Şahin Kılıç Bey’in odasına girdi. Canı sıkkın görünüyordu. Kılıç Bey geriye yaslanıp Şahin’e baktı

-Hayırdır Şahin canın neye sıkıldı?

-Kılıç ofise yeni bir şef almayacak mısın? Sekreter bütün telefonları bana bağlıyor.Sabahtan beri telefonlara cevap vermeye çalışıyorum.

-Haklısın Şahin. Başvurular var ama karar veremedim. Bende bu konuyu seninle konuşmak istiyordum. Geldiğin iyi oldu. Ejder ne zaman görevine başlayacak haberin var mı?

-Ejder çalışmayacakmış Kılıç. Görevinden ayrılmayı düşünüyormuş.

Kılıç Bey’in yüzü değişti kaşları çatıldı.

-Sebebi neymiş Şahin?

-Bilmiyorum ama tahminim doğruysa sakatlandığı için.

Kılıç Bey çekmecesinden bir sigara çıkarıp yaktı.

-Şahin uygun bir gün ayarla beraber Ejder’i ziyarete gidelim. Ben Ejder’e kendimi tam anlatamamışım demek ki.Ofisimde çalışmak için aradığım özellikleri kaç kere anlattım hâlbuki. Şu anda Ejder’den vazgeçemem. Ofiste çalışmak için sağlam olmasına gerek yok.

Masadan kalkıp gömme dolaptaki ısıtıcıdan kendisine çay hazırladı. Şahin’e çay teklif etmediğini hatırlayınca bakışlarını Şahine çevirdi.

-Çay içer misin? Şahin, sormayı unuttum.

-Teşekkür ederim Kılıç. İçmeyeceğim.

-Neyse dediğim gibi Şahin bazı başvurular oldu. Ancak karar veremedim. Şu anda birkaç tane başvuru var. Bunlarında Yirmi Dört’ün adamları olduğunu düşünüyorum. Pervasız bir şekilde bana yirmi dört köşeli yıldız mesajı atmış bir tanesi.

Şahin koltuklardan birisine oturdu. Kılıç Bey’in uzattığı sigarayı yaktı.

-Tamam, da Kılıç artık Yirmi Dört sana tam destek vermeye başladı. Bu doğal değil mi?

-Şahin ben Yirmi Dört ile bu şekilde bir temas içinde olmak istemiyorum. Gerektiği zaman bize destek olsunlar ama ofisin içinde olmaları ofisin deşifre olması demek.Artık eskisi gibi değiliz biliyorsun. Kurul, Konsey ve Meclis’in gözü üstümüzde. Her hareketimizi takip ediyorlar.

-Ben de Yirmi Dört’le bağlantı içindeyim Kılıç.

-Sen farklısın Şahin. Sen yetkili müfettişsin. Yarı bağımsızsın. Daha önemlisi 25 yıllık arkadaşımsın. Sana her konuda güvenirim. Herkes kendi işini yapmalı.Madem şu ana kadar benim yaptığım işler Yirmi Dört’e uygun geldiği için beni deşifre etmeden desteklediler. Yine desteklemeye devam etsinler. Ofisimde işime karışılmasını istemem Şahin. Fazla içli dışlı olmaya gerek yok. Başvurular ofis ağında. Adamları araştır incele daha sonra konuşuruz. Telefonlara gelince ofisin benden sonra en yetkili müfettişi olmanı istiyorum Şahin.

-Ben bu tür işlerden anlamam Kılıç. Halimden memnunum.

-Anlasana Şahin. Senden daha çok güveneceğim kimsem yok.

Şahin cevap vermeden çıktı odadan.


Yusuf bilgisayara dalmış Valentina’yı kapıdan girerken fark etmişti. Valentina gülerek koltuğa oturdu.

-Çalışıyorsan gidebilirim Yusuf. Engellemek istemem seni.

-Çalışmıyorum Valentina olağan kayıtlar. Yönetim binasından araştırma talimatı gelmeden araştırma yapamam. Talimatı bekliyorum.

-Nasıl yani Yusuf sen araştırma yapmak için talimat mı bekliyorsun?

