KOLTUK BENİM/YAZAN OĞUZ BATIN
            
KARAKTERLER
BELEDİYE BAŞKANI KENAN
BAŞKAN YARDIMCISI YUDUM VİRA
MECLİS BAŞKANI GÜRKAN
MECLİS ÜYESİ YAVUZ
BAŞKAN SÖZCÜSÜ VE MUHALİFİ:MERCAN
MECLİS KEDİSİ OSCAR

DEKOR:Belediye başkanı odası.Karşısında dörtlü koltuk.Başkan yardımcısı,meclis başkanı,meclis üyesi koltukta oturur,Belediye başkanı Kenan da kendi koltuğunda

Belediye başkanı Kenan:Saha çalışmaları ne durumdadır?
Başkan Yardımcısı Yudum Vira:Başkanım,kendi içimizdeki muhalif adaya da destek çok büyük.Bu desteği nasıl hafifletebiliriz,herhangi bir bilgim yok.
Meclis üyesi Yavuz:Doğrudur başkanım.Benim gibi meclis üyesi çoğu arkadaşlarda kendi içimizdeki muhalif aday Mercan'a destek veriyor.
Başkan Yardımcısı Yudum Vira:Başkanım,şu elinizdeki belgeleri açıklayalım.Belediye seçimlerine de az kaldı,oyunuz artar.
Belediye başkanı Kenan:Doğru diyorsunuz Yudum Vira Hanım.Şu ada belgesini belediye meclisinde açıklayayım.(Gözü duvara gider,duvardaki tabloyu işaret eder.Tablo,Atatürk poltresinin hemen altındadır.Bir kuş tablosudur.):Bunu kim koydu buraya?Kim koyduysa söylesin.Kaldırın bu kuşu.Kuş görünce asabım bozuluyor,aklıma muhalifi destekleyenlerin bana karşı söylediği guguk kuşu geliyor.
Başkan Yardımcısı Yudum Vira:Kaldırırız efendim.Bir şeyler içer misiniz başkanım?
Belediye başkanı Kenan:Yok sağol Yudum Hanım.Şimdi birazdan halka seslencem.Onların balkon konuşması varsa bizimde kürsü konuşmamız var.Biz onlar gibi halka balkona çıkıp tepeden bakmayız.
Meclis Üyesi Yavuz:Napıyosunuz efendim.Neden soyunmaya başladınız?Halka konuşma yapmıcak mıydınız?
Belediye başkanı Kenan:Tamam işte halka konuşma yapmak için hazırlanıyorum.Ben halkın içinden gelen adamım,halka atlet ile hitap etmeliyim.

Kapı aralığından meclis kedisi Oscar girer.Oscarı kucağına alıp sever.

Belediye başkanı Kenan:Söyle Oscar,sen kimi tutuyorsun?Ben mi yoksa Mercan mı?Bak sana bol bol kılçıklar vereceğim.
Oscar:Miyaaaaav..

soyunması bittikten sonra geçer koltuğuna.

Belediye başkanı Kenan:Bu ada belgeleri işe çok yarayacak.Yahu kardeşim dürüst partiden bir tane yalancı olsun be.Mercan'a hırsız da diyemiyorum,hiç bir yolsuzluğunu görmedim.Adam bizler gibi gerçek müslüman.Dini inancı sadece Tanrı ile kendi arasında.
Meclis başkanı Gürkan:Başkanım kürsüyü hazırlattım istediğiniz vakit aşağı inip halka hitap edebilirsiniz.Belgeleri de çekmecenize koydum.İster halka hitapta açıklayın belgeleri ister belediye meclisinde.
Belediye başkanı Kenan:Teşekkür ederim sayın meclis başkanım Gürkan.Toplantı buraya kadar.Hadi ben çıkıyorum.
Meclis üyesi Yavuz:Başkanım sanırım biraz daha beklemelisin,Mercan Bey buraya geliyor.
Belediye başkanı Kenan:Gelsin Yavuz.Gelince geçer odaya konuşursunuz.İsterse evime gelir.Halka seslendikten sonra evime gitçem.
Meclis başkanı Gürkan:Tamam,hallederiz.Her şey dediğiniz gibi olcak.

Belediye başkanı Kenan,koltuğu kucaklayıp kapıya yürüyecekken

Meclis başkanı Gürkan:Aman efendim napıyosunuz?
Belediye başkanı Kenan:Sanki ilk defa görüyorsun.Koltuk benim koltuğu kimseye vermem.Koltuğumdan asla ayrılmıcam.
( Koltuk Benim-sahnelenmemiş Skeç başlıklı yazı Oğuz batın tarafından 22.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.