Selamün Aleyküm Anne,

Öncelikle hayırlı ramazanlar diliyorum anne. Gönderdiğin erzakları aldık kardeşimle, o hazırlayan ellerinize, ramazan ayında paylaşan yüreğinize sağlık anne. Otobüse veren kardeşimin   ayaklarına sağlık, ücretini ödemiş, Allah kesenizi dolu etsin, bereket versin. Binlerce teşekkürler hepinize.


Sen nasılsın anne. Dünya işlerini bitirebildin mi? bitmiyor değil mi anne. Yine her zamanki gibi çok yorulmuşsundur, ellerin, bacakların yine ağrıyor mu anne. Mutlaka güneşli havada zeytinyağı sürüp güneşten D vitaminini almayı unutma. Sen sağlam olasın ki, babama, kardeşime bakabilesin. Allah senden milyonlarca kez razı olsun, sana sağlık, sıhhat, şifa versin ki, dimdik ayakta durabilesin. Yoksa babamın, kardeşimin hali nice olur du kimbilir.


Merak etme gönderdiğin köy sütünün birini dediğin şekilde savura savura kaynattım ve biraz ılıyınca yoğurt mayaladım. Gerçi ben biliyorum ama yine de Halama da bir sordum, "biraz şeker at, yoğurdun o kekremsi tadını alsın" dedi. Öyle yaptım, kardeşim çok beğendi yoğurdu, "abla taş gibi olmuş" dedi.


Ellerinle yoğurduğun, babamın da pişirdiği bazlamayı bugün tost makinasında ısıttım, buram buram odun ateşi kokuyor, ekmek yediğimin farkına vardım, o bir lokmayı tadınca.


Pancara hiç dokunmadık daha, duruyor dolapta, dediğin şekilde soğanla kavurup, yoğurtlayarak yeriz inşallah, bilirsin sarımsak bana dokunuyor, tansiyonumu düşürüyor.


Babamın günde otuz beşe çıkardığı ilaçları, kardeşimin rahatsızlığı, ev işleri, yemek, bulaşık, çamaşır, daha neler neler yorulmadın mı anne?


Yine beni koyağa gidince, çam kokularının yaydığı o muhteşem kokular arasında, kozalak toplarken ara emi anne, biraz otur dinlen koyağın başında, nefes al, nefes al anne.


Bizlere çok emek verdiniz. Hiçbir zaman inkar etmem, halen de emek veriyorsunuz, evinizde oturuyorum, bir kuruş bile ödemeden. Allah razı olsun babamdan ve senden.


Seni üzmek istemem ama şimdi zamanı geldi soruyorum, neden bizleri Kuran kursuna göndermediniz anne. Neden Kuran dilini, kendi öz dilimizi ve dinimizi öğrenmemiz için bizi teşvik etmediniz.
Sen, Hoca kızısın, dedem hiç mi söylemedi mi, çevredeki eş, dost, konu komşu hiç mi söylemedi, bu kızlar Kuran'ı öğrensin diye anne. Aynı hataya bir anne olarak ben düşmeyeyim diye gayret ediyorum anne.


Sen hiç kötü söz söylemezsin ama babam neden benim inandığım dinimin kitabına, Peygamber Efendimize neden sövüyor anne. Dili bazen La ilahe illallah Muhammedürrasullullah derken, nasıl birden bire küfre düşüp, kendisiyle çelişiyor anne.


Bilmez misiniz ilk emir "Oku" dur anne. Kuran'ı güzel oku, manasını iyi bil anne.


Nereden geldik, ne için geldik, ne olarak geldik, nereye gidiyoruz bunlara kafa yordun mu hiç anne.
Biz , Allah'dan geldik, Allah'a gideceğiz. Kulluk için geldik bu dünyaya anne. Bizim dinimiz, Hak katında tek din olan İslam'dır anne.


Bu dünyada ölüm var anne. Ölüm her eve uğrayacak anne. Büyük küçük hep göç edip gideceğiz anne. Ölüm nedir, kabir nedir, kabir hayatı nedir, ahiret nedir anne .
İslamın, imanın şartları nedir anne.


Anne baba olmadan ben olurmuydum, Yaradan olmadan yaratılan olur muydu anne.


Babam ya da sen hiç okudunuz mu bize gönderilen kutsal kitabımızı. Yüce Rabbimizin bize gönderdiği en yüksek ahlaklı Peygamber Efendimizin sünnetini, onun gittiği yolu, yaptığı davranışları.
Babam neden benim inandığım dinimi kabul etmeyip, sen sapıtmışsın diyor. Kime bu kadar kızgınlığı, öfkesi, nefreti. Benim inandığım dinin ne kötülüğünü gördü ya da ben ona nasıl bir kötülük yaptım.
Allah en büyük affedicidir. Kullar hata yapar, Allah samimi olan tüm tövbeleri kabul eder inşallah. Başkalarının yaptıklarına kızıp, hem dinini, hem de bu dünyadaki imtihanını kaybediyor anne.


Sen anne, Allah'a inan. Peygambere bağlan. Kuran'a sarıl. İslam'a yapış. İlme dayan anne.
Ve dindizliğe dayalı her türlü gidiş, tutum ve düzenden uzak dur anne.


Diyeceklerim bunlar anne ve sen hep şunu söylerdin dedemin din için zorlamadığını. Doğru anne, dinde zorlama yoktur ve bu ayettir anne. Ve ben sizleri zorlamıyorum, sadece Hak katındaki tek din, İslam dinini tebliğ ediyorum anne. Ve Allah sizlere hidayet versin inşallah anne.


Anneler gününü kutluyorum anne. Ve sana 'İslam prensipleri"kitabımı gönderiyorum anne. Oku anne oku ve kendine iyi bak anne...

 

Lütfiye Çanacık

Mayıs 2019

( Tebliğ Mektubu başlıklı yazı Lütfiye tarafından 9.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.