Atatürk'ün bir sözü vardır; Ümidim gençliktedir diye... Evet gençliktedir. Zaten gençlik, gelecek demektir. Gelecek için hedeflerimiz olmalı, biliminden tutun, edebiyatına kadar. Bu hedefler geleceği yani Yeni Türkiye'yi oluşturacaktır. Geleceğin Yeni Türkiye'si öğretim görmek için Amerika'ya Avrupa'ya gitmeyecek kendi topraklarında ana vatanında bu eğitimi görecektir. Atatürk ve geçmişte bu devlet için kendilerini feda edenler geleceği hep böyle hayal ettiler ve hedefleri hep bu oldu. Biz 21 yy. gençliği bunu başaracaktır. Bu başarı için ne mi gerekmektedir.

İlk olarak eksikliklerimizi tamamlamalıyız. En büyük eksikliğimiz olan kitap okumayı  şu şekilde düzeltebiliriz;

İlk başlarda kitap okuma alışkanlığı edinebilmemiz için akıcı ve sürükleyici kitaplar okumamız gerekir. Mesela Victor Hugo'nun Sefilleri , Yaşar Kemal'in İnce Memed'i ve  Aleksandr Puşkin'in Yüzbaşının Kızı gibi...

Kitap okuma alışkanlığımız olduğunda geleceğe yani hedeflerimize bir adım daha atmış olacağız.

Gelecek için bir eksikliğimiz daha var o da bilime çok değer vermememiz.  Yusuf İslam'ın bir sözü var “İki tür insan daima açtır, biri bilimi arayan diğeride parayı” bizim bilime aç olmamız gerekir. Gelecek için İbni Battutalar, Aziz Sancarlar , Oktaylar , Sinalar yetiştirmemiz lazım... Baktığımızda geçmişte bilime önem veren milletlere ve devletlere şu an hangi konumda. Onun için hedeflerimize ulaşabilmek için gelecek için bilime de önem vermemiz gerekir. Hem de çok önem vermemiz gerekir.

 Gelecek için son eksikliğimiz o da eşitlik.. Veda hutbesinde Peygamberimiz beyaz'ın siyahtan üstün olmadığını herkesin eşit olduğunu dile getirmiştir. Eşitlik olmasa gelecek zaten olamaz. Eşitlik bir anlamda demokrasi bir anlamda adalettir. Onun içindir ki geriye dönüp tarih sahnelerine baktığımızda, eşitliğin olmadığı devletlerde gelecek yoktur, yıkılmışlardır. Nasıl ki beyazın siyahtan üstün olmadığı gibi Türk’ün Kürd’ün, Ermeni’sinin üstün yanı yoktur. Üstünlük insanlık için uğraşanların yani ilim ve takva sahiplerinindir . İlime ve takvaya da herkes  ulaşabilir .  Bu eksiklikler tamamlandığında gelecek sende diyebilirsin .

 

 

 

( Gelecek Sende başlıklı yazı Önder Arslan tarafından 19.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.