Bu kitabı okuyalım yeni oldu. Kitabın yazarı Alman asıllı Erich Maria Remarque’dur. Kitap bana savaşın iç yüzünü gösterdi.  Kitaptaki ana kahraman Paul Baummer’in iç dünyasını, savaşa olan bakış açısını ele alıyor.
Paul genç bir delikanlı liseyi yeni bitirmiş, hayata yeni yeni adım atacakken  lise müdürü Kantorek vaazları sayesinde arkadaşları ile askere yazılıyor. Tabii bunu kitabın ileriki sayfalarında göreceğiz.Kitap Paul’un ölümü ile son buluyor.Kitap ve yukarıda dediğim gibi Savaşın boktan bir şey olduğunu bahsediyor. Hele fakir kesim için.. Geçmişe baktığımızda savaş inanamadığımız sebeplerden başlamış ve milyonlarca insanların öldüğü, kıtlıkların baş gösterdiği  ve soykırımların yapıldığı bir sonla bitmiştir. Savaşı kazanan  birkaçapulcu ve sanayici takımı başka bir kazancı yok bunu en ince  detaylarıyla 1. Dünya  Savaşı’nı ve 2. Dünya savaşını görmüş bir kişi anlatıyor.. Kitap Adolf Hitler döneminde yasaklanmış ve yakılmıştır.Sebebi ise çok basit savaşın insanlar üzerinde kötü bir izlenim bıraktığı için .,. Ne kadar yakalarsa yaksınlar kitap şu ana kadar milyonlarca baskı yaptı ve okumaya devam etti.  Ve ben de okudum . Okunmaya değer ... Ve Şunu da söylemek istiyorum savaşı başlatmakta bizim elimizde savaşı bitirmek te... Savaş bizlere hiç birşey kazandırmayacaktır, kazandırmazda...


                                                                 İYİ OKUMALAR









( Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok Okudunuz Mu başlıklı yazı Önder Arslan tarafından 5.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.