-Elbette Valentina kişiler hakkında araştırma yetkisi verilmeden araştırma yapılamaz. Şehirde 3 tane temel araştırma kaynağı vardır. Müfettiş Bilgi bankası.Yönetim binası bilgi bankası ve şehir ağındaki sayfalar. Tüm şehir ağının ana bilgisayar kasaları yönetim binasının yeraltındaki katlarındadır. Sadece Finans Merkezinin ana kasaları kendi binasındadır. Konsey Özel Ofis’in yetki ve araştırma sınırlarını talimat olarak gönderdikten sonra araştırma yapacak personelin bilgilerini bilgi bankalarına kayıt edeceğim. Sonra şifreyle girip araştırma yapabiliriz. Talimattaki sınırlar içinde şehirdeki bütün işyerlerinde araştırma yapabiliriz.

-Yapabiliriz?

-Evet, Valentina doğru anladın. Güvenlik ofisi çalışanları yetkili oldukları konularda şehir ağına kayıtlı bilgisayarlarda sebebini açıklamak şartıyla araştırma yapabilirler. Sende benim araştıracağım kişilerin hesap hareketlerini araştırabilirsin. Ancak şunu unutma ulaştığın bilgileri kimseye veremezsin. Bazı bilgileri sadece Ben, Kılıç Bey ve Konsey Başkanı öğrenebilir.

Yusuf sustu. Valentina’ya baktı. Valentina iri gözlerini açmış gülümseyerek Yusuf’a bakıyordu.

-Özür dilerim Valentina. Bazen teknik konulara çok takılıyorum.

-Önemli değil Yusuf yavaş alışıyorum.

Valentina gözleri Yusuf’a çevrili sordu.

-Televizyona bakar mısın Yusuf?

-Niçin sordun Valentina?

-Hiç merak ettim. Televizyondaki kahramanlara pek benzemiyorsun?

Yusuf’un şaşkın şaşkın baktığını görünce gülmeye başladı.

-Televizyondaki kahramanlar senin gibi teknik detaylarla uğraşmazlar. Tek işleri güzel kadınları korumaktır.

-Anlattıkların film kahramanı Valentina. Şehirde kahramanlık yapmaya kalkarsan birkaç gün sonra cesedini çöplükte bulurlar.

-Babamı kurtarmak için merminin önüne geçtin. Bu kahramanlık değil mi?

-Bir açıdan doğru düşünüyorsun Valentina bu kahramanlık. Ben kahramanlık olsun diye kendimi merminin önüne atmadım. Sadece görevimi yaptım.Üstümde kurşun geçirmez yelek vardı. Kendimi korumaya almıştım anlayacağın.

Valentina gülerek ayağa kalktı.

-Haydi, beni yemeğe götür Yusuf dedi. Seninle konuşmak hoşuma gidiyor. Bana bilmediğim bir dünyadan bilmediğim hayatlardan bahsediyorsun.Üstelik bunu Konsey başkanı’nın kızı olduğum için yapmıyorsun. Zaten öğlen olmuş işten kaçmış olmuyorsun. Hadi ama!

Yusuf Valentina’nın ısrarına karşı duramadı. Valentina’yla konuşmak onunda hoşuna gidiyordu. Samimi davranışları hoşuna gidiyordu. Konuşurken iri gözlerini gözlerine dikip bakması daha çok hoşuna gidiyordu.


Yusuf Valentina’nın kendisini seyrettiğini fark edince yemek yemeyi bıraktı.

-Lütfen devam et Yusuf. Özür dilerim bazen böyle kabalık yaparım.

-Önemli değil Valentina doydum. Biri beni seyrederken yiyemem zaten.

Valentina bir sigara yaktı. Yusuf’a uzattı.

-Teşekkür ederim. Sık kullanmam.


Meclis başkanının büronun açılış günü ilk yapılacak toplantıya meclisin talimatını tebliğ etmek için gönderdiği müfettiş büroya gelince Lola Yusuf’la Valentina’yı kafeden çağırtmıştı. Sekreterler yerlerini almışlar onları bekliyorlardı.

