizamiz-nasil-siliniyor-gerceklerin-yerine-yalanlari-kim-yaziyor/

  • İnsanların bir şeyi hatırlamasını yasaklayamazsınız ama propaganda ile yanlış hatırlamasını sağlayabilirsiniz. Haklıyı haksız gösterebilirsiniz meselâ. Fakat daha “iyisi” olayların başka şeylerle karıştırılmasını sağlamak. Nasıl olur?
  • Meselâ Kemalistler Dersim’in hatırlanmasını engelleyemiyor. Ama “Atatürk haklıydı; o katliam gerekliydi” propagandası yapıyorlar. Peki “Dersim” marka bir çikolata ya da otomobil olsa? Yahut Avrupa’da bir futbol takımı? Arama motorlarında ilk 50 sonuç bunlar olmaz mı?
  • Çok saçma mı görünüyor? Irak’ta El-Anbar iline bağlı Felluce bölgesi (Arapça: الفلوجة) Amerikan askerlerine o kadar sert direndi ki Amerikalılar kimyasal silah ve zayıflatılmış uranyum kullanarak bir soykırım yaptılar. Ama bu konuda bilgi ararsanız karşınıza porno siteleri çıkıyor.
  • Çünkü birileri, “Felluce” kelimesine çok yakın isimlerde porno siteleri kurdu. Yani bir bakıma bu kelime kirletildi. Tıpkı Felluce’nin kirletilen suyu ve toprağı gibi. Onca yıl sonra Felluce’li çocuklar hâlâ sakat doğuyor. Kanser, dünya ortalamasının 1000 kat üzerinde.
  • Google bir şeyi bilmiyorsa o şey yok demektir(!)…Aldous Huxley’in Cesur Yeni Dünya’sını veya George Orwell’in 1984’ünü okuduysanız, “Gerçek bakanlığı” gibi kurumların tarihi silip yeniden yazdığını ve lisanı fakirleştirerek halkın düşünmesini engellediğini de görmüşsünüzdür.
  • Bunlar kurgu, birer distopya yani geleceğe karamsar bakan kitaplar. Ama Türkiye’deki 5816 sayılı kanun ile yakın tarihi konuşmanın 2019’da hâlâ yasaklanmış olması kurgu değil. Alfabemizin değiştirilip ecdad ile bağımızın kopartılması da kurgu değil.
  • Küresel boyuta geri dönelim: Google tanrılaştı. İnsanlık, Google’ı “her şeyi bilen” bir varlık gibi kabul ediyor. Tabi insan yapısı ilahların(!) bir zaafı var: Onları aldatabilirsiniz yahut gizlemek istediğiniz bilgilerin ilk 10 sonuca girmesini engelleyebilirsiniz.
  • Irak’taki Felluce örneği münferit bir vaka değil. İngiltere Başbakan Boris Johnson, Brexit sırasında söylediği (otobüslere yazdığı) yalanları Google sonuçlarında saklamak için bir röportajında olur olmaz yerde “otobüs” diyor. Başarılı da olmuş. “Johnson Bus” deyince röportaj en üstte.
  • Geçen gün anlattığımız Condor Operasyonu var meselâ. ABD başkanlarının emriyle onbinlerce Güney Amerikalının öldürülmesi, işkence görmesi, 1950-1970 arasında darbelerin ve faşist diktatörlerin desteklenmesi
  • Ama bugün Google’da “Operation Condor” yazınca Jackie Chan’ın filmi üst sıralarda.
  • Tesadüfen(!) isim itibariyle, ABD’nin unutmak ve unutturmak istediği şeylere benzeyen bir başka film de Black Panthers. Zenci haklarını savunmak için kurulan bu örgüt arama motorunda film ile gölgeleniyor.
  • Tabi Beyoncé’nin Kara Panter’li erotik şovu da var. Kanada’da bir stadyumda yarı çıplak dans eden Kara Panterler artık direnişçi değil zengin, protestan ve şisko beyazları eğlendiren birer kedicik olmuş.
  • Bir başka tesadüf(!) de Pokemon’daki Gladio. Neden bu kahramanın adı “Gladio” olmuş? Elinde hançer mi var?
  • NATO’nun Avrupa siyasetine yön vermek için kurduğu terör örgütünün adını saklamak için sinsi bir yöntem değil mi? İtalya, Fransa, Belçika ve Almanya’da güya fanatik sol örgütler yüzlerce sivil öldürmüştü. Gerçekte NATO’nun silahlandırıp eğittiği ırkçı gençlerdi bunlar.
  • İnsanların cep telefonu kullanarak uzaktan öpüşmesini sağlayan makineye “Kissenger” ismini vermişler. Hitler ve Stalin’in toplamından fazla insan öldürmüş olan Kissinger’a ne kadar benziyor.
  • Amerikalıların soykırım yok ettikleri halkların hatırasına bile tahammül edemediklerini söylesek çok mu sert olur? Comanche ve Apache isimli helikopterlerin, Cherokee jiplerin, Crazy Horse isimli erotik şovun bir tür yâd etme olduğunu mu düşünmeliyiz yoksa?
  • Yok edemedikleri değerlerin rumuzlarına başka rumuzlar ikame ediyorlar. Agâh olun. Kelimelerin ve rumuzların savaşını verdiğimiz bu dünyada zihinler işgal altındayken topraklarımızı kurtaramayız.
  • Tavsiye okuma: https://twitter.com/DDGrubu/status/915677147087372288
( Hafızamız Nasıl Siliniyor Gerçeklerin Yerine Yalanları Kim Yazıyor-alıntı başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 13.12.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.