Bu günler de sıfır attık projesi diye bir proje var  gönülden kutlayıp destekliyorum ...zararın neresinden dönersen kar derken aklıma  bir soru takılıyor..atığın bu kadar çok atığın, atık olmasına sebep ne?   bu atıklarında çöpe gitmesi yerine  değerlendirmesine  hepimiz katkı sağlayıp bundan da memnuniyet duyacağımıza eminim ki... bu proje olmadan da bazı ev hanımları ve sanatçılar kendi çaplarında senelerdir bunu yapıyorlardı..ben kendi adıma konuşursam  evde kullanılmayacak duruma gelen şeyleri  bir şekilde ne yapa bilirim diye düşünürüm... en basiti büyük kova şeklinde  yoğurt kaplarını atmam onlar çok amaçlı kullanılan yegane şeydir benim için...  üstünü boyar çiçek böcek  resmi çizer  saksı yaparım... uzak bir yere yemek yada  sıvı bir şey yollayacak sam  içine koyar kapağını kapar yollar saklama kabı yaparım...üstünü yine boyar  mandal  koyarım... yani demem o ki  bunlar toplumca değerlensin  ve bir şekilde geri dönsün ki hem ziyan olmasın hemde çevre kirlenmesin.. burada hem fikirim ama  bu lever e geçmeden önce bizim atıkların atık olmasından önce yapmamız gereken başka şeylerde var bunları atlayıp direk ikinci lever e geçmek çokta anlamlı değil....

Bilinçli tüketim en önemlisi bu.... ardından tasarruf ...tasarruf bilincini yaymak... şimdi bir örnekle anlatmaya çalışayım.... şimdi sarayda ki personelin atıkları yada kullanmadıkları toplanıp saraydakilere poşet yerine bez torba olacakmış... hadi saray kurtuldu biz de eski çarşafları kestik bez torba yapıp onu yanımızda taşımaya başladık...şimdi çevre temizlendi bitimi .... parayı verirsem yine poşet almayacakmıyım... hadi onuda bırak pazarda poşet bedava... hadi poşeti de geçtim .etrafta bu kadar poşetlere sarılı ürün var... plastik ham maddesi adı altında bir sürü ev gereci var  ya bunlar ne olacak... bunlar çevreyi kirletmiyor mu.... hadi poşet olayını al bir kenara.... o cepte.... yemek hane atıkları.. yada gıda atıkları diyelim.... bunlar ne olacak... atık olması için müsrif olmak gerekiyor önce...tasarruf etmesen  , açık gözlülük adı altında ne buldun alır  3 kap yemek yada 2 kap yemek pişirmek yerine 6 kap 8 kap yemek yaparsan  atık denen şey fazlalaşmıyor mu.... yok ..yok... bu böyle olmaz... ilk basamağı atlayıp ikinci basamağa geçersen  döner geriye oraya da düşersin..önce tasarruf yapacaksın bizim gibi pırasa ıspanak pişireceksin 10 çeşit yemek yerine 2 çeşit yemek yapacaksın... tasarruftan biriktirdiğin parayı da fakire fukaraya yemek vereceksin... atık değil...... önce atık hale gelmeden ne yaparım diye bakacaksın....bilmiyorum bu yazlık yörelerde hiç otellerde kaldınız mı... o yemek israfını gördünüz mü... orada israf olan yemeklerle kaç  köy kaç kasaba doyar ne kasabası tüm Afrika doyar.........  biraz elimizi vicdanımıza koyalım..nereden geldiğimizi unutmayalım...önce tasarruf bilinçli tüketim sonra atıkları değerlendirme..... poşet konusuna da geri dönersek ...eyer ki bu çevre kirliliği içinse.. önce plastik pet şişeler yasaklansın.... sonra hiç bir ürün plastik ambalajda satılmasın.... plastik yerine  alternatif  bir ürün bulunsun... bunların hepsi yapıldıktan sonra  bizden poşet alınsın başımızla.... bunlar dururken   en mağdur  kısmın elinden poşetini almak kolay..... tamam kabul ediyorum iyi bir şeyler yapılmaya çalışılıyor... bunlar sırasıyla yapılmaz ise yasakla  zorlamayla tu kakayla bağıra çağıra olmaz....

 silgisizce dip notlar

( Aklıma Takıldı...... başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 14.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.