Balkonda sigarasından bir nefes çeken Başkan’ın gözleri uzaklara daldı gitti. Gençliğini hatırladı.

-Biliyor musunuz Başmüfettiş gençliğimde müfettiş olmak istemiştim. Babam karşı çıktı. Bu yüzden Konsey’de özellikle müfettişlerden sorumlu olmak istedim. Bakın bu binada çalışanların çoğu şehrin karşı tarafını bilmez. Ben bilirim. Eşimle şehrin karşı tarafında çok güzel vakit geçirdiğimizi hatırlıyorum. Şehrimi geri istiyorum başmüfettiş anlıyor musunuz? Bunun için bana yardım etmelisiniz. Ben orda yaşayan masum insanları seviyorum. Onların zarar görmelerini istemiyorum.Lütfen görevinizi yaparken çok dikkatli olun. Masum insanları koruyun.

Başkan misafirlerini güler yüzle kapıya kadar uğurladı. Tekrar tekrar teşekkür etti. Valentina Yusuf’u uğurlarken kısık sesle;

-Her şey için çok teşekkür ederim Yusuf Bey dedi iri gözleri Yusuf’un gözlerinde.

-Umarım tekrar görüşürüz ve umarım beraber çalışırız.

Kılıç Bey ve ekibi giderken Lola ve Valentina odalarına girmişlerdi Lola kızıyordu;

-Ne kadar terbiyesizlik ettiğinin farkında mısın Val? Seni gören zanneder ki hapiste yaşıyorsun ve hiç insan görmemişsin. O hayranlıkla baktığın adam serseri maçonun teki.

-Ne yapayım abla tanıdığım erkeklerin hepsi bana yiyecekmiş gibi bakar. Yusuf’u görmedin mi ben ona baktığım için utandı. Hem babamı kurtarmak için kendisini kurşunların önüne atan biriyle ilgilenmemin neresi terbiyesizlik? Tam bir bebek yüz. Saf ve temiz bir yüzü var. Fark etmedin mi? Kıskandığını biliyorum işte. Babam senin değil de onun fikirlerine değer verdiği için kıskandın yalan mı?

Lola kızgınlıkla;

-Saf çocuk dedi odasına girdi.

Arabada gelirken Kılıç Bey tabakasını arkaya Şahin'e uzattı;

-Şahin bana tütün sarsana.

-Kılıç nasıl buldun başkanı?

-Nasıl yani Şahin?

-Bize böyle davranacağını tahmin ediyor muydun? Hem Yusuf Bey’e hem sana yeni ve zor görevleri kolaylıkla kabul ettirdi. Ömrün boyunca mecliste çalışmayı düşünmemiştin.

-Haklısın Şahin her şey oldubittiye geldi baksana. Başkan’ın teklifini reddetmek uygun olmaz diye düşündüm. Başkan’ın gerçekten şehirdeki kötülükten rahatsız olduğunu hissettim.

Şahin her zamankinin aksine yeniden konuştu. Ön koltukta oturan Yusuf’a doğru eğilip yavaşça;

-Başkanın kızı da seninle çok ilgilendi dedi fark ettin mi?

Yusuf cevap veremeyeceği için sustu. Şahin Bey arkada kıkırdıyordu. Suzi sus diye dürtünce;

-Yalan mı Suzi dedi. Bakışlarını fark etmedin mi?

Üç gün sonra Lola Yusuf’u aradı. Başkan Özel Ofis’in kurulmasına karar vermişti. Lola çalışacakları büroyu tarif etti. Ertesi gün Yusuf saat 07,30’da yönetim binasının girişindeydi. Bir gün önceden gerekli kayıtlar yapıldığı için binaya girişte bir sorun çıkmadı. Mermileri güvenliğe teslim etti. Silahını vermedi. Kapıdaki görevlilerden birisi Yusuf’u büronun olduğu 10 uncu kata çıkardı. Katta çok büyük bir kafe vardı. Personelin yiyecek ve içecek ihtiyacını karşılıyordu. Çalışacağı büro kafenin hemen bitişiğindeydi. Yusuf üniformasıyla içeri girince kafede bir şaşkınlık yaşandı. Yönetim binasının çoğu katına müfettişlerin girişi yasak olduğu için çalışanlar üniformalı bir müfettiş görmeye alışık değildi. Çay alıp büroya geçti. Koltuklardan birine oturup beklemeye başladı. Saat 08,00’da Valentina ve Lola büroya geldiler. Lola ciddiyetini bozmadan; 