-Sekreterlerin de toplantıya katılması gerekli mi? diye sordu Lola.

-Evet Direktör. Sekreterleriniz güvenlik eğitimi almışlardır.

-O zaman toplantıya başlayabiliriz dedi gözlemci müfettiş.

-Burada Meclis başkanı’nı temsilen bulunuyorum.Görevim Özel Ofis çalışanı olan sizlere Şehir Meclisi Güvenlik Komisyonu’nun hazırlamış olduğu Talimatı tebliğ etmektir.

Herkesi tek tek süzdü.

-Ofisinizde içki yok mu müfettiş? Dedi. Boğazım kurudu.

-Başmüfettiş e bağlı ofislerde alkollü içecekler yasaktır müfettiş.Birazdan çay kahve servisi yapılacak.

Müfettişin yüzü bozuldu.

-Neyse bugün çayla idare edelim bakalım. Nerde kalmıştık? Evet…Şehir Meclisi Güvenlik Komisyonu Özel Ofis’e ait talimatı hazırladı. Bilindiği üzere her sene güncellenen çalışma raporunda Yirmi Dört örgütü şehir halkının düşmanı olarak ilan edilmiştir. Güvenlik Komisyonu sizlerden getirdiğim disketteki kişi ve kuruluşların Yirmi Dört ile olan her türlü bağlantılarını araştırmanızı istemektedir.

Lolanın önündeki dâhili telefon bir kere çalınca sekreter kalkıp kapıyı açtı.Kafeden getirilen üstünde çay ve pasta bulunan tepsiyi alarak servis yaptı. Gözlemci müfettiş gözleri Yusuf’a dikilmiş şekilde konuşmaya devam etti.

-Güvenlik Komisyonu son bir yıl içinde bazı işadamlarına yapılan eylemlerin özellikle araştırılmasını istemektedir. Listenin birinci sırasında Bay Martin’e yapılan eylem bulunmaktadır. Bu eylem hakkında bilginiz var mı Müfettiş?

-Hayır, bilgim yok. Çalıştığım ofise böyle bir dosya gelmedi.

-Doğrudur. Dosya Başmüfettiş İvanov’a verilmişti.

-Affedersiniz Müfettiş Bay Martin kim? Komisyon ilgilendiğine göre.

Konuşan Valentina’ydı. Odadakiler bakışlarını Yusuf’a çevirmişlerdi. Yusuf fincandaki çaydan bir yudum aldı ağzına. Konuşmaya başladı.

-Bay Martin Bayan Valentina, şehrimizdeki en zengin işadamlarındandır. Aynı zamanda sahibi olduğu ajans Şehir Televizyonu’nun sanatçı ihtiyacını karşılar. Eğlence sektörünün en büyüğüdür. Hatta tek ismidir. Şehir Televizyonu’nun her türlü ham madde ihtiyacını da Bay Martin karşılar. Sayılamayacak kadar çok gece kulübü vardır. Aynı zamanda Şehir Televizyonu’nun büyük ortaklarındandır. Yıllardır şehir yönetimine en fazla katkıda bulunan iş adamı seçilir.

-Haklısınız Yusuf Bey. Peki, sizce neden saldırıya uğramış olabilir?

-Bilmiyorum müfettiş. Sizce neden saldırıya uğradı?

-Komisyon bunu öğrenmek istiyor Yusuf Bey. Yüzlerce kişiyi çalıştıran bir iş adamı neden saldırıya uğradı?Belki de şöyle sormak lazım. Yirmi Dört’ün eylemleri incelenerek bundan sonraki hedefleri bulunabilir mi? Yönetim binasındaki herkes bunu merak ediyor.Araştırmanız istenen en önemli dosya budur. Komisyon sorumlulukları içinde size tam yetki vermiştir. Komisyon en kısa sürede Ofis’e eşit yetkide bir direktör yardımcısı,bir müfettiş ve bir raportör görevlendirecektir.

Yerinden kalktı.

-Görevinizde başarılar dilerim.

( Yirmi Dört 27 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 19.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.