Bu kitabı çoğunuz belki okumuştur. Belki de duymuş görmüşünüzdür. Tolstoy'un muazzam listesinde yer alan bir kitap, daha ne diyelim. Bir başyapıt bir dünya klasiği, klasiklerin klasiği denen bir eser olarak nitelendirilir.
Kısaca yazarı tanıtacak olursak ; bir Fransız adı Victor Hugo adını çok duyduk değil mi! Edebiyat tarihinde romantik akımın kurucusu sayılır, kurucusu da. Aynı zamanda  dünya edebiyatın ünlü  şairlerindendir. Size bazı sevdiğim şiirleri paylaşmaktan onur duyacağım. Belki belki sizde seversiniz.

1-Ağlamak İçin Gözden Yaş mı Akmalı
2-Bakışların
3-Diana

Evet nerede kalmıştık, az daha yazarı anlatayım değil mi ? Daha doğrusu edebi kişiliğini...
Fransız Edebiyatı onunla yeniden şekillendi. Onun ünlü diğer bir ünlü eseri Notre Dame'nin Kamburu ama onu okumadan önce Sefilleri okuyun derim. Nedenini anlayacaksınız okuyunca...
Kitaba dönelim, kitap gerçekte bir ya da iki cilt değil, eser gerçekte dört ciltten oluşuyor. Kitap Jan Valjen bir ekmek çaldığı  için kürek mahkumu olmasını ve ölümüne kadar dönemi anlatıyor. Jan Valjen kitabın ana kahramanı ve onun üstünde kurgulanmıştır. En çok okunan en çok sevilen kitaplardan bir tanesi yüzlerce dile çevrilmiş bir kitaptır. Okumadıysanız lütfen okuyun derim,hem de en kısa sürede....

Bazı alıntılar paylaşmak istiyorum.

 Avrupa uygarlığında kölelik kalmadığı söylenir. Yanlış. Hala vardır kölelik; ama yalnız kadınları ezer artık; adı da fahişeliktir.

Bebeksiz bir kız çocuğu, hemen hemen çocuksuz bir kadın kadar mutsuz, çaresisizdir.

Alıntılar Onedio'dan alınmıştır.
                                
                                                         İYİ OKUMALAR
 
                                                                                          



( Sefilleri Hiç Okudunuz Mu başlıklı yazı Önder Arslan tarafından 12.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.