-Hoş geldiniz,deyip hal hatır sordu. Kendi bürosuna geçti. Va lentina her zamanki gibi neşeliydi.Telefonla kahve söyledi.

-Ablanız her zaman böyle midir?

-Evet, Yusuf maalesef. Her zaman aşırı ciddi ve resmi.

Yusuf bilgisayarı açıp ağa girdi. Rasgele ağda dolaşırken Valentina’da dikkatli bir şekilde Yusuf’u inceliyordu. Yusuf’un kendisine baktığını görünce gülümsedi.

-Kabalığım için özür dilerim Yusuf. Üniforman dikkatimi çekti. Burada bu üniformaya alışkın değiliz. Üniformanın içinde sıkılmıyor musun? Tasarımı estetik değil.

-Olabilir Bayan Valentina. Müfettiş üniforması estetik olması için değil hayat kurtarması için tasarlanmıştır.Gömlek çift katlı işlenmiş yağlı deriden yapılmıştır. Kalp üzerindeki arma çeliktir. Kurşuna dayanıklıdır. Bot ve gömlek ipleri deri ve çelik liften örülmüştür. Bilekliklerde çift katlı yağlı deriden imal edilmiştir. Bıçağa karşı koruma sağlar. Mesela şu bere çift katlı hayvan derisinden imal edilmiştir. İç kısmındaki ince metal tabaka sayesinde kafa koruması sağlar. Beredeki ofis logosu çelik plakadan yapılmıştır. Bunlardan başka aksesuarlar vardır. Üniformanın tasarımında her durumda koruyucu olması prensip olarak düşünülmüştür.Dediğiniz gibi fazla estetik ve güzel olmayabilir ama hayat kurtarması için güzel olmasına gerek yok.

-Olsun yinede estetik tasarım yapılsa iyi olurdu.

Yusuf cevap vermedi. Kafeden gelen kahveyi yudumladı. İki saat geçti aradan. Yusuf sıkılmaya başlamıştı. Büroya gelen gidenin arkası kesilmiyordu. 10 uncu ve 9 uncu katta çalışan bütün kadınlar büroya uğramışlardı. Bürodan içeri girenler dikkatli şekilde Yusuf’u inceleyip içeri Lola’nın yanına geçiyorlardı. Valentina ilgiyle kendisini izliyordu. Fark ettiğini anlayınca gülümsedi.

-Müfettişliği çok mu seviyorsun?

-Çocukken müfettiş olmak gibi bir hayalim yoktu Bayan Valentina. Eğitim Merkezi’nde hesap işleri eğitimi aldım.3 sene önce çıkan bir isyanda fazla sayıda müfettiş ve güvenlikçi öldürülünce Konsey kararıyla kısa dönem müfettişlik kursu açıldı. Sınavları kazanınca Akademi’ye girdim. Akademi’de bizim birkaç ay içinde öleceğimizi düşünüyorlardı. İki yıldır hayattayım. Eğitimi çok zor geçti. Şimdi işimden memnunum. Masumlar için bir şeyler yapabilmek hoşuma gidiyor.

Bürodan içeri giren herkesin dikkatli dikkatli kendisine bakmaları ardından içeri geçip Lola’nın yanından bakıp bakıp gülmeleri sinirine dokunmaya başlamıştı. Valentina Yusuf’un sinirlendiğini fark etmişti.

-Kusura bakma Yusuf dedi. Biraz önce dediğim gibi binada çalışanlar üniformalı insan görmeye alışkın değildirler. Sıkıldın her halde.

