MAVİ BALİNA

Son zamanlarda daha sık duyar oldum. Bir bilgisayar oyunu var adı: MAVİ BALİNA.
 Çocuklar bu oyunu oynadıktan sonra intihar ediyor.
Bu konuyla ilgili RTÜK'ü aradım. 
"Bunların haber diye yayınlanmasına nasıl izin verirsiniz?" dedim.
Telefondaki bayan
"Hanımefendi şikayetçiyseniz, form oluşturmak zorundayız" dedi.
Ahret soruları başladı; yaşın, eğitimin, işin... falan derken asıl soruya geldi sıra
" Hangi kanalda izlediniz bu haberi?"
Yahu kardeşim ne önemi var? İzledim mi izledim işte!
Ben hergün 8-10 kanalda haber izliyorum, ayrıca radyo dinliyorum. Ne bileyim hangisiydi.
"Olmaazzz, cevap vermek zorundasınız. O kanllar hakkında tek tek şikayet oluşturacağız"
"Hanımefendi peki bunları siz görmüyor musunuz?"
"Diğer birimlerimiz bakıyor bu işe!"
"İyi de bu yeni değil ki; aylardır bununla ilgili haberler yer alıyor kanallarda. Neden müdahale edilmiyor?"
Tutmayın beni...
Saymaya başladım: 
"Vatandaşın haber alma özgürlüğü olarak bakamazsınız bu olaya.
Televizyonlar sürekli açık ve çoluk çocuk her an başında.  
Gençler bunu duyunca merak ediyor, ben bile utanmasam açıp oynayacağım. Belli ki siz haber izlemiyorsunuz; her kanalda şiddet, tahrik, hakaret dolu içerikler var! 
Bunları nasıl denetliyorsunuz?"
Her soruma duygudan yoksun cevaplar veriyordu.
Ben de tüm izlediğim kanalların ve radyoların isimlerini verdim.
Haaa unutmadan; bizdeki haberciliğin sorumsuz olduğunun altını bilhassa çizdim.
Bununla da kalmadım; şu kadın cinayetleri, uyuşturucu konularını da gündeme getirdim.
Bunlar "Eşşeğin aklına karpuz kabuğu sokmaktır!" dedim.
Hala soruyor musunuz birilerine, ya da kendi kendinize
 "Ne oldu da toplumumuz bu hale geldi?" diye?
Sahipsiz kaldık!
"Saldım çayıra, Mevlam kayıra" demekle Mevla kayırmıyor.
Bizzat bizler bu işi üstlenmeliyiz.
Ben bu toplumun bir ferdiyim. Meydana gelecek iyi, ya da kötü her şey; beni yakından ilgilendiriyor. Bu yüzden olumsuzluklara göz yummayıp gereğini yapıyorum.
Umarım sesimi duymuşlardır, umarım katkım olmuştur.
Yanızca şimdi değil, her zaman gördüğüm yanlışları dile getirmeyi görev sayıyorum.
Hani o ballandıra ballandıra anlatılan özendiğimiz Batılılar var ya; böyle yapıyorlar.
Siz de yapın!
Bu medeniyettir işte!

Saygılarımla
Sebahat Karagöz
05 Nisan 2019
( Mavi Balina Ve Rtük başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 5.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.