-Evet, Bayan Valentina insanların bana böyle dikkatli bakmaları gülmeleri sinirime dokunur. Sanki hiç müfettiş görmemişler gibi.

-Yönetim binasının büyük bölümüne üniformalı müfettiş girişi yasaktır Yusuf. Çalışanların çoğu müfettişleri televizyon dizilerinden bilirler.

-?

-Evet, Yusuf biliyorsun müfettişlerin silahlarını çıkarmaları yasakmış. Yönetim binasına silahlı girmek yasaktır. Binada çalışan müfettişler üniformasız çalışırlar. Babam özel talimat verdiği için sen üniformayla girebildin

Konuşmadan kahvelerini yudumladılar bir süre.Sonraki iki hafta sıkıntılı geçti Yusuf için. Lola Özel Büronun koordinatörlüğünün kendisine verildiğini söylemişti. Kendisini çok bilgili gördüğü için Yusuf’tan yardım isteme gereği duymuyordu. Yusuf’un canını sıkan ilgili ilgisiz herkesin kurulacak ofis hakkında fikir Beyan etmesiydi. Lola'nın tanıdığı tüm garsonlar, muhabirler, sekreterler, hayatını büroda geçiren bir sürü bina çalışanı büroya gelip abuk sabuk, ipe sapa gelmez fikirlerini dikte etmeye çabalıyorlardı. Yönetim binası çalışanlarının müfettişlerden nefret ettiklerini fark etti Yusuf. İmalı olarak müfettişleri aşağılayan konuşmalar yapıyorlardı. Yusuf canı çok sıkılsa da hiç renk vermedi ama hiçbir şeye karışmadı. Bu şekilde güvenlik ofisi kurulmayacağını biliyordu. Kurulsa kurulsa başarılı ama yaşlı müfettişlere dinlenme tesisi kurulurdu ancak.Kendisiyle ilgilenilmediği için rahatça bazı araştırmalarını yaptı. Adaylığı kaldırıldığı ve güvenlik seviyesi yükseltildiği için Bilgi bankasında daha rahat araştırma yapabiliyordu. Valentina ablasının aksine daha ilgiliydi Yusuf’la. Yusuf’un kendine olan güvenine konuşmasına bilgisine hayran kalmıştı adeta.

Yusuf büroya geldiği andan itibaren üniformasından dolayı dikkatleri üzerine çekmişti. Binadaki erkekler kızgınlıkla kadınlarsa ilgiyle bakıyorlardı kendisine. Göreve standart üniforması ve silahı belinde geliyordu. Lola üniforma giymemesini ima ettiyse de kulak asmamıştı. İkinci haftanın ortasında olan bir olay Yusuf’un yönetim binası çalışanlarını hem daha iyi tanımasını sağladı hem de Lola’yla bundan sonra asla anlaşamamalarını sağlayacak bir yol çizdi hayatında.Büronun bulunduğu 10 uncu katta ki büyük kafede yemeklerini yiyorlardı. Yusuf kafede kendisine farklı bakıldığını hissetmişti. Kadınlar hayran erkekler kıskanç ve sinirli bakıyorlardı. Kafeye girince alaycı bir şekilde bakıyorlar konuşuyorlardı. Yusuf sinir olmaya başlamıştı. Öğle yemeğini yemek için Valentina’yla kafeye girince yine aynı şeyler oldu. Kafedekiler başlarını çevirip dikkatle baktılar. Garsonlar yemek siparişlerini dağıtırlarken peşinde bir grupla kat sekreteri kafeye girdi. Kat sekreteri Yönetim binasındaki bütün demirbaş malzemenin sorumlusu olduğu için çalışanlar çekinirlerdi. Kat sekreteri Yusuf’u fark etmedi. Masasına oturup Yusuf’u fark edince yüzü asıldı adamın.Masaların arasında gezen şef garsonu çağırıp azarlar gibi bir şeyler konuştu. Bir taraftan gözlerini dikmiş Yusuf’a bakıyordu. Şef garson cevap verip yanından ayrılırken adam ayağa kalkıp şef garsona bağırmaya başladı.

-Ben size kaç kere söyleyeceğim buraya üniformalı serseriler giremez diye. Bana saçma sapan mazeretler buluyorsun. Ben kat sekreteriyim. Ve sana emrediyorum bu üniformalı serseriyi buradan çıkar.

Yusuf Beyninden vurulmuşa döndü birden bire.Hayatını büroda geçiren biri üniformasına ve kendisine hakaret ediyordu. Yerinden kalkarken Valentina bileğini tuttu;

-Yusuf lütfen sakin ol.

-Endişelenecek bir şey yok Valentina sadece konuşacağım merak etme

Kalkmadan silahının kopçasını açmıştı. Ayağa kalkıp Sekreterin masasına doğru yürüdü. Masanın yanına vardığında adam Yusuf’un yüzüne bakarak bağırmaya devam ediyordu.

-Serseriye bak çıkıp gideceğine birde masama geliyor.

Sekreter daha fazla konuşamadı. Yusuf adamın yakasına sarıldığı gibi ayaklarının altına aldı. Sekreter altında debeleniyordu. Yusuf sol dizini adamın omzuna bastırdı. Yemekhanede bulunan herkes şaşkınlıkla bakakalmıştı. Yusuf sinirlenmişti iyice. Sekreter altında debeleniyordu. Silahını çekip adamın omzuna namlusunu bastırdı.

-Bu üniformaya kimse hakaret edemez. Senin gibiler rahat yaşasınlar diye canımı tehlikeye atıyorum ben.

-Yusuf lütfen sakin ol.

Valentinaydı. Bir an düşündü. Gülümsedi. Sinirinden silahının boş olduğunu unutmuştu. Ayağa kalktı. Silahını yerine koydu. Sekreterin yüzü korkudan kül gibi olmuştu.

-Korkacağın adama hakaret etme sakın dedi.

Geri döndü masasına gitti. Bakışlara aldırmadan sakince yemeğini yedi. Şaşkın şaşkın bakanları umursamadan çalıştığı büroya geri döndü.Lola’da yemekhanede şaşkın bir şekilde kalakalmıştı. Başının büyük bir belaya girdiğini düşünüyordu. Kat sekreteri Meclis başkanının adamı olduğu için kimse karşında konuşamazdı. Yusuf’un yaptığı tam manasıyla çılgınlıktı. Sinirli bir şekilde büroya geri döndüğünde Valentina ve Yusuf büroda konuşuyorlardı.

-Hayatı boyunca bürodan çıkmamış biri bana hakaret edemez Valentina.

Lola dayanamayıp bağırdı.

-Yaptığınızı beğendiniz mi Müfettiş? Silahınızı güvenliğe niçin teslim etmediniz?

-Bir müfettiş silahını asla teslim etmez Bayan Lola. Merak etmeyin silah boştu zaten.

-Ama müfettiş tehdit ettiğiniz adam Meclis başkanının en iyi adamlarındandır. Başımızı belaya sokacaksınız.Özel Ofis’te çalışmanız bile tehlikeye girebilir bu yüzden.

Yusuf imalı bile olsa tehdit edilmekten hoşlanmazdı. Aynı dik tavırda cevap verdi Lola’ya.

-Umurumda bile değil Bayan Lola. Özel Ofis’in kurulabileceğinden hiç umudum yok zaten. Burada kurulsa kurulsa dinlenme tesisi kurulur.

Önündeki bilgisayarı kapattı. Dijital kartını çıkartıp üniformasının iç cebine yerleştirdi. Konuşmadan yürüdü gitti. Hem Lola hem Valentina arkasından bakakalmışlardı. Valentina şaşkınlıktan kurtulur kurtulmaz ablasına döndü sinirli şekilde;

-Yusuf haklı abla diye bağırdı. Beceriksiz olduğunu kabul et. Babamın özellikle istediği bir işi bile beceremedin. Eline yüzüne bulaştırdın. Babama nasıl hesap vereceksin bakalım.

Valentina kapıyı çarpıp çıktı.

( Yirmi Dört 22 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 30.10.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.